Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1. gangs fødende, men er usikker på om jeg har behov for dette.. Hører så mye forskjellig erfaringer. Jeg har jobbet på fødeavdeling før, tror dere jeg får nytte av det? Jeg hører til Raufoss hvis noen av dere har erfaring fra det kurset! Nyttig for pappaen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på det da jeg var førstegangs og hadde med mannen. Vet ikke om jeg egentlig trengte det for min del - hadde lest endel om det meste på forhånd, men det var veldig kjekt å få være på sykehuset og se hvor ting var og hilse på et par av jordmødrene og få høre litt om praksisen der. Her jeg bor har vi også alternativ fødeavdeling (uten tilbud av medikamenter), så jeg fikk meldt min interesse for å føde der mens vi var på kurset. Fikk da også tilbud om bla modningsakupunktur.

Tror nok mannen syns det var kjekkere sånn sett - han er/var ikke typen til å "lese seg opp" og tror nok han også syns det var greit å få en pekepinn på normalt fødselsforløp og hva han kunne forvente seg av ei fødende dame utover mytene han hadde hørt om før. Og ikke minst hvor han skulle bringe meg når Dagen kom :o) Fikk se fødselsfilm av det mildeste slaget så han ble ikke vettskremt av sprutende blod og liknende heller. Så som førstegangs ville jeg anbefalt det :o)

Skrevet

Er også førstegangs, men kommer ikke til å dra på svangerskapskurs. Føler at jeg har lest meg til det jeg trenger, og jeg regner med at jordmor er i stand til å svare på evt spørsmål jeg måtte ha underveis. Jeg tror pappaen er såpass interessert at han kommer til å spørre meg om hvordan dette kommer til å forløpe (så fort han er hjemme fra utlendigheten). Derimot kommer jeg til å ville ha en omvisning på sykehuset. Da vet vi hvor vi skal parkere og hvor vi skal gå, og får sett hvordan det er der.

Skrevet

Forøvrig var vårt kurs bare et "lørdags formiddagskurs" - sånn over flere kvelder hadde jeg ikke giddet tror jeg.

Skrevet

Her syntes pappan kurset var mest nyttig.

Skrevet

Jeg er 1.gangsfødende og syntes kommunens kurs var veldig ok. Vi var på et kurs som gikk over 4 kvelder. De snakket om fødsel, samliv, amming, viste film osv. Jeg har med vilje unngått å lese veldig mye for å ikke få alt for mye å bekymre meg for, men kurset ble holdt av jordmor, fysioterapeut og lege og var veldig konkret og fint. Som andre nevner her kan det også være veldig OK for faren, spesielt hvis han ikke er den store lesehesten. Og så var det fint å kunne snakke sammen om det vi hørte etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...