Gå til innhold

Halsbrann! HJELP!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å slite med halsbrann. Har hatt det snart i en uke og er verst på kvelden. Min mor slet også med dette under hele svangerskapet. Så kanskje det er arvelig.......

Spøk til side. Er det noen som har noen gode råd. Vet hva jeg skal unngå å spise, men er det noen jeg kan ta får å bli kvitt dette????

Takker for alle gode råd på forhånd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arvelig? hehe... Når magen vokser presses magesekken oppover, dermed renner surt mageinnhold opp i spiserøret og forårsaker halsbrann.. Sliter med dette selv,om kvelden og natten. Unngå krydret og fet mat, samt syreholdige drikker som appelsinjuice, brus, og kaffe.. Drikk masse vann! - har hjulpet en masse på meg...

Og når du ligger og slapper av eller skal sove om natten er det best å ligge med overkroppen høyt. På apoteket får du kjøpt et syrenøytraliserende middel spesielt beregnet for gravide som heter Gaviscon. Håper dette hjelper. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det med arvelig var en spøk ja... Men er jo litt rart at kroppen min oppfører seg nesten helt likt som min mors kropp reagerte da hun gikk gravid første gang...

Har slitt med magesår i mange år, men de tabletten jeg har gått på kan jeg ikke ta når jeg er gravid. Skal ut og kjøpe Gaviscon i morgen jeg. Holder på å bli gal jo.....

Ha en riktig god natt!

Skrevet

Halloen :-)

Det som har hjulpet på meg er Loveharts og melk

Skrevet

Grønn og hvit fishermans friend har hjulpet meg i perioder.Lykke til:-)

Skrevet

Melk! Jeg drikker flere glass melk om dagen, det har hjulpet meg. Jeg kan ikke si jeg har vært veldig plaget med halsbrann, hverken nå under svangerskapet eller tidligere. Men når det begynner å "brenne" tar jeg et glass, og da forsvinner halsbrannen med en gang!

Skrevet

Jeg er også veldig plaget med halsbrann. Det hjelper å kutte ut juice og drikke masse med melk!

Skrevet

Jeg får også litt halsbrann av og til om kvelden. Drikker enten melk eller et glass nyco før jeg legger meg. Dette har hjulpet godt. Ellers sa jordmora til meg at det var lurt å spise lite og ofte siden det blir stadig mindre plass til magesekken etterhvert som barnet vokser. Og selvfølgelig det de andre skriver her også.

Håper du finner noe som funker for deg for halsbrann er vondt:-(((((

Skrevet

Jeg fikk et supert tips av svigerinna min, MANDLER!!!!!

funker som bare det, 3-4 stk så er jeg kvitt halsbrannen!!

lykke til :)

Skrevet

jeg har ofte halsbrann om kvelden.

Tar en hall Link-tabelett, så er den vekke hele natta :)

Skrevet

Hei:)

Jeg har også slitt med halsbrann en god stund nå, og fått mange tips.

Prøvde alle, og var fortsatt fortvilet. Fikk ikke sove:(

Gaviskon (eller hva det var de het).. DET SMAKER HELT PYTON!

Link er heller ikke noe festlig, konsistensen er som tørre og altfor store kritt..æsj.

Men, til saken, gulrøtter er min redning!

En biopat fortalte meg at det burde jeg prøve, og utrolig nok, det hjelper!

Skreller en 4-5stk, har de i vann i kjøleskapet, så tar jeg meg en på kvelden. Godt er det også:)

Det er noe med enzymene i dem som hjelper fordøyelsen av mat. (husker ikke mer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...