Gå til innhold

MME, D-vitamin, tran???Hjelp meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei, har en snart to uker gammel baby, som får MME pga av at jeg må bruke BT med. Jeg lurer nå på når jeg starter med D-vitamin dråper og tran og hvor mye? Håper noen kan hjelpe meg, jeg har glemt det vekk fra sist:)

Lurer også på hvor lenge man koker tåteflaskene, sist gjorde jeg det frem til snuppa var 12 mnd, men det er kanskje ikke nødvendig eller?

Takk for hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder tran, så er det anbefalt å starte ved 4 uker. Trodde ikke det var forskjell på MME og MM, men der kan jeg jo ta feil! Ser ikke at det står noe spesielt om det i svangerskapsboka heller...

Man begynner med 2,5ml og øker gradvis til 5ml (det står på flaska). Og så er det jo sånn at man enten gir tran ELLER D-vitamindråper. :) Fortrinnsvis tran (for babyen da.. ikke for flekker, gulp og lukt.. hehe. ).

Flaskekoking kan jeg ikke huske.. men holdt iallfal ikke på helt til året. Tror det var 6 mnd.. hmm

Skrevet

MME er tilsatt de d-vitaminene babyen trenger, så jeg har ikke begynnt med tren før babyen var over 1 år og gikk over til vanlig melk. Dette var det jeg fikk beskjed om fra helsesøster.

Flaskene har jeg brukt å koke til ca 6 måneder, etter det vasket jeg de i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Ah:)

Vet du om alle typene er tilsatt D-vit?

Skrevet

Jeg har brukt nan fra nestle, den er tillsatt alle vitaminene babyen trenger, og det antar jeg at de andre merkene også er. Sjekk ut siden www.flaskeposten.org, der er masse info om flaskemating og mme. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...