Gå til innhold

hvor mange av dere har blitt gravid med pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt en enkel pergotime kur og ingen el, nå har jeg tatt en dobbel kur og jeg fikk el :) er det mange av dere som ble gravide på pergo? Hvordan var tiden mellom el og ikm? er det en eller to? :)

er så spent..håper på mange tilbake meldinger.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var så heldig og bli gravid etter første runde med enkel pergo. Fikk pergo pga svært lange sykluser, og derav manglende eggløsning. Var rimelig i ekstase da eggløsningstesten viste positivt, og testa med graviditetstest flere ganger de kommende ukene, før testen til slutt ble positiv. Trodde ikke det var sant, men det var det heldigvis. Er en stk etterlengtet liten spire der inne, men det holder i masse vis:) Lykke til!!

Skrevet

Å så gøy og høre.. :) akkuart som meg da,,, ja, ble skikkelig glad jeg også når el testen endelig viste pos. og at jeg kjente det jobbet skikkelig inni der samtidig. visste du innerst inne at det hadde klaffet?

huff, har en sånn merkelig følelse at det har klaffet.. kommer til og bli skikkelig lei alt hvis det ikke har klaffet...

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hva pergo er jeg?

Skrevet

Pergo er en form for hormonstimulering som tas for å få eggløsning (kort fortalt..)

Nelly: Var ikke helt overbevist nei, men kjente at noe skjedde, men ante ikke om det var pillene, eggløsninga eller at jeg faktisk hadde blitt gravid som gjorde at kroppen føltes anerledes. Men så nærma dagen seg da jeg hadde forventa mensen, men den lot vente på seg. Testa fremdeles negativt, men begynte da å få store forhåpninger, og et par dager senere - endelig positiv test!! Så lykkelig, men har vært (og er) full av bekymringer om dette virkelig kan gå bra. Du får holde meg oppdatert da, spennende tid!!

Skrevet

Jeg ble gravid på første runde med dobbelkur. Testet positivt på ikmdagen. :)

Skrevet

jeg har et bar fra før som jeg fikk uten bruk av noen ting, da var jeg 23, nå når vi skulle forsøke på nr 2 gikk det treigere, etter 1,5 år fikk vi utredning og pergo ( jeg hadde regelmessig eggløsning) og vi ble da gravide etter 3 mnd på pergo ( gravide 4 perioden) er nå 28.

Skrevet

fantasia : skal holde deg oppdatert.. :)

river: grattis, så gøy å høre.. :)

lamor: grattis til deg også...

det er veldig gøy og høre.. jeg må bare krysse fingrene for at det har klaffet nå. har en en god følelse. murringer, og små vondt når jeg snur eller reiser meg fort, men lurte litt på om det kan komme av en skikkelig el,, hehe.. at jeg har blitt øm og støl,, ;) lov og håpe da..

Flere ?.. =)

Skrevet

Hei!

Jeg ble gravid på 4 runde med pergotime. Rundt 4 og siste eggløsning gikk jeg helt krokete fordi magen var så øm, ikke rart, for hele tre egg lå klare for befruktning:) Nå er jeg gravid i 18 uke. Jeg har ett barn fra før som ble til uten pergo på tredje forsøk. Det tok altså to år med prøving før vi startet med pergo og andremann endelig er på vei! Kan også nevne at jeg fikk eggmodningspøryte hos gynekoologen rundt eggløsning. Gynekologen min mente at disse sprøytene har god effekt. Lykke til:)

Skrevet

Hei,

Jeg fikk pergo pga veldig lang syklus. Og det klaffet nå på første forsøk. Vi tenkte vel ikke så mye på det, tok ikke el test engang. Så for oss ble vi ganske overrasket da vi fant ut at jeg var gravid. :D Kjempe lykkelig :D

Skrevet

Jeg blei ikke gravid forrige gang jeg brukte pergo, hadde tre runder uten å lykkes. Så, et halvt år etter blei jeg gravid uten noen stimulering :) Denne gangen klaffa det på andre forsøk, dobbel dose :) Eggløsninga kom ikke da den skulle, men ca to uker etter, men da var det så tydelige symptomer at jeg kjente at det var noe på gang! Testa ca to uker etter, og fikk svakt positivt resultat :) Er nå 13+1 :)

Skrevet

Jeg ble gravid på tredje pergokur med førstemann, han er en aktiv liten gutt på 16 mnd. Da fikk jeg pergo fordi jeg ikke hadde EL, og etter en enkel og to doble kurer klaffet det.

Denne gangen ble vi gravide uten å prøve engang, så det var en overaskelse at vi ikke trengte litt hjelp denne gangen. Og mannen min er glad han slipper det hormonhelvete igjen som ble av pergokurene. jeg var en smule ustabil kan man si......

Jeg husker at syklusene mine ble noen dager lengre ved pergokur, og det er visst helt normal.

Skrevet

Hei.

Jeg ble gravid med første mann med pergo. Først en enkel kur, så pausemåned, så dobbel kur uten noen el, så på pausemåneden dukket plutselig el opp og pang så ble det klaff;) Fødte en nydelig gutt i desember 07. Nå er jeg gravid igjen 16 +1 uten noen pergo:) Har påvist PCOS så dette kom som en utrolig overraskelse:) Nå går jeg rundt med en bonusbaby i magen:)

Jeg husker også dette "hormonhelvete"........

Skrevet

jeg ble gravid i pause mnd, nå er jeg 17 uker på vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...