Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 jeg har vært helt gal etter klementimer hele julen, men sr med sorg at klementinsesongen er i ferd med å gå mot slutten.. i dag kjøpte jeg appelsiner, og det smakte om mulig enda bedre enn klementiner.. I tillegg spiser jeg kilovis med druer... Noen som har de likedan.. Kan det være en "dille" tro?... men til poenget... er slik fruktspising uheldig for blodsukkeret og insulin osv med tanke på svangerskapsdiabetes?.. bør jeg begrense det noe, eller kan jeg spise med god samvittighet og tenke at det i alle fall er bedre enn vanlig sukker og snop..?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 jeg har en vennine som er gravid (hun er nokså tykk) som fikk beskjed av jm å kutte ned på fruktinntaket fordi det er mye sukker i frukt. Men antar det er bedre en sjokolade liksom:-)
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Det er mye sukker i den typen frukt du nevner og selv om det er sunnere enn snop i og med at det inneholder fiber og vitaminer i tillegg til sukker er det neppe sundt å ta helt av med spisingen. Sukker fra frukt kan nok også øke risikoen for svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Jeg har i hvert fall fått beskjed om å prøve å begrense inntaket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå