Gå til innhold

Får dere de resursene dere har krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å lure på om vi bor i en "dårlig kommune". Det er anbefalt full oppdekking i barne hagen av min elste sønn pga cp og epilepsi. Han har fått 8 timer spesped og 22 timer styrking av barnegruppa.

Min andre sønn er autist og der er det anbefalt 50% assistent og 50% spesped, han fikk 12 timer spesped og 18 timer styrking av barne gruppa. Det som irriterer meg er at vår kontaktperson hos ppt sier det er så synd på hun som deler ut midler for hun har så lite penger.

Jeg driter i om kommunen går i minus, mine barn skal ha det de har krav på! Herregud jeg blir så frustrert at jeg har ikke ord lengre.

Barnehagen sier at min eldste må ha full tilsyn, det vil si at han er i barnehagen fra 08:00 til 15:00 mandag til torsdag, fredager har de ikke penger til ressurser så da må han ha fri, men vi må betale for plassen ellers får vi enda mindre ressurser.

Er litt rotete dette, men jeg bare må få ut noe av denne frustrasjonen før jeg blir helt skjør i skollen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... høres litt merkelig ut. Tassen her med autisme har assistent 37.5 t i uka i tillegg har han 10 t spes.ped.

Sliter godt med kommunen selv. Klag til grunnskoleleder evt fylkesmann.

• 3 uker senere...
Skrevet

Få det skriftlig at dere blir bedt om å betale full plass men får bare ha ham der redusert plass fra mantag tom torsdag. Ja, for dag i barnehagen er åtte timer. Så sender du det til rådmann og fylkesmann.

Du har jo ikke mulighet til å jobbe full jobb med dette, og det skal du. ellers så får de betale deg for å være hjemme.

Skrevet

Dere betaler vel ikke for fulle plasser?

Spes.ped timene SKAL være gratis og dere har også krav på taxi til og fra bhg di dagene barna har spes.ped.

Dere skal heller ikke betale for den fredagen.

Skrevet

Vi har betalt fullplass, men har nå fått refundert spes.pedtimene.

Om vi ikke betaler for 100% plass (-spes.ped) vil han få mindre ressurser. Jeg har også fått beskjed om at neste barnehage år, vil ressurs tilbudet hans være helt anderledes. Jeg skjønner ikke hvordan de kan si det, det er ingen som vet hvordan han er om 1 år. Barnehagen fortviler også over dette utsagnet. Saken er den at hans epilepsi bare blir værre og værre. Vi har til og med brev fra barnelegen hans om at ha bør ha konstant tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...