Gå til innhold

Mishandling av hunder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et familiemedlem som har to hunder, og hun klarer ikke å ta vare på dem. De har aldri fått tur, og da mener jeg ALDRI! Hun slipper dem bare utenfor døren sånn at de kan gjøre fra seg. Forrige uke sovnet hun fra dem, mens hundene stod ute i kulden (25 minusgrader), i TO TIMER!

Den eldste hunden har liggesår pga mangel på mosjon og den minste hunden (4 mnd gml) er allerede dobbelt så stor som den burde være pga mangel på tur.

Dette er Border Collier, og de skal være i mye aktivitet.

Jeg mener dette er grov dyremishandling, og at de bør få komme til et nytt hjem.

Jeg har lyst til å anmelde henne til politet eller kontakte dyrebeskyttelsen.

Hvordan går jeg frem?

Tips mottas med STOR takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller, hennes lokaleavdeling blir vel best å kontakte

Skrevet

Jeg har samme problemet med et familiemedlem og hunden hans.. den får aldri mosjon og står ute i gården hele dagen og natta uansett vær.. jeg har kontaktet dyrebeskyttelsen og mattilsynet.. du er 100% anonym hvis du vil det. forklar situasjonen skikkelig for dem, de kommer til å gjøre noe med det fort ettersom dette er grov mishandling av dyr. Hater mennesker som disse, de skulle aldri hatt dyr, tenk hvis de hadde fått samme behandling? og en boarder collie attpåtil..hallo, den skal jo være aktiv ihvertfall 2 timer per dag.. får håpe det ordner seg og at hundene blir satt i et nytt hjem, der de blir tatt vare på!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken avdeling jeg skal kontakte. De bor i Østerdalen, så vet ikke om det er avdelingen på Hedmark eller Lillehammer som bør kontaktes.

Den eldste hunden er så mager og full av sår, at den tror jeg får det best om den blir avlivet. Minsten har ennå en sjans- om den blir plassert et annet sted.

Skrevet

Hvis du kontakter feil avdeling, så blir du sikkert bare henvist til den riktige, om de selv tar kontakt med riktig avdeling. De er uansett bare glad for at du melder i fra.

Skrevet

du bare MÅÅ ringe. Ikke nøl...føler meg helt hjelpesløs her jeg sitter for jeg klør i fingra etter å få ringe selv. RING!!!

Skrevet

Ring imorra hvis det er oppe.. ikke heng deg opp i hvor og slik, for det finner du ut av når du ringer!! Hater, virkelig hater folk som har dyr og ikke tar vare på de.. er mer dyrevenn enn menneskevenn..hehe. Hundene kommer til å få den behandling de trenger av mattilsynet. de blir bare glad for at du ringer og sier ifra..lykke til!!

Skrevet

Lurte litt på om jeg skulle sende mail dit i dag, og heller ringe nærmere i morgen eller på mandag. Kan jeg sende denne mailien?

"Hei.

Jeg har et familiemedlem som har to hunder, og hun klarer rett og slett ikke å ta vare på dem. De får veldig sjeldent tur. Hun slipper dem bare utenfor døren sånn at de kan gjøre fra seg. De site årene har ikke den eldste hunden fått noe tur. Den yngste hunden har fått tur èn gang (av min nevø), og hunden gikk da med halen mellom bena. Dette var noe den tydelig ikke var vant til.

For ikke lenge siden sovnet eieren fra hundene mens de stod ute i kulden (25 minusgrader), i over TO TIMER!

Den eldste hunden har fått flere liggesår pga mangel på mosjon. Den minste hunden ( ca 4 mnd gammel) er allerede dobbelt så stor som den burde være pga mangel på tur.

Dette er Boarder Collier, og de skal være i mye aktivitet.

Den eldste hunden er så mager og full av sår, at den tror jeg får det best om den blir avlivet. Den yngstge hunden har ennå en sjans- om den blir plassert et annet sted.

Før de fikk tak i den nye hunden, prøvde de å kontakte en annen oppdretter, men oppdretteren ville ikke selge noen hund til dem, siden de ikke kunne ta vare på den de allerede hadde fra før.

Jeg mener dette er grov dyremishandling, og at de bør få komme til nye hjem.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg kontakter riktig avdeling, men jeg mener det er ikke er så viktlig. Det viktigste er at noen fra dyrebeskyttelsen får sett på saken.

De jeg snakker om bor på Atna i Østerdalen.

Vær så snill og se på saken, hundene fortjener så mye bedre!"

HI

Skrevet

Har vært i lignende situasjon... Jeg tok kontakt med den lokale dyrlegen,og fikk god hjelp av dem! Selv kan jo ikke di direkte gripe inn,men di kontaktet "høyere makter" for meg,og fikk slutt på mishandlingen! Var enklere å gå via dem,synes jeg,siden di visste akkurat hvordan di skulle gå frem...

Skrevet

Kan denne mailen sendes?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...