vi blir 4 :o) Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en tilsynelatende frisk og robust 2 åring, som er så mye syk! han hadde i midten av des en periode på 10 dager med 40 i feber, fikk AB uten infeksjonsfokus. Nå er han syk igjen.. 5 dagen med høy feber.. Før desember hadde vi en periode i november med langvarig høy feber, det sammen noen mnd før der igjen. Vi spiser sundt, han får vitaminer, han går i barnehage, og er vårt eneste barn.. Noen som vet hvorfor han er så utsatt? har tenkt på om han har asthma, men han vikrer ikke plaget med pusten når han er frisk.. Han har aldri hatt problemer med ørene, men hatt halsbetennelse x 3.Jeg er jo nesten aldri på jobb, da jeg må være hjemme med sykt barn.. føler veldig på det! Noen tips?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 lenge siden han begynte i barnehage?? første året for de som begynner i bhg er man som regel mye syke. storebror her var borte MASSE første året,er nye og fremmende bakterier der som de ikke er vant med. astma..vel hoster han mye,piper han,hvis han gjør det,når og hvordan piper han? har selv to barn med astma,storebror er den værste da,til tider er det anfalls medisin på forstøver hver 3 time døgnet rundt her,så kan litt =)
vi blir 4 :o) Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 han har gått i barnehagen i litt over ett år nå.. Merker ikke at han piper noe i pusten, men har "holder pusten" dersom han for eks ser på tv, og puster uregelmessig. Når han sover puster han jevnt og rolig, har heller ikke merket noe ved aktivitet..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 ok,ja,da burde han kanskje vært over den værste perioden,men så har influensaen i vinter vært ekstrem da,kanskje det han har fått som ikke går helt over. høres ikke ut som astma da =)
alvis Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Vi har en gutt som er blitt 3,5 år nå. Fra han var 6 mnd til han var ca 3 år var han syk med feber hele tiden. I begynnelsen fikk han alltid infeksjoner. Det var ørebet., lungebet. og halsbet. Etterhver var det kun høy feber. Han var syk med feber hver 14 dag. Det var helt latterlig. Vi var vekke fra jobben hele tiden og jeg er så glad for at han fikk en lillebror da han var to år sånn at jeg var hjemme det året og slapp å være hjemme fra jobb pga sykt barn. Vi gikk til lege med ham da han var ca 2,5 år og sa at vi ville ha en utredning på hva som var galt siden han hadde høy feber hver 14 dag. Legen vår sa at han var en frisk og sund gutt og at vi ikke skulle bekymre oss. Ikke tok han blodprøver, vektktr eller noe annet. P.g.a at han var så skråsikker på at alt var greit så tok jeg det med ro. Da han nærmet seg tre år var det plutseligt slutt på feber. Dette halve året har vi ( mannen min, lillebror og jeg) hatt spysjuke, forkjølelser og skikkelig influense mens gutten vår har vært frisk som en fisk. Jeg håper det er sånn med gutten din. At det bare er sånn han er og at det går over av seg selv.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 det sies jo også at om et barn er mye syk første leveårene,så blir det frisk som voksen =) har en gutt som er mye syk jeg også,han blir 4år i april,så har jeg lillebror som blir 2år i april,og nesten aldri vært syk. er så forskjellig på disse barna at man kan bli sprø til tider =P
Mariamin Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har hvertfall et tips ang halsbetennelse:) Husk å bytt tannbørste etter en dag med antibiotika. Vår sønn har hatt streptokokkinfeksjoner x mange. 2 av de var tett etter hverandre. Legen trodde det kunne komme av at vi ikke hadde byttet tannbørste.
vi blir 4 :o) Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2009 takk for mange svar ) han er nok av den typen som tar alt med en gang da, også er han ferdig med det ) merker bare at jeg blir sprø av å ikke komme meg på jobb..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå