blå og rosa+lillebror Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 hva er på en måte kriterier for å bli satt i gang? har gått med skikkelige kynnere eller svake rier, ikke vet jeg, i 2 dager nå, og jeg holder på å bli gal!! er så sliten! forrige helg hadde jeg rier i 12 timer før det ga seg, så ble det stille noen dager, mens det nå har tatt seg opp igjen. har et par uker igjen til termin enda. var innlagt i uke 33 pga premature rier, men de fikk stoppa dem. så kroppen min har vel holdt på å forberede seg lenge allerede. kan ikke tenke meg at det er noe bra for barnet at jeg skal gå sånn?? ikke blir de noe sterkere heller, men de er liksom sterke nok til at jeg ikke klarer stort mer. noen som har vært borti å bli satt i gang pga lignende?
minni09 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 hei! jeg ble satt igang på overtid, men ikke pg av rier, omvendt. Holdt på i nesten 2 døgn, var ufattelig sliten og så endte det med ks. Denne gangen har jeg blitt lovet at det ikke skal drøye så lenge, før de tar ks om ikke ting skjer normalt. Ville tro det kanskje din situasjon også... det er jo grusomt å være helt utkjørt før man faktisk får babyen ut. Men, jeg vet også at det beste er at ting skjer normalt...... du må nesten kjenne på kroppen din hvor sliten du er, og snakke med føden... lykke til!
Lille_Sebastian :D Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg blir satt igang en uke før man vanligvis blir satt igang, på grunn av att jeg fikk blodpropp i uke 24, og nå fått ny blodpropp IGJEN, så de mente att de skulle sette meg i gang uken før, og takk og lov for det.. Men kriteriene for det å bli satt igang vet jeg ikke, men er ikke noe krise for deg eller barnet med att du har vonde kynnere og eventuelt litt rier, hatt det selv men ble ikke satt igang nei.. De passer nok på att barnet ditt har det bra der inne
Fire småtroll Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Har du vært hod jordmor eller på sykehuset til sjekk? Jeg gikk sånn forrige gang jeg også, over en uke med masse kynnere og maserier. Våknet om natta og hadde helt regelmessiger rier som ikke var spesielt vonde hvert 10.min i flere timer før det ga seg igjen osv... Da jeg kom til jordmor og fortalte det sjekket hun meg og jeg hadde da allerede 3cm åpning og var helt moden, så det var ikke bortkastet med alle disse maseriene. Hun strippet meg og ga meg riestimulerende akupunktur før hun sendte meg til sykehuset for å ta en ctg siden hun ikke var helt fornøyd med pulsen til babyen. På sykehuset var de enige med jordmor i at pulsen til ungen ikke var helt som den skulle så de tok vannet. Fikk flere maserier og kynnere av det, men ikke regelmessige og ikke veldig vonde heller. Men de var ikke bortkastet for etter 5 timer hadde jeg 5cm åpning. Da satte de meg på riestimulerende drypp og etter 4,5 time var ungen ute. Var mye mindre sliten etter den førdselen enn etter de jeg har hatt tidligere og har vært i fødsel med store smerter i opptil flere døgn...! Vet ikke hva kriteriene for å bli satt igang er, men jeg fikk hjelp fordi de var bekymret for ungen, ingen var bekymret for at jeg var sliten pga søvnmangel osv. Men var jeg deg ville jeg ringt jordmor i morgen så du fikk kommet inn til en sjekk, kanskje er du sakte men sikkert igang og kan ha god hjelp av å f.eks bli strippet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå