Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Har vært alene med to små siden midten av desember. var med familien 2 dager i jula men ellers så har det ikke vært noen voksenkontakt, bare meg og barna. Ungene har vært sjuke så jeg har mer eller mindre sittet fast inne og jeg kjenner veldig få, og ingen her jeg bor. (jeg er i foreldrepermisjon, så jeg jobber ikke) Snakkr sånn veldig løst med noen mødre når vi møter dem på lekeplassen, men ingen jeg kan snakke ordentlig med. Og med sjuke unger og klade dager har vi ikke fåt vært ute mye. SÅ idag skulle ei venninne og barnet hennes komme hit og være til i morgen. Har gledet meg så mye til det i flere dager nå. Men jeg bor i oslo og med de siste dagers hendelser så tør ho plutselig ikke å reise. Så nå blir det ikke besøk alikevel. Jeg bor langt unna sentrum så er ikke akkurat sjangsen for at ting skal skje her da, men ho tør ikke vandre fra tog til buss siden det er i sentrum.Har agt jeg kunne reise ned å møte ho men nei. Jeg er så skuffa, men ikke noe å gjøre med det da. Ho har slitt med angst og det sitter nok i ennå. å ingen vits å prøve å presse på heller. Må jo bare godta det. Men merker nok at hverdagen er mer ensom en jeg ar klar over når jeg kjenner hvor utrolig skuffa og lei meg jeg var når jeg la på telefonen. :-( jaja får prøve å finne på noe morro med barna så dagen går.
heisand? Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 hei! jeg er 24år og bor i oslo. er alenemor til gutten min på snart 17måneder. bor i oslovest. hvor bor du, alder?
mcar Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Bor ikke i Oslo og har ikke problemer med folk å besøke, men fikk så vondt av deg at jeg måtte skrive noen linjer... Det er jo synd at barselgruppe di ikke møtes lenger, for du var vel med på det på helsestasjonen? Ikke noen der du kan kontakte? Foreslå en spasertur - godt å komme seg ut i friskluft og streke litt på beina! Synd venninna di ikke torde komme. Pøbelen herjer jo ikke hele døgnet. De sover på formiddagen antar jeg, slitne etter å ha herjet hele natta :-/ Forslag til tidtrøyte: Biblioteket - hender de har arrangementer på dagen Museer - mange forskjellige og mye rart å se, får dagen til å gå Gallerier - som over Babysvømming - kurs som regel både på formiddag og kveld Babytrall - koselig for store og små Så er det sprø ting; Busssen - ta en vilkårlig rute til endeholdeplassen, spør sjåføren når neste buss går tilbake, gå en tur og ta bussen (samme rutenr!) tilbake. Du kan gå tilbake om avstanden tillater. Vær bare sikker på at det ikke er dagens siste buss! Med trikk og tog kan du gjøre det samme, toget kanskje ikke til endeholdeplassen - kan jo ende i Bergen da :-D Ei venninne av meg skrev en gang at hun hadde lært seg å ikke ha så store forventninger til ting som skulle skje... da ble hun ikke så skuffet om det gikk skeis og så ble hun så glad når det ble bra. Kanskje ikke så dumt?! Ellers er det viktig å tenke positivt, stå opp tidlig på morgenen og lage en deilig frokost. Da blir værden ikke så ille. Og så er jo ungene friske (selv om de er sjuke...), de er skjønne og verden der ute for å oppleves av dere. Ha en fin helg
<3Lykkelig<3 Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Flotte forslag mcar Ville bare skrive noen linjer jeg også selvom jeg ikke bor i Oslo. Men moren min bor i oslo på øst kanten, så er jo der på besøk noen ganger. Kunne man ikke prøvd å fått til å få ett treff for oss aleneforeldre, det hadde vært så koselig!! Jeg kjenner ikke så mange som er alene med ungen sin, kjenner egentlig ikke så mange som har barn generelt. Kunne du ikke skrevet en pm til meg HI om du syns det var en god ide?
kjellaugv Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Hei. Tenkte jeg fikk legge inn et svar. Svippet innom forumet her for å prøve å treffe andre alenemødre. Har vært heldig å ha noen muligheter til å komme meg ut og treffe andre, men merker at det blir litt "kjedelig" og småensomt på ettermiddagene/kveldene. De fleste andre drar jo hjem igjen til gubben kommer hjem fra jobb. :-( Lurer derfor på om det er andre her som kunne tenke seg å starte dagen litt senere. ;-) Er 36 og bor i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå