Landlady-2barn+litenimagen Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Har for første gang idag kjent på den,og den kjennes helt mykut,og får fint en fingertupp i åpningen.Kunne ikke kjenne noe spesiel hals som de sier den er. Er 37*5 idag,og er rimelig sikker på at slimproppen min gikk litt etter litt for noen dager siden (den må vell vær gått siden jeg fikk en finger i tappen?). Noen som vet hva dette kan bety? Nærmer fødsel seg eller? Er kjempelei og sliten nå,håper fødsel nærmer seg!!!
Lille_Sebastian :D Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er 41+2 uker nå, og jm kjente på livmortappen min, den er myk, og hun får en finger inn, men han er desverre ikke langt nok nede i bekkenet for å komme ut, så er ikke det samme som att fødselen nærmer seg for deg ennå, kan fremdeles gå slik en stund som meg.. men hvem vet når han/hun kommer hos deg.. Lykke til
lchristin-nydelig tulle Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 jeg er 35 uker og jordmor kjente på meg, og sa at den var lang og umoden. men det er nå, hun sa det trenger ikke gjelde for i morgen da kan fødselen plutselig være i gang.. så det kan ta laaang tid og det kan ta veldig kort tid. så det er vanskelig å si. men ønsker dere lykke til!!!
Itsrejk Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Trenger nok ikke bety at fødselen nærmer seg, nei... Men som Ichristin skriver, så kan det jo plutselig skje noe når som helst! Men Landlady: Jeg anbefaler deg å ikke gå og vente på tegn ennå...det kan bli frykelig lange uker om du blir gående på overtid! Jeg var hos jordmor torsdag morgen. Da hadde jeg bare 1,5 cm livmorhals igjen (av 4-5), og den var heeeelt myk. Mormunnen var helt myk, og jeg hadde 2 cm åpning. Hun kjente føttene til babyen min, faktisk (de som ligger ned i bekkenet). Hun mente jeg var heeelt klar for fødsel, og at det bare er riene som mangler. Hun fikk gjort en skikkelig hinneløsning, og var ganske hardhendt, sa hun. Roste meg masse for at jeg klarte å slappe av mens hun gjorde dette. Men altså: Har det blitt noen fødsel? Har det blitt noen rier? Ikke snakk om. Urk. Ergo: Når fødselen starter er umulig å bedømme ut fra noe sånt som du skriver. Må bare venter til babyen/kroppen vår finner ut at alt er klart. Og tro meg: Jeg vet det ikke er lett... Jeg er stressa på å få igang fødsel nå, så jeg slipper ks. Men jeg må vel bare innse at jeg ikke kan gjøre stort. Har bedt gubben kjøpe bringebærbladkapsler i dag da...hehe.. Men uansett: Lykke til med innspurten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå