Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hvordan er det i forhold til at ting starter av seg selv? Bare lurer, for har vannavgang og nå har det blitt ett "diskusjons" emne og jeg vet ingenting om det så det hele virker litt skummelt. Fint om noen svarer.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg ble satt i gang med eldste mann, og den fødselen var helt jævlig i forhold til fødsel nr 2. Men jeg var ikke moden i det hele tatt. Fikk full kur med piller, og beskjed etter siste pillen om at det ble ks dagen etter hvis de ikke klarte ta vannet eller det gikk av seg selv. Var like lukket før siste pille ble satt som før første pille ble satt. Men vannet gikk av seg selv neste morgen, eller jeg hostet det ut:) Men fikk ikke rier så ble satt på drypp. Og det var VONDT. Fikk heldigvis epidural på 3 cm og det var som å komme til himmelen:) Vil virkelig anbefale det hvis du blir satt i gang. Fødsel nummer 2 gikk helt naturlig, 4 timer med vondt, kun 45 min med veldig vondt. Men jeg tror at grunnen til at første fødsel var så vond var at ingenting fikk gå naturlig. Så hvis vannet ditt har gått er du i det minste godt i gang:) Selv om riene må hjelpes litt Lykke til:)
Lykke X 4 Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg ble satt igang med nr. 2 på grunn av langvarig vannavgang, uten rier. Det var den letteste fødselen jeg har hatt hittil. Første fødsel, som startet naturlig, tok 27 timer med 1 time med pressrier. Nr.2 tok bare 3 timer, med 3 pressrier. Den igangsatte fødselen gjorde like vondt (ikke mer vondt) som den naturlige. Men jeg hadde kortere mellomrom mellom riene, så den igangsatte var mer intens. Etter første fødsel var jeg sliten. Etter andre fødsel (den igangsatte) var jeg i toppform. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk =) Godt å lese at det har gått bra med noen som har blitt satt i gang. Er skikkelig redd for det, for det er jo ikke naturlig. Men håper på det beste og blir jeg satt i gang så håper jeg det går bra =) Får vite mer i morgen om hvordan det blir. *Spent*
børdi Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 kommer helt an på om du er moden eller ei.. Ble satt igang med nr en i uke 36 , pga styrtblødning etter snuing (hun satt på rumpa) OG jeg var overhode ikke moden i det hele tatt.. Jeg fikk drypp, og de tok vannet og satt elektrode på hodet til trollet. Brukte ca 11 timer fra de tok vannet og satt dryppet. nr to, vannavgang i uke 39, en uke før termin. riene kom med en gang, og laban var ute på under 5 timer.. fødsel nr to var værst med rier tett som hagl, nr en var en vond, men fin fødsel egentlig--
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 vet ikke om noe annet og kan ikke sammenligne med at det går v seg selv. Blitt satt igang 3 ganger og har hatt 3 drømmefødsler som jordmødrene har kalt det født alle på kort tid også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå