Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært plaget med kvalm og er kommet et stykke ut i svangerskapet - når ga det seg? Jeg er bare 7+2 og har kastet opp 3-4 ganger daglig i 1 uke nå, kjenner jeg snart blir deppa av dette. Så utrolig slitsomt. Det værste er kanskje tanken på at det varer i mange uker til, lurer på hvordan folk holder ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel ikke den rette til å "trøste deg",

Første svangerskap ga det seg i uke 15.

men denne gangen ga ikke kvalmen seg før i uke 26...

vært innlagt på sykehus 4 ganger for å få intravenøst.

kastet opp hele tiden, enten jeg spiste eller ei. Holdt ikke på noe av verken fast eller flytende føde. Fikk tilslutt zofran mot kvalmen, slik at jeg fikk i meg litt mat og holdt meg hjemme fra sykehuset, og slapp å løpe på do å kaste opp hvert 10-15 min,det tok veldig på psyken når jeg i tillegg har en gutt på 4 som man ikke orket å gjøre noe med.. alt av krefter forsvant og 15 kg raste av på under 2 uke (er normalvektig fra før).

Forsøkte akupunktur,og alle andre kjerringråd men det hjalp ikke på meg desverre..

Det starter med oppkast i uke 6 i begge mine svangerskap, og har nå sverget på at dette er siste ungen...

Men det er bare å holde ut, og prøve det man kan......

Får bare trøste seg med at det går over tilslutt :)

Kan ikke begynne å telle ned uker til når det "skal" ta slutt, da blir det fort lange uker.

Krysser fingrene for at det slipper på deg snart xxxxx

lykke til

Skrevet

Hos meg gav det seg nå nylig,er 18+2. . er ikke akkurat noe oppmuntrende dette da men..sånn er det da..har kastet opp siden uke 7. . men du får satse på at det gir seg ettr uke 12 ivertfall.

Skrevet

2 gang jeg var gravid begynte kvalmen i uke 8, var innlagt på sykehuset to gang for å få intravenøst. Raste ned 7 kilo på under ei uke.

Etter det begynte jeg på kvalmestillende tabletter, å det hjalp meg til å holde på mat og drikke. Sluttet da å kaste opp.

Denne gangen (3 svangerskap) begynte kvalmen i uke 6, her har jeg sotte siden 20 desember me oppkast og problemer med å drikke å spise. Har alt vært en gang inne for intravenøst, å dagene etter var jeg veldig fin form. Men nå er det begynt med oppkast å dårlig matlyst igjen.

Ja man blir fortvilt, det er så mange ganger jeg har tenkt at dette klarer jeg ikke, men man kan jo ikke bare gi opp.

Man må bare håpe det gir seg.

Dra til legen å prat med de, se om du får noen kvalmestillende tabletter.

Eller hør om det er mulighet for å bli lagt inn å få litt veske intravenøst, kan hjelpe bare det..

Men en ting er sikkert dette gjør jeg ikke igjen. Så dette blir min siste :o)

God bedring til deg :o)

Skrevet

hehe - jeg kastet opp senest i går og er 33+4, så det er utrolig individuelt dessverre. Hadde en "pause" fra kvalmen i 2-3 uker rundt uke 20, men så kom det tilbake. Men for å være ærlig blir man litt vant til det, og heldigvis går jeg ikke rundt og føler meg bilsyk hele tiden slik det var i begynnelsen. Kaster opp, og så ferdig med det...

Krysser fingrene for at du slipper unna før;-) God bedring!

Skrevet

Alle som har gitt svar her har visst hatt ganske lange og ille perioder med kvalme, så da kan heller jeg komme med solskinnshistorie i motsetning. Ble veldig kvalm rundt uke 6 og kastet opp mye en periode på 2-3 uker, før det lettet seg litt. Var kvalm og kastet opp en gang i blant fram til uke 11-12, da ga det seg like fort som det kom, og har vært i kjempeform siden :)

Skrevet

Med første til ca uke 22, andre til ca uke 16, tredje ca uke 16, fjerde, hele svangerskapet :0(

Skrevet

Brukte postafen og da beholdt jeg maten iallefall til slutt...

Skrevet

Hos meg ble det mye bedre i uke 12,Har tendens enda til å bli kvalm særlig om jeg er sulten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...