Gå til innhold

Hva kan jeg ta betalt for hjemmebakst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å bake, og nå når jeg går hjemme med barna, baker jeg ofte. Jeg er (med dårlig skjult beskjedenhet:)) veldig flink på gjærbakst, og av og til spør familie og venner om jeg kan bake for dem. I dag ringte en villt fremmed dame, som hadde hørt at jeg bakte, og lurte på om jeg kunne bake kringle for henne til et gitt tidspunkt. Men hva i all verden kan jeg ta for en stor kringle (fyllt med rosiner og kanel) og penslet med egg+perlesukker oppå.

Hva ville dere ha betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørst litt på hva "stor" er. Hva tror du de hadde tatt på et bakeri?

Her tar de 35,- for en kringle. Ikke så stor. Hadde nok fått 2 stk i en vanlig langpanne.

Skrevet

Jeg har bakt litt for kollegaer osv til bryllup, konfirmasjoner og slikt, rg jeg har tatt 150,- for pynta og fylte kaker og 100,- for kringler, men jeg aner jo ikke hva markedspris er for sånt.

Skrevet

kunne godt ha betalt 100-150 kroner for en hjemmelaget kringle.

Skrevet

Den fyller ei bakeplate (ring) og er ca. 22 biter.

35,- hørtes veldig lite ut..., jeg har nok utgifter for tilsvarende (1 egg, 1 pk gjær, 9 dl. hvetemel, 100 g. smør, 1,1 dl sukker, 1,5 dl. melk, kardemomme,kanel, perlesukker, rosiner), strøm og vann, samt 2,5 timers "jobb".

Skrevet

Om jeg ikke hadde kunnet bake selv, hadde jeg nå glatt betalt en hundrings for en flott hjemmelaget kringle:-)

Kaker har gjerne flere og dyrere ingredienser, så enda mer for kaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...