Gå til innhold

noen med termin 26 mars eller rundt der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Litt fersk og ny-ankommet 3 trimester. Ser at det er mest folk som skriver om det som skjer mot slutten og det er jo ikke så rart...er det noen rundt min termin her tro?? Jeg er sykemeldt 60 % pga myye kynnere. Veldig stiv støl i ryggen også...Men ellers ok. veldig rastløs da og har jo nesten gjort klart alt så og si....Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoi! Har termin 20. mars og rusler rundt her med min bekkenløsning ;-) Har det ellers ganske så bra. Har noen kynnere, men overhode ikke plagsomt. Er mer "normalt". Junior virker å ha det fabelaktig og jeg har ingen plager med selve magen eller innholdet *hehe*

Har vel egentlig mye klart, men er jo noe som gjenstår. Føler fortsatt at det er lenge igjen, og tiden snegler seg fortsatt avgårde. Er en myte dette med at det går fortere mot slutten. Bare tull i mine øyne. Går like tregt nå som i 1. tri. Er bare litt mer fart i magen ;-)

Mannen er i utenlandstjeneste, men kommer hjem om bare noen få dager (JIPPI!), så da får vi vel ordnet det siste. Pusse opp barnerommet og slikt. Ny bil må vi også ha, faktisk.

Butikkene er vel oppe etter fødsel også dersom han plutselig skulle finne på å komme før vi har alt ferdig.

Skrevet

hei hei!

Jeg har termin 23.mars. Du må komme inn på marsklubben 2009 under terminklubber! Der er vi mange med marsbabyer!

Skrevet

Er så lite futt der... ;-)

Skrevet

Hei hei!

Har termin 22 mars, etter 2 ul skal vi visst få en jente :o)

Ble selv sykemeldt 50 % denne uka, pga av mye ståing/ gåing på jobb. å det likte ikke ryggen/ beina mine. Godt å ha kortere dager å mere overskudd :o)

Har så og si det meste klart, manglere bare stellebord å litt småtterier. Søstra mi fikk ei jente sjøl for 1 år sia, så har vert heldig å arvet mye etter henne, da hun ikke skal ha flere unger :o)

Ellers kjenner jeg at det er godt det " bare" er 10 uker igjen, men samtidig får jeg litt panikk hehe.

Skrevet

Jeg har termin 29.mars, og tusler også hjemme med bekkenløsning og div.

Skrevet

Jeg har 8 april jeg da, men han kommer nok før.. Får liksom ikke lov å gjøre noe som helst jeg da pga av at jeg får "rier" av den minste ting.. Gutten har snudd seg og ligger klar for avgang.. Så her er det bare å knipe igjen... Så dagene mine står rett og slett i å sitte helt rolig å glo på tv eller sitte på dataen. kan ikke ta ut av oppvaskemaskinene en gang før "riene" kommer.... Men sånn er det......

Skrevet

Jeg har termin 23. mars. Sykmeldt i 40%. Godt å kunne ha litt overskudd på hjemmebane og... Vi har valgt å ikke vite kjønnet, så tusler endel rundt i butikker og ser etter unisexklær til gullet. Ikke lett å finne det gett... Er førstemann for meg dette, sambo har en gutt fra før :). Hvor skal dere føde da? Skal på Ahus jeg

Skrevet

Hei hei:)

Jeg har termin 30 mars:)Og håper denne og kommer 4 dager før sånn som prinsessen vår:)Da kommer den på min mormor sin bursdag:)Hadde vært kjekt:)

Hvet ikke hva vi får så det blir spennende:)

Jeg er nå blitt 40% sykemeldt nå siden jeg har bekkenløsning og sterke kynnere.Var veldig godt å få en litt roligere hverdag:)

Ellers så har jeg gjort svært lite klart,men må begynne nå så jeg kan få litt roen rundt det:)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 28.mars. Formen er ikke så veldig forandret fra før jeg ble gravid, bortsett fra at energinivået har sunket litt. Derfor er jeg 20% sykmeldt og har fri en dag i uken :)

Det meste av babyutstyr står klart, mangler bare stellebord og noen småting til stell. Tiden går skremmende fort, bare 77 dager igjen i dag! Synes ikke det er lenge siden vi fortalte venner og familie at vi skulle ha barn...Men allikevel kan jeg jo ikke vente til å trille den første turen med det lille nurket :)

Skrevet

Jeg skal også føde på Ahus, om jeg får plass når den tid kommer *hehe* Har så store forventninger til å kunne føde på et flunkende nytt sykehus med badekar og alt man ønsker at jeg kommer til å bli skikkelig grinete om jeg blir sent videre!

Skrevet

ble litt skeptisk da jeg så på nyhetene at føden på Ahus var blitt en flaskehals ja... vi får håpe det beste :)

Skrevet

Hei, jeg har termin 26 mars. skal føde på kristiandsand sykehus. Jeg er 100 % sykemeldt. Har vært så heldig å fått omgangssyke med kraftig spying, og deretter infulensa og nå er jeg forkjølet med krafitig hoste. Og energien var dorlig i fra før. Så jeg er litt lei.

Men barnet i magen har det helt topp, gleder meg til å bli to barns mor.

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 22. mars, og venter ei lita jente. Dette er mitt første barn, så dette er veldig spennende. Gleder meg så mye til hun kommer :-) Bor i Oslo og har fødeplass på Riksen. Har vært 50% sykemeldt siden november pga lavt stoffskifte og lave jernverdier. Det meste begynner å falle på plass med tanke på utstyr til jenta, men noe mangler ennå. Mitt mål er å få alt i hus innen utgangen av januar, så kan jeg bruke de siste ukene på å vaske klærne og å gjøre alt klart.

Lykke til videre!!!

Skrevet

har termin 22 mars og venter en jente jeg også:-) gleder meg mye, men tiden går sakte.

er 100% sykemeldt nå. prøver å få tiden til å gå, men vet ikke hvordan:-)

mangler stellebord + litt til div...

gøy å lese om dere andre som er like langt på vei:-)

Skrevet

Har termin 30.Mars og venter en liten gutt ! :)

Grugleder meg...Blir rart å få en liten i hus !

Har nettopp fått bekreftet bekkenløsning...Å det er vondt ! Tanken på at jeg skal gå med det i 11 uker til er utholdelig..Heldigivs går jeg ut i permisjon 20.Januar !

Skrevet

Hei =) Jeg har termin 28. mars og vi skal ha en liten gutt. Er vårt første barn, og vi er sååå spente!! Jeg er 100% sykemeldt pga har så masse kynnere, så dagene kan bli ganske lange. Begynner å bli utålmodig nå, men har jo fremdeles igjen 10 uker.. Var på 3d ul på torsdag og fikk se en nydelig liten gogutt med store bollekinn =) Vi har kjøpt inn nesten alt vi trenger nå, er bare vogn og barnesete som mangler.. er veldig usikker på valg av vogn.. noen som har noen gode tips?? Skal føde i Drammen...

Skrevet

har termin 25 mars og venter en liten gutt. er for tiden sykemeldt 100% pga masse kraftige kynnere. kjedelig å gå hjemme og frykter disse 10 siste ukene blir lange. har kjøpt inn det meste av store ting men mangler fortsatt mye før ting er klart føler jeg. :)

Skrevet

Jeg har termin 23. Mars

Skrevet

Hei! Jeg har termin 26.mars, men regner med å få før. Venter nr.3, og de to andre har kommet 5 uker og 3 uker før termin. Føler meg høygravid. Masse kynnere. Jeg har vært 100% sykemeldt en stund. Bekkenet krangler, og så er jeg generelt veldig trøtt. Det er mye tyngre å gå gravid denne gangen (kanskje fordi jeg har to barn fra før :)) Jeg skal føde på kristiansand sykehus. Jeg var der med de to andre også, og jeg er i grunnen godt fornøyd med føde-og barselavdelingen der. I dag begynte jeg å finne frem babytøyet, og nå er det snart på tide å gjøre klar vogn og seng. Da jeg fikk nr. 1 hadde jeg nesten ingenting klart. Svigermor måtte på handletur for meg. Det var litt trist der og da, men verden gikk ikke under av den grunn.

Skrevet

Heisann alle vordene fødeklare mødre :=)

Jeg har termin 30 mars og gleder meg masse.

Jeg skal visst på A-hus selv om jeg bor i oslo/manglerud og har hørt mye bra om føden der.

Jeg har hatt kynnere siden jeg var 5mnd på vei men det går bra så lenge jeg ikke går turer eller for fort. Fikk også blodpropp veldig tidlig men det går bra nå.

Det var verre med bekkenet og føttene for det var en periode jeg ikke klarte å gå,ligge,stå,ha bena på bordet osv

Min redning er absolutt å anbefale. Jeg gikk til en soneterapeaut på mortensrudklinikken som er helt fantastisk og fikk også en energimassasje ett annet sted. (Det skal man kun gjøre hos proffe energimassører) som har opplegg for gravide. Etter en behandling hos hver av de så var 80% av smertene borte og har vært det siden. Bruk gode sko og varier ofte. Unn deg en massageball som du kan rulle bena på i lunsjen og på kvalden så slipper du hevelser og smerter i bena. Nå er det også masse salg så kjøp deg noen gode store sko.

Lykke til

Skrevet

Hei, jeg har også termin 26.3 og skal føde på SSHF! Kanskje vi sees, smaa-fisk? Kom på BIM-treff tirsdag 13.1 på Jonas B Gundersen! Der er vi mange sørlandsmager i ulike størrelser:-)

Sliter med kraftig bekkenløsning denne gangen, og det er tøft å ikke kunne være så aktiv som jeg pleier, verken hjemme eller på jobb. Jobber pt 60% og ser det an fra mnd til mnd. Har verdens beste arbeidsgiver, så der er det hvertfall ingen problemer!

I natt våknet jeg av sterke kynnere og var døds-kvalm, så jeg ble faktisk litt engstelig... Men er bedre nå, så jeg satser på at det var noe jeg hadde spist. Kynnerne er jo der støtt og stadig, uansett liksom. Mest om ettermiddagen/kvelden - er vel da jeg er sliten også...

Har også fått hjem kjæresten min som reiser veldig mye i jobb, og nå skal han være hjemme til junior kommer. Herlig! Mye "enklere" å ha en dårlig natt når jeg ikke er alene!

Har for øvrig hatt et helt annerledes svangerskap denne gangen - så jeg tar heller ingen ting for gitt med tanke på fødselen. Stiller med blanke ark!

Skrevet

Hei hei Termin 6.april så ti dager etter da men signerer her selv om. Selv studerer jeg i en annen by og er bare hjemme i helgene. Ser ut som om jeg ikke kommer til å klare å dra hjem hver helg fremover fordi det er slitsomt nå når meste parten av helgen går bort til reising. Og har dermed ikke fått gjort i stand noen ting som helst enda..:-s Vet ikke om vi venter gutt eller jente så barnerommet avventes til babyen er kommet. Kommer hjem for godt 3 uker før terminen så har forhåpentligvis litt tid på meg da..får bare la det stå til å ta det som det kommer ;o)

Har foreløbig kjøpt baby seng med alt tilbehør samt dyner i ass størrelser og til å kunne bytte vist baby tisser,og kjøpt og fått en masse klær,thats it. Vet sånn noen lunde hvilken vogn vi vil ha,så da gjenstår også stellebord og bilsete som jeg anser som det mest nødvendigste i første omgang av de store tingene.

Resten tar jeg etterhvert som vi ser an behovet. Er førstegangs så ikke så lett å vite og synes alle sier så mye forskjellig...synd å gå amokk på innkjøp for så å sitte med en masse ting som nesten ikke blir brukt.

Håper litt på gode salg og tilbud også i disse tider ;o)

Skrevet

10 april her, så det blir litt etter det da. Støresøster kom før tiden, og jeg har allerede vært på føden en gang med sterke kynnere og mensmurringer - så skal ikke se bort ifra at denne melder sin ankomst før termin også... Håper det! :) (men kan vente en god stund ennå ja!)

nådd 7mnd merket nå, og bortsett fra babyklærne og vippestol som arves fra storesøster, en bilstol og søskenvogn kjøpt på salg, så har jeg ikke skaffet en eneste ting! Jeg kommer nok til å få det virkelig travelt den siste mnd, men vi ønsker så sterkt å få oss en ny leilighet, så da sparer jeg meg masse arbeid ved å ikke innrede mer der vi bor nå... Men gjett om det klør i fingrene etter å shoppe babyting!

Huff, nå ble flyttelysten også 10doblet ettersom jeg begynte å drømme om det her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...