Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Bare lurer litt på om dere merker/merket noe til dosene? Er på sprøytedag 9 i dag og først i morges begynte det å stikke svakt på venstre side. Utover dagen har det fortsatt og kjenner at det er noe på gang der inne! Endel stikkinger og litt øm (eller hva jeg skal kalle det) i "egglageret". Vet liksom ikke hva jeg skal forvente å kjenne! Var på ul tirsdag og da var det mange små follikler på begge sider. I dag var det 7-8 på hver side på mellom 10 og 13 mm. Legen sa det så fint ut. Skal tilbake mandag. Passelig nervevrak... Så redd for at det skal poppe opp for mange:o/ Vårt første IVF-forsøk, og lurer på så mye...
MK73 Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Det er helt vanlig å kjenne litt ømhet og "stikking" når eggene gror, det er også vanlig å ikke kjenne så mye. Høres ut som om det blir fine resultater for deg. Lykke til neste uke med UL, uttak og innsetting!
meg83 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er på sprøytedag 12, og først i dag har jeg kjent meg litt stinn, på en måte, men det forsvant ganske fort. Ellers har jeg ikke kjent så mye. Nå har ikke jeg hatt like gode reslutater som deg ennå, så mulig man kjenner det mer når eggene blir større? Jeg hadde bare 6-7 mm eller noe, så har fått økt dosen og så ul igjen neste uke.. Hvor store bør egentlig eggene bli?
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg glemte å spørre hvilken størrelse som var ok på eggposene, men da jeg hadde AIH-forsøk skulle jeg sette el-sprøyte når de var rundt 18 mm, så det gjelder vel sikkert det samme nå vil jeg tro.. Er det ditt første forsøk?
meg83 Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 OK, da har jeg et stykke igjen, håper de eser ut!! Er første forsøk, ja, vi skal ha AIH hos Hausken. Hvordan opplevde du/dere å få AIH da?
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hadde vår første AIH i mai 2008 uten noe resultat. Pga ferieavvikling måtte vi vente til aug før vi kunne prøve på nytt. Begynte hormonbehandling rett etter ferien men ble da overstimulert og måtte avbryte behandlingen. Hadde 5 store eggposer og det var litt i overkant... Man skal jo bare ha 1 eller to for å unngå flerlinger i hopetall. Startet på nytt igjen i september og fikk gjennomført behandlingen, men desverre med negativt resultat. Legen ville jeg skulle prøve enda en gang før vi gikk over på IVF, men jeg nekta. Etter 4 år med prøving (3 av dem på egenhånd) og med tre AIH bak oss strekker ikke psyken min til ørt-og-førti forsøk. Jeg satte foten ned og krangla meg til IVF og fikk det. Så det er det vi er igang med nå. Følelsen min av AIH-forsøkene er at det er et "midlertidig" tilbud mens man venter på IVF. De sa det ikke var så mange som brukte AIH-forsøk nå pga få graviditeter etter en sånn behandling. Så når legene sier det sånn rett ut at "egentlig så er det kanskje litt bortkasta", da synker motivasjonen raskt... MEN: det er jo endel som faktisk blir gravide etter en eller to AIH-beh. så du må ikke fortvile!! Å det er absolutt verdt å prøve, for det koster bare 1/4 av hva IVF koster, så man kan jo komme relativt billig fra det. Selv har jeg pcos, derfor har det nok tatt så lang tid med oss. Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide?
MK73 Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 I overkant av 4,5 år... Skal igang med sjette IVF/ICSI i februar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå