1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 hvordan måler man temperaturen på en baby? og kan man bruke sånn man måler tempen i øret med?
It's all about me Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Beste er å måle i rompa, det er den eneste måten som gir nøyaktig resultat.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 man bør måle tempen på alle barn i rumpa,det som er det sikkreste. her hadde storebror over 39 i temp på ene øret på legevakta da de målte,men han hadde sovnet i bilen å lå på det øret,målte på andre for jeg viste han ikke hadde feber,og da var det ikke feber,og øre termometer er for store for små barn,skal vel være over 4år før de kan være sikkre,pga de skal inn i selve øret og på små barn er det trang der så blir ikke riktig målt.
1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 men hvordan gjør jeg d da? legge ham på magen eller sideleie og holde ham fast og skal jeg ta litt vaselin på måleren først? første gang jeg er mor så er litt grønn på dette:p
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 legg han på rygg,akkurat som om du skal skifte bleie på han, ta begge føttern å legg de ned mot magen hans om du klarer,noen barn er velldig sterke og vil ikke det,men letter da,for da åpner rumpa seg litt også, hvis du klarer å gjøre det er det det beste synes jeg,hvis ikke så kan du holde føttern som når du skifter bleie også da =) smør gjerne litt vaselin på termometere før du setter den i rumpa,så blir det ikke så vondt. han er bare 2mnd,så da vrir han seg ikke over på siden vil jeg tro =) alle er som regel grønn første gang som mamma =) et lite tips jeg fikk på barsel: ta gjerne tempen flere gangre i uka,da blir ungen tryg på termometeret,samt du får sett hva den normale kroppstempen ligger på sånn ca =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå