Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal spare kraftig inn siden vi skal pusse opp store deler av huset dette året.

Har starta med å kutte ut handel på Meny og Ica MAXI, her skal det handles hovedsaklig på Rema og Kiwi, pluss hvis de har gode tilbuder andre steder. Vi kaster for en gang skyld ikke reklama rett i papirsøpla, men tar den inn og leser og ser etter tilbud...

Men, jeg regner med at mange her har gode tips til hvor man kan spare inn, mange bekker små...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*handle en eller to ganger i uka

*fyll bensin når det er billigst

*kjør minst mulig(om dere har bil da)

*skru av lys i rom dere ikke er i*

*fyll vaskemaskin/oppvask helt full før dere starter den

*vær raske i dusjen

*ikke send mann og barn på butikken(hehe)

*spar på rester og ha restemiddag

Skrevet

Her er hva vi pleier å gjøre for å være økonomiske:

Tar alltid med egne bæreposer, det blir jo noen kroner i året.

Planlegger hva som skal kjøptes, lager ukeplan over måltidene

(og pråver ikke la oss friste av utskeilser). Dette forutsetter en mett mage når man er ute og handler.

Vi kaster sjeldent mat, men lager restemiddag en gang eller to i uka.

Kjøper brukt når vi kan, eller bare lar være å kjøpe stæsj.

Låner bøker og sånt på biblioteket.

Skrevet

haha..unge får ikke være med på handling, og gubben har også fått handleforbud ;-)

Der sparer jeg helt klart inn et par hundrelapper hver handel...

Skrevet

He he, ja hundrelappene flakser av gårde når gubben skal ta seg av handlinga. Rart det der.

Skrevet

Har laga ukesmeny nå som jeg skal begynne å følge fra neste uke. Ser hva vi har i skap og fryser og planlegger måltider og handling etter det, der tror jeg det er mye å spare her. Og ikke minst handle på matt mage ;-) For det er tydelig forskjell på handlekurven hvis man handler skrubbsulten i hvertfall, mot en kontrollert planlagt handel etter liste. :-)

Må skjerpe oss i forhold til fjordåret, for det er skammelig å sløse så mye, i hvertfall nå som vi absolutt har bedre ting å bruke penga på. BLir ikke aktuelt å leve på posesupper og nudler, skal ha god mat og sunn mat, men det trenger jo ikke koste skjorta det heller..

Skrevet

jeg og skal være flink til og ordne mat selv, er alt for flink med toro posene... de er jo ikke så billige..trenger desperate middags tips.

Skrevet

Bake brød og rundstykker, ha gjerne ett ekstra lager i fryseren :-)

Ellers som du sier se etter tilbud og handle der det er billigst.

Lage ukesplaner på middag som en holder seg til hjelper absolutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...