Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg veide meg hos fastlegen idag, og da hadde jeg jaggu meg gått opp 15 kilo. Sist gang jeg veide meg var det rundt 10, så må ha gått opp ganske mye ja :/ Fikk sjokk, nå er vekta helt sinnsyk i forhold til høyden min. Er 40+0 idag så satser på at vekta ikke stiger mer nå.. Er det noen som har gått opp like mye, evt mer i tidligere svangerskap? Tar det lang tid før disse kiloene forsvinner etter fødsel tror dere? Er så bekymra for akkurat det.. huff. Synes ikke selv jeg ser så mye "tjukkere" ut enn før, så kan jo være at det er en del vann i kroppen?
Mia77 Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg gikk opp neste 20 første gang, og 12 kg(!) var borte dagen etter fødselen. Resten rant av de påfølgende ukene. I dette svangerskapet gikk jeg opp 6 kilo til uke 33, så plutselig gikk jeg opp 4 kilo på to uker, så her er det nok også mye vann..
Motoko Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Hmm.. syns 15 kg er ganske lite jeg da. Gikk opp 38 kg!! i forrige svangerskap. Nå har jeg "bare" gått opp 25 kg. Fikk mye vann i kroppen, var mye dårlig og kunne ikke trene. Trådde til ganske hardt etter første svangerskap, trente 4 dager i uka, men de første 20 kg var borte når jeg kom på 6 ukers kontroll. Fikk vel trent av meg 10 kg til etterpå.. så ble jeg gravid igjen da, så har litt "rester" fra sist. Satser på at et par år med fokus på trening skal få meg dit igjen jeg var før jeg begynte og lage barn.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Åh takk, da er det vel håp da Man hører jo også om folk som skikkelig sliter med å få av kiloene.. Satser på at det blir en del turer med vogna når lille kommer, samt turer på Sats. Sliter sinnsykt med bekkenløsning, så er ikke i mye aktivitet dessverre.
englemamma77 Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 får ingen sympati fra meg... har gått opp 19 kg,og jeg har 4 uker igjen...snakk om panikk!!!)) er førstegangs,så aner ikke hvordan og om jeg blir kvitt de etter fødsel..
Motoko Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Nei, det kan man jo ikke. Fødte sist i november 2006. Så jeg spiste julemat og godteri og tok av 20 kg. hehe.. hadde mye vann altså! Man bør vente 6 uker før man begynner og trene, turgåing er jo lov med en gang da.
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Hallo, 15kg er jo ikke mye.. Det er jo det som er normalt å gå opp. Jeg hadde vært kjempeglad hvis jeg bare hadde gått opp 15kg:) Er 33+2 idag å har gått opp 13 allerede Men prøver å gjøre mye å ikke bare sitte å spise hele tiden, så satser på at d ikke blir såå mye mer (at jeg heller kan ta av litt )... Ble litt formye sitting i jula:p
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Er det jeg også er redd for, ble litt for mye god mat i jula :s Og det å gå turer akkurat nå gjør vondt :/ men men.. Vi blir da vel kvitt kiloene etter fødsel. Huff. Jeg fikk bare sånn sjokk, var helt sikker på at jeg ikke hadde gått opp mer enn 11/ 12 kilo max.
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 HÆ?? Må si jeg ikke helt forstår hva du bekymrer deg for, 15 kilo? Når du i tillegg sier at du ikke synes du ser så mye tjukkere ut nå enn før graviditeten, hva er da problemet?? Sjøl er jeg normalt litt for tynn, og har lagt på meg 12 kilo, tre uker før termin. Har ikke lagt på meg mye annet enn mage jeg heller, men det lille jeg har fått på resten av kroppen er da ikke mye, uansett hva utgangspunktet hadde vært... Så jeg må si jeg ikke helt forstår bekymringa di?? Overhodet! Hva hadde du forventa deg lurer nå jeg på? Du trenger ikke hjeeelp, bare kos deg du
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er faktisk normalt litt for lubben, faktisk.. Skal da kose meg, er bare at vekta er sinnsyk høy akkurat nå for en på min høyde !
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Siden 12,5kg er ønsket vektoppgang så vil jeg si 15kilo er ypperlig.. Doble den vekta så kan man begynne å klage.. Gikk selv opp 15kg med første og har hittil gått opp 9,5kilo - akkurat nådd 3.tri..
coradel Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 Gikk opp 15, og ned 25 i løpet av de første 4mnd sist. Trillet lange turer (minst 1 time) hver eneste dag, så kiloene forsvant helt av seg selv de.
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 Synes du har vært flink jeg! 15 regnes vel som helt normalt og greit! Her er det mer enn 15 kg for å si det sånn...
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er i uke 39. Jeg lå lenge an til en økning på ca 12 kg, men har fått veldig mye vann i kroppen de siste 1-2 ukene. Nå er jeg på full fart mot 20 kg! Og så hjalp vel heller ikke jula med mye mat og kos og mindre bevegelse da permisjonen begynte. Tusler rundt i gubbens sokker og føler meg rimelig sprengt : ) Litt skremmende at det går så fort, jeg håper virkelig at dette vannet blir borte igjen etter fødselen.
mooch Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er midt i uke 38 nå og har gått opp 21 kg. Føler meg som barbapappa akkurat nå, men er egentlig ikke bekymret i det hele tatt siden jeg gikk opp like mye forrige gang og det ammet jeg vekk alt sammen. Kioene fortsatte faktisk å forsvinne etter at jeg begynte å jobbe og sluttet å amme. Til slutt veide jeg noen kg mindre enn før graviditeten, alt sammen uten å ha gjort annet enn å amme og trille turer. Så jeg satser bare på at frøkna i magen spiser like mye som storebroren sin, ellers kommer jeg nok til å pumpe meg litt ekstra for å kvitte meg med noen kg på den måten. Kanskje bli veldig flink og gi melk til sykehuset.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 Hei Jeg fødte for 5 uker siden. Gikk opp 18 kg under svangerskapet, og nå har jeg gått ned 15 av dem... Jeg har ikke gjort noenting for det, bare triller turer 4-5 dager i uka.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 15 kg er helt normalt!!! Det går du fort av deg.. ikke noe å tenke på!
mamma_Christine Skrevet 10. januar 2009 #20 Skrevet 10. januar 2009 Herregud, farlig med å gå opp 15 kg da? tenkt det er faktisk folk som går opp 20-40 kg, å det forsvinner igjen på de å... En annen ting er det er noe med å være gravid det, å legge på seg itillegg. Vil man ikke det så burde man kanskje ikke bli gravid, fordi man er aldri sikra på å få tilbake den kroppen man hadde før man ble gravid. Sånn er det nok bare :-)
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 Jepp synes ikke du skal bekymre deg for 15 kilo!! Det må man regne med ;o) Bare barnet med fostervann og morkake og slikt er 12 kilo..Pluss at du nå på slutten av svangerskapet annlegger litt vann i kroppen,helt normalt det vel! ! 15 kilo er jo så pass lite at det kan være de er borte ett par dager etter fødsel bare. Nei synes du skal være godt fornøyd med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå