Gå til innhold

noen andre??


vilenna

Anbefalte innlegg

som har veldig stor mage i uke 29?? jeg har termin 29 mars men har en veldig stor mage. å fikk den tidelig, ligger langt over på symfyse målet. jeg er veldig liten å nett av meg så er ikke noe fedme liksom. noen andre som har samme problem?? har lakt på meg ca 20 kg også nå :P

folk sier jeg ser ut som jeg snart går over tiden hehe :) ganske slitsomt igrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skjønt det slik at symfysemålet er individuelt, dvs at jordmor og lege følger med på at ditt mål ikke får plutselige avvik fra måling til måling, men følger "sin egen kurve". Hvis du får noen hopp fra egen kurve, vil jeg tro de reagerer med å feks vurdere vekstestimering av babyen på annet vis.

 

At symfysemålet ditt er høyere enn normalkurven har kanskje noe med at du har lagt på deg 20 kg, når du fra før er liten og nett. Ikke sikkert det har noe med veksten på babyen å gjøre. Jeg var ganske tykk fra før, men har målt symfysen i egen kurve som tilfeldigvis ligger omtrent på normalen på det skjemaet som fylles ut. Jeg har dog ikke lagt noe særlig på meg i svangerskapet (uke 31 nå). Men til meg sier folk også at jeg ser sprekkeferdig ut hehe.. Mange som skal mene ting og jeg tror vi blir ganske lei kommentarene når vi nærmer oss slutten. :)

 

Ellers bærer vi jo babyene våre forskjellig da, uansett om vi er tykke eller tynne. Noen utenpå og noen inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...