Gå til innhold

Hvordan er kroppen etter fødselen for 1 år siden?


Monica med 2 hærlige prinsesse

Anbefalte innlegg

Har alle gått ned de kiloene som kom på kroppen? Hvordan er magen? Og hvordan har dere klart og gått ned alle kiloene? Intens trening og sunt kosthold? Eller amming og masse turer?:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hvordan du selv har det :-)

Jeg får være ærlig å si, at det fortsatt er noen kilo igjen. Magen er nok så pløssete, men trøster meg med at jeg også har født to barn, så det må være lov :-) Storesøster på 5 år så på meg den andre dagen og sa "Du har en gammel mage, du mamma" og det er jo i grunnen sant :-)

 

Jeg sliter fortsatt med lavt jernnivå og føler meg ikke spesielt pigg og full av energi. Men samtidig synes jeg det går fremover - sagte, men sikkert - og jeg bkymrer meg ikke så mye for kiloene ennå. Har akkurat sluttet å amme før jul, så jeg lure på om det har sneket på seg noen kilo pga av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også noen få kilo igjen har heller ikke en stram og veltrent mage lenger.(

Men jeg har ikke trent heller sa. nyttårsforsettet i år var å begynne å svømme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel to kilo igjen til før-gravid vekt. Men føler at fasongen har endret seg litt, så føler jeg har fire kilo for mye på magen. Jeg er tynn og spinkel, så ser litt rart ut med stor mage, ser nesten 3 mnd gravid ut... :o/ Har ikke gjort en tøddel for å gå ned i vekt da, så må vel egentlig si meg fornøyd... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er 5 kg lettere enn den var da jeg ble gravid - og nesten 20 kg lettere enn da jeg gikk gravid :DD VELDIG deilig. Jeg meldte meg på mammatrening og trente intensivt i nesten tre mnd. Kostholdet ble også lagt om. Nå er jeg ikke like flink til å trene, men spiser fortsatt sunt på ukedagene (men i dag er det hælja!).. holder vekten fortsatt :) Magen er ikke så stram som en kanskje kunne ønske, men pytt - det er bare detaljer! Alle baggybuksene mine er atter en gang baggy, og det er jeg innmari glad for! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops! Glemte det i farta jah;) Skulle bare legge inn et par innlegg før jeg gikk og la meg;)

Men joda.. Det merkes på kroppen at jeg har leid den ut et par måneder ja! Gikk til sammen opp 7,5 kilo. (Dette va sluttresultatet når jeg ble lagt inn 2 uker på overtid). Og har gått ned 10 kilo. Men magen er definitivt ikke den samme. Savner litt den gamle, stramme magen. Men med litt hardtrening nå etter all julematen og slik, håper jeg at den skal bli nogenlunde den samme igjen;) Fikk treningsball med sambo rett før jul, (etter myye mas) så det skal ikke være noen unnskyldninger for og ikke komme igang med treningen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortsatt 5 kg ekstra, og magen er ikke som før nei....

Men har ikke trent noe særlig heller da, bare gått masse turer. Meldte meg på trenings-senter, men siden jeg endte opp med å bli støttemedlem var det like greit å melde seg ut igjen :D

Jeg skulle nok også hatt treningsball e.l. så jeg kunne trent hjemme mens poden sover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynnere enn før jeg ble gravid. Poden har sugd av meg mange kilo, i tillegg har jeg prioritert søvn og hvile. Havregrøt, grønt eple og vann har vært godt å ha:)) Da jeg gikk gravid spiste jeg mye julemarsipan til halv pris. Ja, har fått meg en rynkete mage, men den bærer jeg med stolthet. Den vitner jo om to barnefødsler:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg på flere mnd, men kommer inn i alle buksene, så er nok på samme vekt som før jeg ble gravid. Var nok litt tynnere i mai/juni. Jeg gikk veldig mye de første mnd. Trener ikke og spiser det jeg føler for.Sluttet å amme i romjula. Syns kroppen er ganske lik som før graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk slankere av å ha gått gravid. Jeg er nå 7 kilo lettere enn da jeg ble gravid og gikk opp bare 7 kilo i svangerskapet. Har spist og gjort det samme som før, men gått litt mer turer. Det har resultert i at de 14 kiloene bare har rent av. Spent på hvordan det blir når jeg slutter å amme. Magen derimot er pløsete og rynkete. Har nok ikke trent den noe særlig. Har ikke gåpålyst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda noen kilo igjen, men jeg må vel ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd nevneverdig hardt å bli kvitt dem... Magen er grei, bortsett fra et par ekstra kilo, men jeg er velsignet med naturlig flat mage. Når jeg legger på meg er det alltid magen som får gjennomgå sist. Det er noe helt annet med rumpe og lår :/

 

Det er først nå jeg har begynt å trene. Mest for kondisen sin skyld, men også for å stramme opp kroppen litt. Er lei av å ikke kunne gå med alle de fine klærne jeg passet før svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp ca 20 kilo, men hadde mistet alt 6 mnd etter fødselen. Nå veier jeg 5 kilo mindre enn da jeg ble gravid... Trener ikke, men tenker over hva jeg spiser og sitter aldri stille lenger ;) Alltid noe å gjøre.. Magen er ikke helt som den pleide å være - så begynner p trene regelmessig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...