Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Synes alle her inne tar tidlig UL,det har jeg ikke gjort,hverken i dette eller de to tidligere svangerskapene.. Men her virker det som om nesten alle gjør det...
mer enn bare mor Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 jeg har ikke gjort det...!! og er rimelig usikker på om jeg skal gjøre det, siden jeg også får inntrykk av at "alle" tar tidlig UL.... (skrev nettopp et innlegg om det samme: ang.,ul, nakkefold og diverse..)
Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Vi hadde ikke så veldig mye planer om det, men etter å sittet her dag ut å dag inn, å lest alle som har gjort det, så må jeg si vi har blitt veldig frista vi også. Skal ditt neste mandag, er ca 8 uker da.. Blir jo spennende!
Lykkelig mor til tre Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Jeg tar kun ultralyd tidlig fordi jeg har vært gjennom assistert befruktning. Der er det rutine at de tar en vaginal ultralyd i uke 7 når en har blitt gravid. Er alt bra de, så blir den videre oppfølgingen hos vanlig lege/jordmor. Hadde ikke bestilt priv ul så tidlig tror jeg om jeg hadde klart å bli gravid på egenhånd. Men, må virkslig innrømme at når en har slitt så lenge og proppet kroppen full av så mye medisiner, så er det utrolig deilig å betryggende å få dette lille privlegiet av å se den lille så tidlig inne i magen. Har ett barn som ble til på normalmåten for 10 år siden. Hadde ikek noe ekstra ultralyd på han, hverken tidlig eller seint. Så lenge det ikke skader, så kan en jo bare gjøre det om en ønsker... det er jo beroligende å se at alt er bra tidlig... men tror kanskje jeg hadde ventet til vanlig ul, om forholdene hadde vært det at vi klarte dette selv (og ikke har vært plaget med masse aborter) Tror jeg...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 jeg fikk beskjed av gyn etter en SA at jeg kunne få tidlig UL hvis jeg var bekymret ved en evt ny graviditet..men jeg føler meg faktisk veldig rolig dette sv.skapet, og har ikke tatt kontakt med gyn...men jeg får uansett ul på sykehuset i uke 12, så det er ikke så lenge til...hadde jeg ikke fått før ord.ul hadde jeg kanskje tatt en tlf til gyn;-)
ifie Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Nei, vi har ingen planer om tidlig UL. Forrige gang fikk vi det for det var så usikkert hvor langt på vei jeg var, men nå har jeg en mens å ta utgangspunkt i. Skal til min første legekontroll neste fredag - har ikke en gang vært til lege enda! Så vi får se, kanksje jeg ikke er gravid en gang...!
KristineH79 Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Vi har bestilt svangerskapspakke på privat klinikk og da får vi ul i uke ca 11-13 , 17-19 og 28-30
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Jeg skal ingenting på lenge. Skal ikke engang til første legebesøk før i uke 12 faktisk (er i uke 6 nå). Ringte fastlegen min samme dagen som jeg testa positivt, og der sa de at jeg kunne komme og ta en prat så tidlig jeg ville, men at de ikke kunne ta noen lure blodprøver eller noe før litt uti, så jeg bestemte meg for å bare vente til da.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 jeg skal til legen om ei uke ,da er jeg fullgått 12 uker så ikke bare deg som venter lenge:)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 jeg har ikke og skal ikke ha tidlig ul. var til kontroll i går 10+0, så nå er det 5 uker til neste gang jeg skal undersøkes:)
Staark Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 Jeg håper og tror jeg får tidlig UL får å fastsette termin. Har ingen planer om å ta det på privaten hvis ikke, da venter jeg til den ordinære (når den måtte komme) Sist svangerskap gjorde vi det på gøy. (Og avdekket at terminen var 1mnd feil, så det var jo greit å vite....)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Tok det ikke med førstemann, men alle de andre gangene har jeg hatt såpass med blødninger at jeg er blitt henvist til det av legen for å sjekke at alt er i orden. Tror nok du også ville hatt en tidlig UL dersom du hadde hatt endel blødninger.
Kjøttmeisa Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har også tenkt meg til legen i uke 12, så tar vi det derifra. Blei også overrraska over alle som tar tidlig ultralyd her! Men jeg skjønner godt at det kan hjelpe hvis man er bekymra eller har opplevd ma/sa før.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 HEi nei vi tar heller ikke tidlig UL. Har ikke gjort det med de to andre heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå