M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jenta mi på 3,5 år har 21 melketenner, faktisk 5 framtenner i overmunnen!! Flere som har opplevd å ha barn med ei tann for mye? Er jo litt spent på hva konsekvensene kan bli, ligger det en 6. tann der (er ganske trangt, så om den ligger der får den ikke plass til å komme ned nå)?, må den 5. tanna trekkes? Hvilke konsekvenser kan dette får for de permanente tennene? Noen med erfaring? Må nok ringe tannlegen på mandag..
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Har en venninne som fikk en ekstra tann, men den kom ut i ganen, så den trakk de bare. Vet ikke hvordan det blir for jenta di... Ring tannlegen du, og la oss få høre...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Her er det motsatt, lillemor har 1 tann for lite, hun har 19 melketenner. Tannpleieren kallte det for en tvilling tann, og det kan endre seg når hun får de permanente tennene, at det kommer opp 2 når hun mister den tanna. Hvorfor spurte du ikke tannlegen når du var med ungen?
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 Takk for svar! Ja, jeg er spent på hva tannlegen sier.. Jeg har ikke vært til tannlegen med jenta tidligere, her blir de ikke innkalt før de blir 4 år, og jenta mi er 3,5 år, derfor jeg ikke har spurt tannlegen tidligere. Jeg la først merke til den ekstra tannen i går, og ingen andre rundt henne hadde sett det heller.. Flere med erfaring på dette området?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Sannsynligvis gjør de ikke noe med det bortsett fra å følge litt ekstra med, men jeg synes du skal ringe tannlegen å spørre om de kan se på henne nå om det er noe som bekymrer deg, evt høre hva de sier om "problemet". Kan jo hende de vil begynne med tannlege tilvenning så fort som mulig for å evt trekke den tanna som er for mye.
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 Huff, ja, håper hun slipper å trekke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå