FrøkenKnallkul Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Vi tenker på å ta en langhelg i Venezia, og er klar over at dette er en dyr by å være i. Har forsøkt å google "prisnivå Venezia", men alt som kommer opp er at det er dyrt. Men hva er dyrt? Norske priser? Doble norske priser? Om det er norske priser vil jeg ikke kalle det dyrt, slike priser er vi jo vant med. Jeg er klar over at prisnivået på restauranter vil variere, men kunne tenke meg et anslag på hva det koster å oppholde seg i denne byen! Noen??
Let's hear it for the boys! Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Det er ikke dyrt over hele Venezia, mest rundt Markusplassen. Der koster det fort 100 kr for en cola. Men resten av byen er på ca. vanlige italienske priser.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg var bare på dagsbesøk da. Men det var som norge eller litt dyrere. Overnatting vet jeg ikke, for jeg bodde ikke i venezia, men litt lenger nord.
FrøkenKnallkul Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 Takk for svar! Da er det jo ikke så veldig dyrt egentlig, norske priser bør vel vi nordmenn takle, vi har jo ofte lønninger deretter. Tar gjerne i mot flere tips vedr. prisnivå og Venezia generelt
Let's hear it for the boys! Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Jeg var der ikke så lenge jeg heller (bodde også i en annen by), men jeg fikk med meg at man bør helst unngå restaurantene og kafeene rundt Markusplassen. Der er det overpriset så det holder! Du kan også droppe å betale 20 euro for å komme opp i 2.etasje i Markuskirken Det koster forresten ca. 1000 kr for en tur i gondol, så dere kan jo vurdere om det er verdt det. Vi droppet det ihvertfall. Ellers er Venezia en fantastisk by! Da vi gikk ut av togstasjonen føltes det som å komme rett inn på et filmsett Det er virkelig noe for seg selv.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Norsk prisnivå. vi var der 1 uke, leide leilighet. Spiste alle måltidene ute, og det var ikke avskrekkende. MEN styr unna restaurantene ved grande canal..aah husker plutselig ikke navnet på broa. Der er det dyrt og dårlig mat, sikkert fordi de med den beliggenheten får gjester uansett. Ellers anbefaler jeg å kjøpe tre dagers pass til fergene, blir myyye gåing ellers, så greit å bare hoppe av og på fergen der det måtte passe dere. Vi betalte 1000 kroner for gondoltur på kveldstid. Dyrt, men utrolig romantisk..gondolføreren tok masse bilder av oss, fortalte venezias historie underveis etc. Vi elsket venezia og kom hjem med 5kg ekstra i magen begge to;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå