Blir en til to? Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Tenkte å gjøre noe fint for tre av venninnene mine som har betydd enormt mye for meg i det siste. Tenkte jeg kunne invitere dem hjem en kveld på en litt fin og god middag eller noe slikt. Planen er å sende skriftlig invitasjon hvor jeg skriver litt om at de har vært en veldig stor støtte den siste tiden, og at jeg vil ha dem på middag for å vise takknemlighet osv. Hva mer kan jeg skrive på innvitasjonen? Noen som har tips til noe vi kan gjøre? Hva kan jeg servere? (tenkte hjemmelaget, kanskje treretters, kyllingfilet i hovedretten hvertfall. hva lage og hva kan jeg ha ved siden av? og hva med forreten og dessereten?) På forhånd tuden takk for alle svar:D
vitrehei Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 hørtes ut som en veldig god måte å vise takknemmelighet på Ihvertfall når du sender ut skriftlig invitasjon, det tror jeg de virkelig vil sette pris på! Server tre retters du, det er jo noe man ikke gjør så ofte, og viser derfor at det er en spesiell anledning. server vin ved siden av maten. Jeg har ikke noen spesielle forslag til mat, men du har sikkert en liten anelse på hva dere alle liker? du kan søke opp mange gode oppskrifter på nettet kanskje du kan servere bayleys eller konjak e.l. til dessert? ev rødvin. Spørs jo hva du lager. Hva tenker du på "ved siden av" ? mener du som snakcs? vist det, så kan du kjøpe gode likør sjokolader. Ved siden av hovedrett, er det godt med grønnsaker og små runde poteter som er stekt i ovn.
mor.monsen Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Til forret kan du ha fylt sopp feks, eller asparges med skinke. God ide forresten
SaDa Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Til forrett kan du ha honningmelon og spekeskinke. Dessert kan være hjemmelaget karamellpudding, ostekake eller daimiskake:)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hvis jentene er glade i sjokolade, kan du kanskje ha Nigellas sjokolademousse til dessert? Vi serverte den på nyttårsaften, med biter av kiwi og jordbær, og litt krem til. lagde det i en dessertskål til hver. http://www.tv2underholdning.no/senkveld/article2271876.ece
SaDa Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Ved siden av kyllingfileten kan du ha en god salat, ris og en type kyllingsaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå