mammaigjen!! Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Det er bra å trene selv om man er gravid, men jeg er så redd for å gjøre noe som kan skade fosteret (jeg mistet i ma i oktober og er vel overdreven redd for at det skal gå galt igjen;)) Var på spinning i dag, prøvde å ikke å ta så hardt i slik at jeg ikke skulle bli for varm. Men når man står på sykkelen i raskt tempo, er det ok tror dere? Andre som trener spinning?
ifie Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg vil ikke "synse" om dette, men du kan jo stikke innom "trimguiden" her (på venstre side) og lese litt om hvilke trening som passer i hvilket trimester?
venter odelsgutt i august Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Har lest at sykling på stasjonær sykkel er helt fint for oss gravide. Men ikke kjør makspuls hele veien:-) Ta det litt roligere enn vanlig var rådet fra min lege. Er selv stor spinningfan, men har lagt det på hylla da jeg har fått soppinfeksjon og fått beskjed om at man antagelig ikke blir kvitt den mens man er gravid.... KJEDELIG!! Sopp og sykkelsete er ikke akkurat en god kombinasjon..... Sykle i vei du og sykle litt for meg også, savner det så fælt!
mammaigjen!! Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 tror jeg satser på sykling fremover:) I de andre svangerskapa hadde jeg bekkenløsning på slutten. Jeg håper trening kan utsette dette slik at jeg ikkje kjenner noe før jeg er stor og tung. Dessuten er trening en viktig del av hverdagen min, så vanskelig å la være!! Håper infeksjonen gir seg, liv. Den gjorde i allefall det med meg i forige svangerskap.
venter odelsgutt i august Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Ga infeksjonen seg? Hva gjorde du for å få det til? Har tatt kur, har bare litt symptomer, bruker salve hver morgen for å holde det i sjakk og det fungerer egentlig veldig bra. Nesten ikke plager, men holder meg unna ting som kan gjøre det værre igjen.... Legen min hadde ingen oppløftende råd og gi, hun sa at går man inn i et svangerskap med infeksjon så går man ut av svangerskapet med den samme infeksjonen...
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Ja, så lenge du ikke presser deg skal det være ok:) heldiggris som er i form til slik da;)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Spinning er en veldig bra treningsform for gravide. jeg er ganske stor så da jeg var på kontroll i går anbefalte jordmoren meg å prøve ut spinning:)
klarfornr2 Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 SPinning er supert 1.tri, 2.tri, 3.tri, post-gravid: Hele livet. Til og med folk som har bekkenløsning kan sykle fordi det krever ikke "kryssing" av bena.
mammaigjen!! Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2009 Ser ut som spinning er tingen for oss da jenter! Bare til å sette i gang:) Liv: to kurer, så vidt jeg husker, så forsvant det. Var vel i ca 6.mnd.
Januar-spire Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er enomt fan av trening. Er i 1.trimester og trener både spinning og håndball fortsatt. Etter så tiden går og en blir større blir det anbefalt at en sitter istedet for å stå på timene. Men jeg ser hvordan det går og hvordan kroppen kjennes. Nå kjenner jeg ingenting til graviditeten når jeg trener, trener 5ganger i uken. Håndball er heller ikke farlig så lenge en begrenser seg i dueller...Har hatt 3stk. på laget som har gått til 5 mnd med velsignelse fra både lege og jordmor. Så tren i vei jenter så lenge kroppen ikke streiker;)
Kjøttmeisa Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Leste et sted at man ikke bør stå for mye når man sykler? Men hvis lege/jordmor sier det er greit, så er det vel greit. Har også tenkt å fortsette med spinning, men kanskje ikke presse meg like hardt som før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå