stabeist Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hvilket forbund skal jeg melde meg inn i? Utdanningsforbundet? Jobber som ped leder i en privat bhg, men er utdannet spesialpedagog (bachelor i spes.ped). Er det frekt av med og spørr min arb.giver om hun er medlem av Private bhg landsforbund? Jeg ligger nemlig litt under tariffen som utdanningsforbundet har ser jeg.........
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Meld deg inn i fagforbundet!!! Da får du all den hjelpen du skal ha og kommunal tariff lønn. jeg er assistent (snart ped.leder) og jobber i privat bhg, men jeg og alle de andre der er likevel medlem i fagforbundet =)
blåbæret Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Du kan fint melde deg inn i utdanningsforbundet det er de som kjemper lønn osv. for førskolelærerne, jeg er medlem der selv! Fagforbundet har hovedfokusen sin på assistenter og fagarbeidere i bhg. men har også noen førskolelærere som medlemme rmen de er i mindretall. Det er selvfølgelig ikke frekt å spørre om bhg. du jobber i er under PBL kan være kjekt for deg å vite av mange grunner!
LivetErEnLek Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ville ha meldt meg inn i utdanningsforbundet, er selv der (førskolelærer og ped.leder). Fagforbundet har som blåbæret sier mest assistenter og fagarbeidere i forhold til bhg.
stripete ullsokk Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Ville og ha meldt meg inn i utd.forbundet. Syns ikke det er frekt å spør om hun har tariff avtale, det bør hun nemlig ha. Personlig ville jeg aldri jobbet i en bhg som ikke hadde tariff, blir fort at arbeidsgiver tror de bare kan gjør som det passer de. Både i forhold til lønn og arbeids betingelser. Har alltid vært medlem selv, og jobbet i en bhg som ikke hadde tariff, og når jeg sjekket med forbundet så skal jeg love deg at jeg hadde blitt utnyttet maks. Og når jeg tok det opp fikk jeg til svar at det var jo lov å prøve seg..... Sluttet der kan du si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå