Gå til innhold

Hadde dere godtatt dette? (Ang mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber borte 3 uker i strekk. Når han er hjemme ser dagene slik ut: (Jeg er hjemmeværende)

Vi står opp, han setter seg på data mens jeg steller den lille. Vi spiser frokost. Så setter han seg på data igjen. Vi går kanskje ut og handler. Kommer hjem og han setter seg på data igjen. Så leker han en times tid med den lille til det er leggetid. Så setter han seg på data igjen og sitter der til vi legger oss.

Jeg klagde litt her om dagen, men det kunne han ikke skjønne noe av. Jeg mener at vi aldri snakker sammen siden han kun sitter der. Han hjelper til med den lille om jeg spør han, men synes uansett at det blir asosialt. Han er som regel ute med venner den tiden han ikke bruker ved pc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Er det ikke hans unge? Kanskje han skal ta litt initiativ til å bli kjent med ungen og ta vare på den?

Mener ikke å kalle ungen for "den"..

Skrevet

Mår jeg hører sånne historier er jeg glad jeg er singel!

Heller være ensom og alene enn å være 2 og fremdeles ensom..

Aldri kastet bort livet mitt med å være i et slikt forhold

Skrevet

Nei.

Jeg er også hjemmeværende, men mannen er ikke borte 3 uker i strekk da.

Skrevet

Nei, det er ikke han sitt barn. Barnet er nå 2 år og han har bodd med oss i 15 mnd. Vi venter felles barn nå.

Skrevet

Da ville jeg begynt å be om at han tar mer ansvar for sitt eget barn.

Skrevet

Herremin! Hvis det ikke er hans barn så kan du ikke akkuratt forvente dette. Da får du gå tilbake til bf hvis du trenger det.

Alt dere kan finne å klage på. Helt patetisk!!

Skrevet

Har vært i samme situasjon , han skulle ha "egentid" etter vært leenge på jobb, hjalp Alltid andre.... Og mye annet da. Fant ut at jeg kunne heller være alene, og det ble slik. Heldigvis!

Nå er det så vidt han klarer holde avtaler (kan ikke Lage avtaler med han, husker ikke datoer o.l.)...

Skrevet

Hei HI! :)

Ja, tiden går fort når en sitter på nettet, så skjønner at han ikke ser problemet.. :)

Hvis jeg var deg ville jeg fortalt han hva dette får deg til å føle, at du føler deg oversett, ikke prioritert, alene osv. Hvis du forteller hva du føler, kan han ikke krangle på det og så slipper han å føle seg anklaget. Kanskje fortelle han hva du skulle ønske at han gjorde også?

Håper at det ordner seg for dere :)

Skrevet

Vet du hva.

Når han velger å få seg en dame med barn, å så velger å flytte inn med denne damen, da velger han også å ha ansvar for barnet.

Man kan ikke bli sammens med noen med barn, å bo sammens med dem, å forvente å kunne leve som at man ikke har barn.

Så jo, hun kan faktisk forvente at han hjelper til.

Hvis han ikke ønsket et ansvar for et annenmanns barn, så var det ingen som tvang han inn i forholdet heller.

Jeg må si, at jeg hadde ikke godtatt dette om det ikke hadde vært barn inni bildet heller. Hadde mannen min hatt større interesse av å være foran en skjerm, enn å tilbringe tid sammens med meg, å han ikke så noe galt ved det, å ikke ville forandre det.

Hadde ikke det forholdet endt, for det er ikke et slikt forhold jeg ønsker å være i.

Men nå det jo et barn på vei i denne saken her da, så da stiller det seg jo anderledes, får jo bare håpe at det hjelper å snakke med han, å at han åpner øynene. Eller i allefall starter å hjelpe til når hans eget barn kommer.

Men jeg må si jeg syns det er forjævelig, om han skal drive å forskjelds behande barna, ut i fra hvem av dem som han er biologisk far til, for han er faktisk ste-far for barnet han allerede bor med.

Skrevet

Ikke at man skal henge på hverandre hele tiden heller altså.

Det finnes jo en mellom ting ;)

Skrevet

Hei, for å svare fort på noe så har jeg aldri forventet at han skal ta hånd om barnet jeg har fra før. Jeg har aldri spurt han om å bytte bleie, stå opp e.l.

Det jeg forventer er at han skal bruke tid sammen med meg, ikke kun foran data. Og nei, selvfølgelig skal vi ikke henge oppi hverandre hele tiden, da hadde jeg blitt gal.

Så problemet her er ikke at han ikke bruker tid med barnet, men med meg.

Skrevet

hei hi

hvis det var meg innlegg 09.33 var til, så ville jeg bare si i fra at jeg glemte å skrive at innlegget mitt skrevet 07:18 var rettet til Anonym 23:04

Jeg ville somsagt syntes at det hadde vært naturlig at han tok sin del, men så lenge dere har en løsning som passer for dere, så har jo ikke det noe å si. =D

Håper han greier å løsrive seg fra datan.

Skrevet

Hei Lypsyl. Nei, innlegget var ikke til deg, men til en anonym over her. Jeg hadde selvfølgelig håpet at han skulle engasjere seg mer i barnet jeg har fra før, men han hjelper om jeg spør han om det osv. så det er ikke det største problemet.

Problemet mitt er at jeg føler vi aldri får noe ordentlig tid sammen, selv om vi er i samme hus. Fordi enten er han på data eller så er han ute. Vi setter oss aldri ned for å snakke eller noe slikt.

Skrevet

pc avhengig..sånn var min ex også. Gjorde ikke noe annet enn å sitte å spille onlinespill på pcn. Den stod i kjellerstua. Så kveldene så slik ut jeg oppe å så tv og han nede foran pcn.

Gikk ned og lurte på om han kunne sitte oppe ilag med meg, men sa ja men kom aldri.

Når jeg tok det opp fikk jeg bare denne ; skal jeg sitte å holde deg i handa det du mener? på en spydig måte. Er jo ikke det det var snakk om, men å sitte på samme stua og holde hverandre med selskap likssom. Så følte mange ganger jeg kunne like greit ha bodd alene.

Men han stod heller ikke opp i helgene før langt på dag..og var mye mere enn bare dette at jeg gikk da. Men en av de største grunnene ja..

Skrevet

Dersom han har bodd sammen med barnet i 15 mnd så kan man forvente at man bidrar jo. velger man partner med barn så må man ta full pakke.

Men det er jo faktisk ikkje det ho klager på da, er vel heller det at han er asosial i forhold til ho... hadde ikkje godtatt det eg, og eg har mann som er borte i ca to veker. Vi syns ihvertfall at det er viktig å bruke tid sammen når han er heime..

Vi har omtrent samme ansvar heime, og da har han to barn på 9 og 5 som bor hos oss mesteparten av tida når han er heime samt at vi venter fellesbarn om ca tre uker. Tenker at det er ein selvfølge at eg og tar ansvar selv om det er hans barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...