Stjerna mi<3 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hei, har et lite spørsmål??? hvis man har sa blør man mye i noen dager så nesten ikke noe, eller er det mye hele tiden??
septermor Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Slik har jeg forstått det: Det kan nok variere mye alt etter om livmorhalsen har åpnet seg. Dersom den er lukket, men barnet likevel dør, vil det ikke være blod og kalles MA (missed abortion). Dersom livmorhalsen er åpen og det er en SA, så blør man mye og det er smertefullt. Dersom man blør litt og litt, er det et faresignal på at noe kan være galt eller er i ferd med å gjøre det, men det kan også være andre ting som at morkaken flytter på seg.
LillyMy+1<3 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Har lest om mange her inne som har blødd, og det har ikke gått galt med de. Så det trenger ikke å gå galt selv om man blør, men det kan være greit å få sjekka det med UL da.. Har selv hatt en MA, og da begynte jeg plutselig å blø litt, blødningen tok seg opp over natten, og dagen etter, når jeg skulle på sykehuset var det nesten ingenting. Hadde ingen smerter da. Tror at ved en SA blør man en del, siden fostre blir støtet ut, og man har vist smerter.. Kan sikkert variere fra person til person det da. Ble kanskje litt mye det her, men håper du fikk svar på det du spurte om.
Mikkemafian Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Denne kan jeg svare på.. Jeg blødde først litt brunt, så litt friskt, så litt mer friskt og slimete, så kom det klumper og så en del i løpet av de neste to dagene. Deretter avtok det og ble mindre og mindre til det sluttet å blø. Jeg hadde ikke smerter. Var 6 uker på vei... Håper du slipper å oppleve det samme..
*toppris* Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 jeg hadde SA på ene tvillingen på mandag.... ingen forvarsel her, plutselig ble jeg våt og når jeg sjekket var stringinnlegget dekket av blod med litt slimklumper... var/er ca i uke 5... etter ca 30 minutter kom det blod igjen... etter det kom det ikke mer før torsdag... da var det blod igjen.... fikk UL både tirsdagen og fredag... tirsdagen såg vi at ene posen var grumsete, sikkert fyllt med blod... igår sg vi at det heldigvis da var den posen jeg hadde sa i som hadde gått ut.... men at den andre fortsatt er der... fikk ul fredagen fordi jeg var redd det var den andre tvillingen som ble "tatt".. så hvordan en sa foregår med tanke på smerter og blødninger er veldig individuelt...
nesten30 Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Jeg hadde en sa i uke 7. Blødde lyst, friskt første dagen og brunaktig, mensaktig 2. dagen. Var hos gyn. og tok ul - han fant ikke hjerteslag, men ville ha meg inn igjen om en uke. Om kvelden kom det kraftige menssmerter og veldig vondt i ryggen - rier i ryggen regner jeg med og jeg nærmest styrtblødde og der kom klumper og hinnerester ut. Blødde også en god del neste dag, deretter begynte det å avta. Da jeg kom til ktr. hos gynekologen en uke etter var det sluttet å blø og alt var kommet ut. Jeg var på jobb da det skjedde, og var alene på jobb. Anbefaler ikke det for noen. Det hadde vært veldig godt å få være hjemme og kunne gråte og få trøst hos min kjære:( og slippe å være helt alene i verden, for slik føltes det! Det er fælt å miste et barn på den måten. Uansett hvor tidlig det er i svangerskapet mister en et barn. Nå er det 1 1/2 år siden, men sorgen er der enda, selv om jeg vet at det nok var en grunn for at det skjedde og at det var naturens måte å "rydde opp". Unner ingen en slik opplevelse.
Stjerna mi<3 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2009 Takk for alle svarene. men nå gikk tankene minebort fra sa og over til ma. for jeg hadde litt brunaktig utflod på torsdags dagen, på kvelden kom det friskt blod med slimklumper i og fredagen kom det bare enda mere slimklumper mørke altså. og lørdag sluttet jeg å blø. Kan dette bare være en blødning som ikke er noe fare?? eller likner dette på en ma??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå