Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode råd mot forstoppelse?

Jeg har prøvd alt mulig.. Lactulose, surmelk, frukt, masse vann,... men neida. full stopp! magen er jo dobbelt så stor som den skal være.. rimelig lei ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis magnesium hver dag, det gjør susen. Hadde samme problemet da jeg slutta å røyke fo lenge siden, og da var magnesium det eneste som hjalp.

Skrevet

Har selv slitt med dette siden jeg ble gravid (18 uker nå). Har fått krestet ut bittelitt (et par erter) om dagen, så jeg måtte legge om kostholdet fullstendig. Begynnte for tre dager siden, og allerede nå er magen i golage igjen :-)

Jeg har rett og slett byttet ut all vanlig brød med det mørke vakumpakkede rugbrødet som kun er laget på rugmel, vann og gjær (sikkert noe salt og noe andre greier også, men det er svært lite annet og grovhetsprosenten er 100%) Det smaker ikke veldig godt, men det gjør susen for magen min i alle fall, så det er absolutt værdt smaken. Danderer det heller med masse godt pålegg, så blir det ikke sååå gæærnt :-)

Fortsett å drikk masse vann, og spessielt hvis du spiser dette grove brødet (ellers virker det motsatt)

Lykke til!

Skrevet

Jeg drikker Biola, og det hjelper mye på meg. Ellers spiser jeg mye frukt hver dag også. Ser du har prøvd det, men Biola er mitt beste forslag!

Skrevet

Gode rutiner er viktige,en god mage kommer ca på samme tid hver dag..Selv har jeg sluttet røyke og bekymret meg for do besøkene,men jeg drikker mist 2 liter vann gjerne med sitrom presset i vannet og spiser lite og ofte og magen går som smurt tross for økende alder oxo*ler* Så lag deg gode rutiner..

lykke til

Skrevet

Magnesium hjelper meg også, tar ca.600 mg hver dag.

Skrevet

Svisker funker for meg :)

Skrevet

Det som funket for meg når magen sa stopp var aprikoser, sånne tørkede. Deretter tok jeg meg en halvtimes tur, det funket som bare det! Drikke masse vann også. Måtte rett på do etter å ha gått den turen.

Skrevet

Signerer svisker ;)

Hehe...Eller sånne fylte lacerol-drops med caramellsmak :D Spis en pakke=diare (hvor sunt det er er en annen sak ;))

Skrevet

gå på butikken og kjøp deg en svær dose sviskekompott. Ned med alt sammen. Eller en hel pose svisker.

Dette virker hver gang!

I tillegg kan du spise linfrø. Bland to store spiseskjeer linfrø med en yoghurt. Dette er et superbra mellommåltid å ha fast hver dag og holder tarmen i gang.

Forebyggende:

Ikke loff eller fint brød

Vann!

frukt og grønt

linfrø - minst to spiseskjeer hver dag.

Skrevet

tror jeg må være den eneste som ikke spiser særlig frukt her..jeg har prøvd, men kommer ikke over noe som er skikkelig godt.. må liksom tvangsspise det..hehe..svisker..hmm..kan vel kanskje tvinge i meg noen hvis det hjelper.. vet det høres litt barnslig ut, men har alltid vært slik.. må nok legge om kostholdet mitt ja..

Skrevet

Det var full stopp hos meg også ... men en activia yoghurt hver dag hjelper for min del iallfall.

Skrevet

spis en hel pose med tørkede aprikoser...........

Skrevet

Huff, kjenner meg godt igjen her. Endelig gått over da, hadde det samme fra uke 10 til uke 14. Fire uker med 30min toalettbesøk der det kun kom små kuler etter en iherdig innsats. Det var det vondeste jeg har opplevd så langt.

Spiste en haug med svisker og begynte med havregrøt til frokost. Fiber er bra og masse masse vann.

Lykke til. Håper det "løser" seg :D

Skrevet

Skriv under på det med fiber. Då eg tok fram att Ingers rugbrød etter jula ordna det seg her. Det er veldig mykje fiber i, men faktisk godt. Eg bakar sjølv, men det går og an å kjøpe på enkelte bakeri.

Fiber og vatn, altså.

Lykke til!

Skrevet

Speltbrød inneholder også mye fiber, og hjalp meg!:) jeg klarer ikke spise rugbrød, men dette er godt, holder deg mett lenge, og satte magen igang for min del!:)

Skrevet

Prøv vi-siblin fra apoteket, fiberfrø du kan blande med vann eller mat (yoghurt f.eks), hjalp meg etter mange år med problemer!

Og kjøp deg sånn sviskesaft som er til småttisene -nestle har hvertfall, ta hele flasken på en gang, det hjelper også :)

Og vannvannvann, lykke til =)

Skrevet

Etter fødsel sist gang ble jeg helt forferdelig forstoppet - fikk ikke ut en ert engang. Prøvde Idoform som jeg kjøpte på apoteket. Litt dyrt men fungerte kjempebra. Det var det første jeg kjøpte etter at jeg fant ut at jeg var gravid igjen :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...