Løven,fisken og vekten Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Er så usikre på om vi skal be med unger...Jeg er sånn at enten ber vi alle eller ingen... Skal vi be alle blir det 14 unger i alderen 1-4 år...Samboer er redd for at dette kommer til å bli litt slitsomt for foreldrene osv... Hva hadde dere gjort??
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Jeg hadde latt det være opp til foreldrene å vurdere om det blir stress. Men det er jo deres bryllup og hvis dere vil kun være voksne gir dere beskjed om det . Og ja, inviterer man noen barn burde man invitere resten også. Er en alt eller ingenting person selv :=)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 jeg hadde ikke invitert med unger. det blir fort mye lyd og mas, både for foreldrene og ikke minst for dere.
☆Anonymia☆ Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg vet egentlig ikke hva jeg ville gjort... Men ja,er enig i den at ber man en ber man alle......man kan ikke gjøre forskjell...=)
Løven,fisken og vekten Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2009 Jeg også syns det er vanskelig...Ihvertfall siden 2 av ungene er forloveren min sine og 5 er mine nieser og nevøer... Er så redd for at jeg skal virke slem på en måte hvis jeg ikke ber med ungene... Men på en annen måte så er de jo ikke så store,derfor tenker jeg på at det kommer til å bli masete både for oss og foreldrene...
Dronningen! Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Å få lov til å være med i kirken og litt av festen er sikkert ok men resten av kvelden bør være forbeholdt de voksne. Man er ikke slem selv om man velger hvordan man vil ha det:o)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Jeg hadde bedt med barna, de er jo ikke til langt på natta likevel. Og foreldrene bestemmer jo selv om det blir slitsomt eller ikke og kan skaffe seg barnevakt for deler eller evt. hele dagen om de vil.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Hei,vi skal gifte oss 3oktober og barna våres er en så stor del av livet vårt så vi har bestemt at de som har barn kan bestemme om de vil de skal komme:)om alle kommer blir det 15barn fra 1,5år til 10år:)lager til et hjørne m spill,leker etc.Blir koseligÜ
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Hvor gøy tror dere at barn kan ha det i en 3-4 timer lang middag? vi kommer ikke til å be barna til noen, heller ikke våre forloveres barn. De har jo mange mnd på seg til å skaffe nødvendig barnevakt også, så det er ikke noe vi anser som et problem. men folk gjør jo som de vil da!
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Ja og vi har sagt at det blir alkohol i bryllupet,men at vi har lagt det opp slik at det ikke skal bli et 'fest'bryllup... Syns det er litt rart at ikke barna skal få være med på den store dagen. Vi har 2barn forresten og de skal være oppe så lenge de vil
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Oi hehe,ja og under middagen så leier vi inn 2stk som passer barna i et anna rom. Da får de pølse og brød snop og får leke seg:)
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Vi giftet oss i fjor og da hadde vi selv ei på 2 og 1/2 og to nevøer på 3 og 4. Vi ville ikke ha barn fordi jeg ville slippe å passe på henne under middagen da jeg ville ha med meg taler og andre ting. Det er jo vår dag og hun ville vel tatt mye oppmerksomhet. Hun var brudepike og fikk være med på dagen. Jeg sa også til foreldrene til nevøene våre at vi helst ikke ville ha de minste der og de var faktisk glad for det for de også ville ha barnefri for å få med seg bryllupet og ikke fly etter små som garantert hadde kjedet seg fort. De større barna fra 8 år og oppover fikk være så lenge de ville og det var opp til foreldrene å få de hjem når de syns det var på tide. Sånn gjorde vi det:-)
Renate :-) Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 Hva viss dere har en aktuell plass å leie inn barnevakt til barna på ett eget rom??
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 Når ble det brudeparets oppgave å skaffe barnevakt til andre gjesters barn?!?!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Unnskyld at jeg bare bryr meg litt her, men jeg lurer også litt på dette med å be barn eller ikke... hvis egne barn skal være med... må man da be barn av venner?? Eller er egne og søskens barn utenom....??
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ville ikke hatt med unger. Hadde ikke unger da vi giftet oss var ikke en eneste unge i vårt bryllup. Hadde vi hatt hadde vi nok bare hatt våre 2 og så barnevakt når det var sengetid.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 Var i bryllup i sommer med en hau unger. Var ikke noe fint bryllup mer enn barnehage. Festen var nesten en vits. Stakkars barnevakten trakk seg så moren til bruden måtte passe ungen. Så velg barnevakt med omhu=0)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. januar 2009 #18 Skrevet 10. januar 2009 Var i bryllup i sommer, og der var det noen barn med i kirka. En 2åring skreik seg gjennom vielsen og foreldrene hadde ikke vett til å ta med ungen ut. Jeg tror jeg hadde klikka i vinkel om det var min vielse. Tror ikke det var mulig å høre vielsen for noen av oss, og heller ikke på bryllupsvideoen. MAKAN! Samme ungen var med under middagen og kastet leverposteibrødskiver rundt om. Lekkert. Ungen forsvant etter middagen og jeg aner ikke om de hadde med seg barnevakt eller hvor de gjorde av ungen. Til de flestes fortvilelse synes jo foreldrene ungen var søt og trodde vel de fikk positiv oppmerksomhet. For meg ville det vært naturlig å si at ungene var velkommen i kirken og før middagen dersom jeg skulle ha et veldig formelt bryllup.Om det var mer sånn "laid back" og ikke lang middag med med masse taler så kunne de godt vært der til de køya under bordet for min del. Selv ville jeg vel hatt med mitt eget barn til jeg var gift og middagen skulle serveres. Da tror jeg en barnevakt hadde kommet for å ta hun med hjem. De ungene som evt er over 12 år (rar magisk grense) kunne fått vært hele kvelden. De skriker tross alt ikke. haha.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 jeg vet ikke hva jeg hadde gjort ang å be alle eller ingen barn... kan jeg få gi deg et bryllupstips som er veldig koselig?? lag et stort hjerte i papp med sølvpapir rundt som plasseres der hvor du og mannen din sitter. la det stå et telys foran hver gjest,og utover kvelden så dempes lysene og gjestene tenner telysene sine. finn frem en fin sang som spilles,og la alle gjestene komme opp til dere med hvert sitt lys og sette det i det store hjerte. det blir sååå stemningsfullt :-)
cilles Skrevet 10. januar 2009 #20 Skrevet 10. januar 2009 Syns også at det er alle eller ingen. Hadde jeg bedt med barn, hadde jeg prøvd å få tak i noen barnevakter, latt barna spise i eget rom og ha litt opplegg for dem. Da kan foreldrene kose seg likevel. Var i et bryllup ihvor det var ordnet sånn. Min gutt var litt over 2 år, og det var helt perfekt for både oss og han. Har selv et dilemma til sommeren. Vi blir nok bedt i bryllup (har ikke fått invitasjonen enda da men) og jeg er gravid nå. Babyen vil være 4-6 uker gammel. Da jeg snakka med hun som skal gifte seg forleden, sa hun at vi måtte finne barnevakt til barna. Det var liksom sagt sånn i forbifarten. Jeg hadde aldri tenkt å ta med gutten på 3,5 om han ikke var invitert. Blir fire til sommeren. Men hva med babyen? Jeg kan jo ikke plassere en baby på 4 uker et sted og være borte 24 timer ?? Ligger litt avsides til der de skal gifte seg, og en må ta ferge. Mamma kan passe gutten, men blir vel litt drøyt med babyen. Jeg vil jo sikkert amme også.. Må kanskje bare takke nei da.
Mom2Two Skrevet 10. januar 2009 #21 Skrevet 10. januar 2009 Det er jo mange som inviterer bare barna til sine egne søsken f. eks. Ikke noe unaturlig i det. Var i et bryllup i sommer. Der var det over 20 unger. De hadde eget langbord, og brudeparet hadde leid inn en dame fra SFO til å holde orden i rekkene. Det gikk kjempefint, og ungene STORKOSTE seg:-) Så, det er fullt mulig å ha bryllup med mange unger, det dominerte ikke festen egentlig.
Løven,fisken og vekten Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 11. januar 2009 takker for deres synspunkter damer:))) Alltid godt å ha dibbere;)))
Alba44 Skrevet 11. januar 2009 #23 Skrevet 11. januar 2009 Vi inviterte alle våre nieser og nevøer til vårt bryllup. De oppførte seg eksemplariske, og så ut til å storkose seg. Jeg syns det var kjempefint at de var med og delte dagen med oss )
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #24 Skrevet 11. januar 2009 Få inn noen til å være passepike for dagen da!
mai mammaen til to Skrevet 11. januar 2009 #25 Skrevet 11. januar 2009 cilles pleier å være anderledes med nyfødte babyer.. det går nok helt greit å ha han/hun med... er jo bare at du må gå ut om babyen gråter osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå