Gå til innhold

krav til støtte ved ev seperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

han klarer ikke mer, så han flytter fra oss en liten stund, han må jo bidra økonomisk, selv om han ikke bor her, men han har ikke noe god styring på økonomien sin. jeg har vert hjemme med tre barn i fire år, så jeg har ikke inntekt, jobbet tre mnder i fjor, så tjente ca 40000. men har ikke mulighet til å jobbe nå, or dagmammaen min sviktet helt, og minstemann er et år.

jeg har vell ikke rett på overgangsstøtte, for vi hr jo bare en pause, og jeg håper jo at det blir bedre om en stund.

grunnen for at han flytter ut er fordi han er litt sliten psykisk, og ikke orker alt det inneberer å bo med tre barn. det ble rett og slett litt mye for han.

ei løsning er at jeg fortsatt er økonomen han, og vi deler på mat pengene, for utgiftene våre er mest hans game gjeld og hans gamle inkasso saker.

jeg vil ikke skiles, og eg vil i alle fall ikke skilles for økonomien sin del.

vi har slitt litt i forholdet og med ansvarsfordeling og slikt så eg trur vi trenger en pause fra hverandre begge to

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han melder flytting, så kan det være at du har rett på stønader som enslig forsørger. Jeg ville snakket med NAV om dette, og hørt. Han har jo på en måte latt deg i stikken, med å flytte ut, selv om det er sykdom som gjør det.

Skrevet

Jeg syns du burde prøve å få de pengene du har rett på.

For planen er jo at dere skal bli sammens igjen, men det finnes jo ingen garantier for at det faktisk skjer ( bleklager at jeg er så pesemistisk, men jeg er bare sånn i forhold til pauser i forhold)

Men kan jo selvfølgelig skje at dere innser hvor mye dere sanver hverandre når dere er fra hverandre da =)

Men hvis han er enig i at du styrer økonomin å deler alt, selvom dere bor fra hverandre, da er jo ingenting bedre. (altså enn at dere er enig, ekke vits i å finne en annen løsning, hvis dere har funnet en som funker)

Skrevet

me hadde en pause for en del år siden. da mottok eg overgansstøtte

Skrevet

Unnskyld meg, men stakkars deg som har rotet deg borti en sånn dust til mann, og klart å få ikke mindre enn 3 barn med ham. Og i tillegg en som ikke har styring på økonomi, men har inkassogjeld osv. Å få barn er et av de viktigste valgene i livet, og da bør man jo vurdere nøye HVEM man får barn med!

Litt for mye for ham stakkar med 3 barn! Hva med deg da, som nå må greie det alene?

Skrevet

Man stikker da ikke av bare fordi det blir litt for mye. Hvor gammel er han da? 14??? Kom dere til familierådgiver og få dere hjelp. Staten skal ikke fø på dere fordi gubben stikker av fordi han ikke orker 3 barn. Helledussen for en moral da.

Ring familierådgiver i morgen den dag du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...