Gå til innhold

LIlle babyen min unnskyld :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert så sliten og trøtt at jeg ikke klarte å produsere nok melk en periode, derfor satt pappaen oppe med babyen som ikke vil sove om natten. Vi er trøtte og slitene begge to ja men hva som skjedde er helt utilgivelig.

Jeg våknet om morningen igjen (etter nesten 7 timers søvn) av at ungen hyl skriker ute på stuen, jeg pleier alltid å våkne med en gang hun skriker! Der fant jeg pappaen sovende og babyen på gulvet... Hun hadde trillet ned! Hun sluttet å gråte med en gang jeg plukket henne opp og har virket helt normal etter dette, men nå har jeg en stor klompi magen konstant og har veldig dårlig samvittighet for at jeg sov...

Jeg er også fryktelig lei meg og skuffet over pappaen som sendte meg i seng for å ikke klare å ta ansvaret! Nå er jeg så redd! Er jeg en dårlig mor? Er han en dårlig far? Vi elsker babyen vår utrolig mye! Jeg er så lei meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI - ingen av dere er dårlige foreldre. Dere er slitne og trøtte og menneskelige. Slikt kan skje.

Skrevet

Dere er utkjørt, sånt skjer =) Uff, ta det helt med ro. Bare at du spises opp av dårlig samvittighet sier vel noe om dine egenskaper som mor=) Dere er ikke dårlige foreldre. Ikke på grunn av dette i alle fall ;-)

Skrevet

Nei ingen av dere er dårlige foreldre.

Syns ikke du skal være streng med pappaen, dette kunne faktisk like god ha skjedd deg eller meg eller hvem som helst andre her inne.

Å tenk hvordan det føles for han, han har det mye værre, så ikke vær sint eller sur for faren. Vist du har vist faren hvordan du føler der, så syns jeg du bør si unnskyld, men at du ble så redd, at du reagerte på en unødvendig måte.

Ikke greit å være mamma og pappa, nå og da så skjer det ting som får oss til å føle som som forferdlige foreldre. Man må bare ta til seg erfaringen, å lære av den.

Uhell er uhell, å ingen er perfekte, så uhell vil skje, vi må bare prøve å avverge så mange som mulig, men tiligi oss selv når de skjer.

Skrevet

Nei, dere er IKKE dårlige foreldre! Kan tro lignende ting har skjedd i mange hjem, det er bare vondt å snakke om - så det blir aldri fortalt.

Man er trette og slitne, utkjørte begge to. Prøv å sove litt på skift, og fr all del; ikke vær sinna på pappan, han har nok dårlig samvittighet han også.

Ta vare på hverandre og vær snille med hverandre. Gi hverandre pauser innimellom. Så skal du se at det retter seg med nattesøvn etterhvert. :-) Klem

Skrevet

jeg var så trøtt en gang at jeg bokstavligtalt dyttet min egen baby ut av sengen når han våknet og begynte å gråte.

akkurat som om han var en vekkeklokke man kunne skru av :(

folk er mennesker, mennesker gjør feil. ikke vær sint på mannen din! han har sikkert nok dårlig samvitighet som han har.

Skrevet

Åh takk skal dere ha! Det letter faktisk litt å høre dette...

Det er ikke så lett å gi hverandre pusterom her, vi har fått tvillinger forstår dere. Men vi får bli litt flinkere! Takk for svar

Skrevet

Håper dere tar dette uhellet til ettertanke og heretter legger babyene slik at de ikke kan ramle ned når dere selv begynner å bli (over)trøtte.......

Et annet alternativ er å gjøre som vi gjorde, gikk skift. Fungerte helt perfekt for en periode. Begge fikk nok søvn, og mini fikk full oppvartning i våkne perioder.

Skrevet

Dette kunne skjedd hvem som helst.

Tvillinger ja, da skjønner jeg dere har fult opp.

Kanskje et elastisk bæresjal kan gjøre hverdagen deres litt enkere, kan være babyer fra dem er nyfødt i dem, å man kan bære begge samtidig.

bilder og instruksjoner :

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinHug.aspx

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinCradle.aspx

vevdsjal:

http://www.babyidea.fi/storchenwiege/sisarussidonta.html

for mer info så er det mye hjelp på få på tettinntil.no masse supre mennesker der

Skrevet

Ikke tenke mer på det, dere er utslitte..

Håper dere kan få litt hjelp av noen så dere kan få hvilt dere begge to.

Tvillinger er dobbel glede, men dobbelt arbeid også...

Lykke til videre, stor klem

Skrevet

oi så flotte sjal! jeg hadde lyst til å kjøpe en tvilling bæresele men andre tvilling mødre sa det ikk var noe poeng i da det fort blir for tungt å bære begge samtidig og det er ganske dyrt også...

ser dere er enige om å sove på skift men egentlig så var det jo nettopp dette vi prøvde på her og da skjedde dette... huff nei det er ikke så innmari lett å være våken alene om natta med to barn som ikke vil sove :(

Skrevet

Vi har vært våkne i månedsvis med to tette og kan bare si at man er ikke ved sine fulle fem uten søvn! Nå skal eldstemann ligge over en natt hos bestemor og ja vi kommer nok til å være oppe med minste men da kan vi ihvertfall gå på skift. Vi har erklært unntakstilstand i huset og har null krav til oss selv. Så lenge vi klarer å få litt søvn, god mat til alle og en viss orden i huset så er vi fornøyde. Det ALLER ALLER viktigste er å innse at det er unntakstilstand og ikke kritisere hverandre for småfeil, vær stolte av det dere klarer for det er ikke enkelt. Prøv å ta det med litt humor (ikke at babyen falt altså men andre rare ting man gjør i halvsøvne) og gi hverandre klapp på skulderen og en god klem. Og få hjelp av alle som tilbyr, bare å ha noen på besøk hjelper oss.

Skrevet

Huff nej dere er ikke dårlig foreldre pga av dette..det skjer med de beste av oss,

Skrevet

min 1. unge datt ut av senga da hun lå sammen med meg. Hun var vel sikker 6-7 mnd..husker ikke helt. Våknet av et dunk og et skrekk, men det gikk bra.

Man blir jo fryktelig lei seg når sånt skjer, men de små tåler heldigvis mye.

Dere begge er utslitte. Ingen er dårlige foreldre, og dere vil være mye mere obs så det ikke skjer igjenn.

Skrevet

Noe lignende har skjedd hjemme hos oss også. sønnen vår datt fra vår seng, dunket pannen i gulvet. han hadde bevis på denne hendelsen midt i panna i ca 2 uker i form av en kjempe kul!

ringte til legevakta, å som hun sa der "det tar mye lenger tid for deg å komme over dette enn det gjør for han".

du må ikke klandre verken deg selv eller mannen din.. uhell skjer!

Skrevet

Pappaen til dattera mi gikk fra henne på sofaen når hun var 6 mnd, så hu trilla ut av sofaen og datt i gulvet.. Og han fikk høre da! Han fikk så øra flagra! Men det var bare fordi jeg ble redd, SKIKKELIG redd. Han blei jo like redd.. Og turte ikke å ta i ungen på en stund!!

Dette kan skje hvem som helst. Det skal ikke mer enn et uoppmerksomt sekund til egentlig.. Ikke vær sint på pappaen, han har det nok ikke noe godt selv. Og ikke vær sint på deg selv! :-)

Som en over her skrev ; Det tar nok lengre tid for DEG å komme over det, enn det gjør for ungen :-)

Skrevet

du skal ikke føle at du er en dårlig mor pga dette. de tåler heldigvis en støt. tro meg :)

Skrevet

En heeel tråd uten NOEN negative tilbakemeldinger! :)

Skulle ønske vi så mer til det her inne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...