Gå til innhold

En usikker testoman trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I det siste har mine uregelmessige sykluser klart å stabilisere seg på ca. 34 dager. Idag er min 38de dag, og fortsatt ingen tante. Mine pmstegn endrer seg egentlig hver eneste periode, og annenhver syklus lurer meg til å tro at jeg kanskje er gravid. Helt til tanta kommer og ødelegger alt ;) Denne gangen føles det annerledes, men igjen - Det tror jeg sikkert hver gang. Det som er annerledes denne gangen er at brystene igrunn ikke er så ømme som de pleier, men brystvortene klør noe inni hampen! Men jeg tror vel ikke at de er noe mørkere enn hva de pleier å være.. I tillegg så har jeg opptil flere dobesøk i timen, selv når jeg drikker så mye som jeg pleier. Dette er vel heller ikke et tegn på pms jeg er vant til. Grunnen til at jeg poster her istedet for å løpe å kjøpe meg en test, er at jeg er så lei av negative tester :/ Og jeg tror nok jeg har et gen for testmomani, dessverre. Så min plan var at jeg ikke skulle gjøre noe før helgen er over, for så å kjøpe test på mandag og ta den tirsdagsmorgen. Men nå er det mye lettere i teorien.

I tillegg så har jeg på en måte ingen å prate med dette om. Samboeren min er relativt lei av dette maset mitt om kroppen min, noe som er forståelig. Han har egentlig sagt at han ikke har så lyst til å høre om diverse symptomer og tester, før graviditetstesten viser positiv :P og igrunn så har ikke jeg noe lyst til å bry meg om det før den er postiv jeg heller, men det er som om den beskjeden aldri kommer frem inni hodet mitt. Det er litt merkelig igrunn. Særlig er denne perioden mellom el og tr helt uutholdelig! Håper dere kan komme med noen råd til meg. Burde jeg løpe og kjøpe meg en test idag? Eller vente litt til for å se om tanta bare har blitt litt forskjøvet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også nevne at jeg tok en billig eltest jeg hadde liggende, og den var negativ. Da er vel sannsynligheten for at en gravidtetstest også slår ut negativ ganske stor?

Skrevet

Hei du testoman:-)))

Kan jo ikke si noe mer om du er gravid eller ei, men det er jo flere ting her som taler for at det er er det...Selv om jeg kjenner til alle de evinnelige symptomene som ikke var symptomer likevel, er det jo litt annerledes for deg denne måneden? Det jeg bare ville si er at jeg beundrer deg for at du klarer å la være å teste- selv ca 4 dager etter forventet mens. Herlighet, det skulle du hatt en premie for!!!

Selv har jeg ikm mandag/tirsdag til uken, og klarte å svi av månedens første grav.test allerede i morges. Blendahvit, selvfølgelig.

De el-testene er jo ikke grav.tester, selv om jeg vet at en del tester positivt også på dem når de er gravide. Men at den er negativ, behøver på ingen måte tilsi at en grav.test vil bli det samme. Du har ikke noen billig grav.test liggende heller? I og med at jeg har noen av dem liggende synes jeg det er lettere å teste istedenfor å bruke en formue på apotektestene. (Da ville kanskje til og med jeg ha klart å vente?)

Men som sagt: all ære til deg for at du klarer å la være!!!

PS: Krysser alt jeg har for at du får en pos test. Du må for all del si ifra når du vet svaret. Lykke til:-)))))))))))))

Skrevet

Så koselig med svar! Blir så usikker når man ikke har noen å prate med vettu :P Testet negativt idag, men fortsatt ingen tante.. Har noen helt sinnsyke kramper idag, så blir ikke så veldig overraska over tantebesøk snart egentlig. Noe som er litt koselig her hos oss nå, er at samboern har vært mer enn litt interessert denne gangen! Vi er egentlig ikke prøvere, men tenker at skjer det så skjer det. Denne gangen har han hintet litt og vært ganske frempå ;) Så da får jeg sette igang med temping og eltesting neste periode tenker, jeg. Hvis tanta kommer og de postitive testene uteblir så klart ;) Hvordan gikk det med deg? Klaffet det for dere denne gangen? <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...