MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er pisse lej av at alle skylder på ad/hd når folk har diagnosen! Jeg har selv dette i en mild grad,og alle skylder på adhd hvis jeg gjør,sier noe...alle tror personligheten min er ad/hd..altså..for guds skyld..man kan da være ærlig og høylytt og drite seg ut og ha masse energi selv om det ikke er adhd som er grunnen! jeg er så lej..nå er jeg gravid og familien min sier..jeg er som jeg er nå fordi jeg ikke kan ta medisin...asså..kjøss meg bak! Jeg har alltid vært slik..nå er jeg gravid og har ekstra påkjenninger..og hormoner osv...klart jeg blir fortere irritert eller lej meg eller overreagerer og overdriver en del i ny og ne...men det trenger ikke ha noe med det at jeg har en diagnose å gjøre...herregud asså..Så var det en kompis av meg her en dag som kom til å si...haha..tenk om du får en unge med adhd nå da fordi du også har det...høhøhø....ja,sooo svarte jeg? hva faen ,hvorfor skal ungen få det bare fordi jeg har det.sjangsen er der ja ja men..jeg ønsker jo ikke det for barnet!Så her forleden satt jeg på kafe med en venninne,,,og hun buser ut...jeg har begynt på mdisin for adhd jeg nå...og virket nesten som om at hun var glad for dette...hurra..jeg har adhd likosm...dama er 25 år gammel...hallo...jeg skjønner at npår mane r 13 og begynner på ritalin og at man da skal skryte av det til andre ov...men spar meg...det faktisk ikke noe morro å ha adhd...og folk dømmer folk med adhd når de vet at de har det tydeligvis...jeg er ikkemeg lenger jeg...jeg er hu med adhd...jeg gjør liksom ting bare fordi jeg har adhd...jeg snubbler på glattisen fordi jeg har adhd..jeg er høylytt og sier det jeg mener alltid..fordi jeg har adhd...Ungen min kan finne på å gjøre noe rebellsk i fremtiden...og da han H'n sikkert adhd....dette er så latterlig.Er det flere som har det likedan her eller,som er like forbanna lej av dette som jeg er?!
*lilleme* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 heisann:o) skjønner hva du mener!! uff... har ikke fått meg til å si til så mange at jeg har det.. pga. akkurat det du sier.. da er liksom din personlighet kun adhd... å slik er det med de få som vet det... helt utrolig! en lege jeg var hos så diagnosen på en helt annen måte.. dette var jo aldri et problem før i tiden, det er ikke mennesket som har en sykdom. men et 4-kantet samfunn, hvor ikke alle passer inn i alle normene (altså oss) dette hadde ikke vært et problem hvis folk kunne akseptert at vi alle er forskjellige og unike på hver vår måte. jeg fikk også diagnosen som voksen, og som din venninne var jeg veldig lettet for å kunne prøve ut medisiner.. (sånn at jeg kanskje kunne føle jeg også "passet inn") kanskje bare derfor hun ville dele det med deg...? drit i hva folk mener! om ungen din får det, så er det ingen problem, før noen gjør det til det..
Lillemus&mamma'n Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Skjønner deg godt! Det er litt som å få spørsmål om man har mensen dersom man blir forbanna for noe. Det må da være mulig for en kvinne å bli sint uten at det har med hormoner å gjøre!?! Stå på!
Gjest Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Forstår godt frustrasjonen din. Desverre er det mange som skylder på diagnosen ad/hd forde de ikke har gitt barna sine den oppfølging og oppdragelse de burde, og dette gjør at Ad/Hd-ere ofte blir sett på som mennesker uten kontroll, Adferdsproblemer henger ikke nødvendigvis sammen med Ad/Hd, ofte er det oppvekst og miljø som er skylden til dette. Og Ad/Hd har ingenting med adferdsproblemer å gjøre, selv om mange tror det. Mange "store" mennesker har Ad/Hd og hadde aldri kommet så langt de har uten dette. Ad/Hd er ikke nødvendigvis negativt... Bare se på Ty i ekstrem oppussing og hva han har oppnådd, og ikke minst hvor mye positivt han har bidradd med for andre. Bare vær deg selv du, og prøv å ikke ta det inn over deg når andres uvitenhet og mangel på kunnskap kan være sårende. Klemmer fra en annen med "lopper i blodet"
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Bra at det er noen som er enige med meg ivertfall! Er enig i den der "mensen-teorien":-P Det er det samme,like irriterende! men vi får vel leve med det...det jeg egentlig mente var at de sier at folk med adhd har adferdsprolemer..kan ikke oppføre seg..kan ike betale regningene sine eller ta vare på segs elv engang...dete er uhørt..jeg har ingen problemer med dette...så det har mye md hvordan man er blitt oppdratt ivertfall. Men jeg vil ha flere som sier sin mening om dette tema jeg!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå