Gå til innhold

Ett lite tips til alle her inne:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment som noe galt, men jeg skriver dette etter erfaring...

Er lenge siden jeg var inne på dette forumet nå, men jeg var en flittig bruker da jeg prøvde og bli gravid. Og jeg ser at det er som før her inne, de fleste 'stresser' veldig med og bli garvide...

Så her kommer tipset; Slapp av og la ting komme av seg selv.... (dette skriver jeg selvfølgelig til de som ikke har påvist grunn til barnløshet altså...) Da jeg sluttet på pilla i juni 2006, ville jeg bli gravid med en gang, og ventet og ventet hver mnd på at mensen ikke skulle komme, men den kom... Så kom jula og hele det og ville bli gravid greia gikk litt i glemmeboka, og i januar testet jeg positivt... Ingen var vel så lykkelig som meg da.. Fortalte alle at jeg var gravid, og begynte virkelig og glede meg til det og bli mor.. Men i februar hadde jeg en MA, og aldri har jeg vært så langt nede som da... Det var da jeg begynte og være mye inne på dette forumet her.. Jeg leste andres erfaringer, og nesten alle ble jo gravide igjen med en gang etter en abort, så håpet var stort, og etter ett par uker så begynte vi og prøve igjen.. Gravid fort skulle jeg bli... Men tiden gikk, og mensen kom tilbake mnd etter mnd... Til slutt orket jeg ikke mer, jeg fikk time hos legen min til meg og mannen min, og vi gikk dit med ett håp om og få hjelp... Legen henviste oss viderer til gyn pol på sykehuset, og da var det bare og vente på brev med time derifra.... Men nå tenkte jeg ikke noe mer på det og bli gravid fort, nå skulle vi jo få hjelp, så da ornet nok ting seg etterhvert... Så 2 dager før jeg fikk brev om time på sykehuset i posten, da testet jeg positivt:) Klarte ikke denne gangen og glede meg veldig over graviditeten til og begynne med, men redselen for en ny abort gikk over etter som ukene gikk:) Og i juni fødte jeg verdens nydeligste jente, og jeg er verdens stolteste mamma:)

Jeg tror at det og bli gravid sitter veldig mye i psyken, har hørt om flere som etter og ha gitt opp har blitt gravide... Så derfor anbefaller jeg alle og slappe av, og tenk minst mulig på det, tror det hjelper jeg da...

Har selv lekt litt med tanken på og prøve og få en til, har lyst til at de ikke skal ha så stor aldersforskjell, men dette tar jeg som det kommer nå:)

Men lykke til alle her inne, håper dere alle får oppleve den store gleden det er og bli mor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott - så fint at du ville dele dine erfaringer!!! Tusen takk - tror det er veldig viktig å slappe av ja - det sitter nok mer "sperrer" enn man tror både fysisk og psykisk - jeg ønsker deg lykke til med babyen og evt det å få nr 2 etterhvert...

Klems fra

Skrevet

Bare hyggelig..

Savnet noe av det da jeg var fast inne her, så tenkte at nå skal jeg oppmuntre folk litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...