Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg nesten greid å overbevise mannen om at den beste løsningen for oss i forhold til å få bedre plass, er å bygge på huset. Vi har vært i kontakt med banken, og får lov til å låne ytterligere 1mill utover det vi har i dag. Så er det da et til problem, bilen begynner å skrante og vi bør skifte den ut!

Så dere som kanskje har litt peil: Hvor my må en regne med å betale for påbygg? Skal ikke ha nytt bad/ kjøkken, kun soverom og stue. Bor i Rogaland (Sandnes/ Stvgr) Trenger ikke å sprenge ut til grunnmur, da vi bor på helt flat tomt. Vi bor i et verdikaldelt hus, må vi da ha en spes mur mot de i andre enden?

Vil et utbygg på ca 30kvm i grunnflate, over to etasjer, koste mye mer enn 7- 8- 900000kr??

Aner rett og slett ikke hva slikt koster. Skal på møte i neste uke eller uka etter der, men det er jo så ufattelig lenge til!!! (Er nok litt utolmodig, ja!)

Prislister og tips mottas med STOR takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygget selv på vårt forje hus for noen år siden, husker ikke hva vi betalte men var vel rundt 100.000 tror jeg for 15 kvm, men så gjorde min mann alt da. La vannbåren varme også. Men er banken villige til at dere skal bruke penger på bil da? Når banken låner ut penger vil enn vel helst at de skal bli satt i pant i noe. Men kan ikke skjønne at det skal bli så veldig dyrt å bygge på hvis dere gjør det selv. Men med handverkere blir det fort dyrere da.

Skrevet

Vi skal bygge på huset, nesten akkurat som dere. Hovedsakelig stue i hovedetasje så får vi loftstue på toppen. Det blir da ca 25 m2 * 2.

Vi har veldig mye vindu både i stuen og loftsetasjen. Vi har fått priser fra den lokale bygg-sjappa som mannen min har forbindelse med, han er i byggebransjen. Da ble totalsum på alle byggevarer 170.000 kr. Dette er altså alt fra vinduer, lister, takstoler, kledning, isolasjon, ja alt. Da må vi i tillegg ha betong, ca 20 000. Vi skal legge ny parkett også da, så det kommer i tillegg, blir 80 m2 og ca 20.000 kr. Så mellom 200.000 og 250.000 lander vi på i materialer med relativt gode priser. Mannen samt polakker tar jobben.

Skrevet

Vi bygger på 4 sovrom og stue nå (snart ferdig) 2 etasjer, 100 kvm.

Kommer på ca 500 000,- så dere kan få dere en bra bil :-)

MEN, vi har gjort ALT selv da, skal dere ha håndtverkere til alt kan dere nesten doble summen.

Skrevet

Hmm.. Ja det var jo ikke så ille! Men vi må nok belage oss på at håndtverkere tar seg av byggingen her i gården, så da regner jeg med at det blir en god del ekstra! Vi kan få en lokal mann til å ta seg av "det lille" gravearbeidet. Skulle virkelig ønske at vi hadde fått råd tl både bil og større hus.

Til deg over: Vi fikk lov å bruke millionen på "hva vi ville" i følge banken. Vi var langt over snittet heldige med det boligkjøpet vi gjorde for noen år siden, da vi først kjøpte huset. Det vi si at taksten på huset var/ er laaangt over det vi måtte ta opp i lån den gang. Videre har vi trygge jobber med sikker lønn, vi blir altså ikke berørt av finanskrisen i forhold til inntekt. Men vil jo ta opp minst mulig lån da!! Håper vi kommer under millionen;-)

Skrevet

Er det så mye dyrere med håndtverkere?? Oisann... Hvordan greier dere å gjøre det selv? Er dere utd tømrere? Hmmm.... Tenketenke, kjenner vi noen som kan hjelpe til?

Skrevet

Min pappa er pensjonert tømmermester :) TTT, men han må jo passe på helsa si da.

Vi hadde hjelp av 2 polakker til taket og legging av takstein samt kledning. Polakkene jobber for en snekker så det var "ekte" snekkerpris på dem :-) Dette kom på 190 000,-.

DUGNAD er tingen :-) Suppe og pils ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...