hege_r Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er veldig glad i å bake, og nå når jeg går hjemme med barna, baker jeg ofte. Jeg er (med dårlig skjult beskjedenhet:)) veldig flink på gjærbakst, og av og til spør familie og venner om jeg kan bake for dem. I dag ringte en villt fremmed dame, som hadde hørt at jeg bakte, og lurte på om jeg kunne bake kringle for henne til et gitt tidspunkt. Men hva i all verden kan jeg ta for en stor kringle (fyllt med rosiner og kanel) og penslet med egg+perlesukker oppå. Hva ville dere ha betalt?
oktopus Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Spørst litt på hva "stor" er. Hva tror du de hadde tatt på et bakeri? Her tar de 35,- for en kringle. Ikke så stor. Hadde nok fått 2 stk i en vanlig langpanne.
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har bakt litt for kollegaer osv til bryllup, konfirmasjoner og slikt, rg jeg har tatt 150,- for pynta og fylte kaker og 100,- for kringler, men jeg aner jo ikke hva markedspris er for sånt.
Brava Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 kunne godt ha betalt 100-150 kroner for en hjemmelaget kringle.
hege_r Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 Den fyller ei bakeplate (ring) og er ca. 22 biter. 35,- hørtes veldig lite ut..., jeg har nok utgifter for tilsvarende (1 egg, 1 pk gjær, 9 dl. hvetemel, 100 g. smør, 1,1 dl sukker, 1,5 dl. melk, kardemomme,kanel, perlesukker, rosiner), strøm og vann, samt 2,5 timers "jobb".
Mom2Two Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Om jeg ikke hadde kunnet bake selv, hadde jeg nå glatt betalt en hundrings for en flott hjemmelaget kringle:-) Kaker har gjerne flere og dyrere ingredienser, så enda mer for kaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå