Mamman til Mia Camilia Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har alltid hatt litt små kramper opp igjennom... Men nå etter jeg har blitt gravid, å nå så seint i svangerskapet har krampene mine i leggen blitt helt sinnsykt vonde. Før kunne jeg bare strekke litt på beinet, reise meg opp på golvet å gå litt, så var det over. Men nå er det rett å slett så vondt at jeg vokner at jeg griner av smerte. Greier ikke rette ut beinet i det heletatt. De siste gangene har jeg måtte våkne kjæresten slik at han kan strekke å tøye beinet mitt. Krampa er så ille at jeg ikke kan greie å reise meg opp. Kjæresten har også prøvd å massere, men da blir det mye værre. .. Jeg har også begynt å miste følelsene fra rompa og ned til tåa mi. Jeg sitter ikke mye, har heller ikke noen klær som strammer. Hva i huleste kan dette være? Hva burde jeg gjøre? Neon som har noen tips å triks mot dette?
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg strekker på leggene hver dag, tre ganger for dagen. Stiller meg oppå en sånn høy dørkarm med tærne og legger hælene i gulvet.(sånn at du kjenner det strekker i leggene) Holder i ett minutt. Gjentar det tre ganger i løpet av en dag, og ikke hatt kramper i leggene i dette svangerskapet. Ellers kan du legge en magnet mot leggene, sånn om du får kramper i løpet av natten, skal fungere i følge gammelt kjerringråd.
Sjokolademonsen m/kul på magen Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Når du har magnesium mangel får man kramper i leggene. Var ekstremt plaget i første svangerskap, tok da magnesium og ble ikke plaget igjen. Da jeg fikk første krampe i leggen ved andre svangerskap begynte jeg med magnesium og ikke var det mer plager da heller. Har enda ikke fått noe nå. Kan oxo bruke cellesalt nr. 8 (homeopatiskmiddel)
TusseMor07&09&14 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Ja, magnesiummangel gir kramper., og er veldig vanlig!
Mamman til Mia Camilia Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2009 Hvor får man kjøpt mangnesium? Er det dyrt?
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Pappa var plaga med veldige kramper, han fikk høre ett kjærring råd, ta to rødvins korker og ha i hvert hjørne oppe i puta,han ble kvitt krampene,snåle greier..MÅ være rødvins korker.Kan ha vært flaks da, men verdt å prøve det.
Mamman til Mia Camilia Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2009 Hørtes spennende ut.
aomeg Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Jeg kjøper bio-magnesium 99,- ca på helsekosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå