prekæs Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Gjelder det kun når fantastiske bruksting til barna blir dømt nedenom og hjem og aldri når fantastiske bruksting til barna får god kritikk? Eller gjelder det i begge tilfellene?
~sjiraff~ Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Hehe.. godt spørsmål. Enkelte ganger kan det jo ikke begrunnes ofte nok at noe har vært best i test. For mitt eget vedkommende leser jeg alltid mer enn selve terningkastet da jeg ser på slike tester. Spesielt på bilstoltester, for der er det for meg uvesentlige kriterier som blir tatt med i vurderingen. Ellers følger jeg vel som regel min egen fornuft )
Jerrys jente Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg vet ikke hvilken test du tenker på her, men: Jeg tar alle forbrukertester med en klype salt. Det varierer veldig hvem som har betalt for testene, hvordan testene er utført og hvilke kriterier som er med i testene. Det har skjedd mer enn en gang at tester ikke har blitt riktig utfør og bruksanvisning på varene ikke er blitt fulgt slik at noen varer kommer mye dårligere ut i test enn de burde vært. Det er ofte tilfeldig med utfallet på flere av resultatene på testene. Jeg leser gjerne flere tester ang. samme ting og spør i butikken hva de har erfart og ikke minst så hører jeg med venner hvilke erfaringer de har hvis jeg skal kjøpe noe som trenger nøye overveielse. Så ja, jeg tar slike tester med en klype salt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Det gjelder uansett vil jeg si. Jeg leser alltid hele testen for det er mer enn èn gang jeg har oppdaget at ting jeg syns er uvesentlig blir tillagt mye vekt (feks i vognposetesten nå nylig så driter jeg i om posen er vanntett fordi jeg uansett må ha regntrekk på når det er vått ute), tilsvarende andre veien også. Jeg syns det er kjekt når tingene jeg selv er fornøyd med kommer godt ut, samtidig som jeg ikke får noia dersom de kommer dårlig ut heller - JEG er jo fornøyd.
EnMamma Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Ser nøye på de forskjellige kriteriene. Har sett at blant annet på tester av bilstoler så er det ikke alltid den sikreste stolen som vinner - så jeg stoler ikke på "testvinnere" før jeg har funnet ut litt mer om dem.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Spørs hva det gjelder, men styrer unna når det kommer fram alvorlige ting i testene, de resultatene stoler jeg nok mest på. Så får det ellers bli lommeboka, egne erfaringer og smaken som avgjør hva man velger.
jippiii Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Når det gjelder test av vognposene nå nettopp, bryr ikke jeg meg heller om den er vanntett eller ei! men testens taper er jeg enig i, jeg ville ikke hatt en pose som er så brannfarlig som det!
Bægge dætern Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 at et bilsete er vanskelig å montere er uvesentlig for meg, også om en pose tar fyr på ett eller tre sekunder. mener å huske at grunnen til at posen tok lettere fyr er at den ikke er innsatt med et brannhemmende stoff som forsåvidt er giftig........ når sorel vintersko får dårlig karakter fordi den tar inn vann OVER den vanntette gummien eller den skoen med best varmeisolering er den som puster dårligst må man jo definere hva slags behov man har, gjøre som flere her sier, lese hele testen og velge deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå