MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tatt helt av...er helt avhengig av skjokolade og potetgull nå. Har prøvd å baree kutte ut å spise så mye skjokolade men jeg er så skjokolade syk...jeg spiser nemmelig nesten aldri dette til vanlig...er kjempe sjeldent..vitker som om at jeg er underærnært på godisog nå spiser jeg til jeg blir grønn:-P Er det noe i dette...kan umulig være at jeg mangler vitaminer...må isåfall være noe i skjokoladen da..men hva? Noen som vet om det er farlig å spise for mye skjokolade under svangerskapet også? jeg spiseer ikke så mye om gangen men det er så ofte! Og hvem har det likedan?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Det er jo ikke bra å få i seg for mye sukker under svangerskapet, pga faren for diabetes- og det at du kan legge på deg mye unødveendig.. Jeg spiser ikke noe mer snop enn før, spiser i helga og sånt. Mistet litt lysten på sjokolade da jeg ble gravid jeg:)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg burde kanskje nevne at jeg har hatt hypermesis fra uke 7 til uke 15 og har gåt ned over ti kg....kan dette ha noe med at jeg spise mer enn nødvendig?Altså..bortsett fra hormoner og slikt:-P
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Aner ikke, men så har du jo disse 'dillegreiene' da, kanskje din er godteri:) Men du bør fokusere på å få i deg mer sunn mat istedet, når du kjenner godtesuget bør du først ta deg et stort glass vann, og så gjerne et grovt knekkebrød etc med godt pålegg. Kanskje litt søtt pålegg? For du bør jo få i deg mer nyttige næringsstoffer enn det sjokoladen kan tilby:)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 Ja jeg vet jeg burde ...men jeg spiser sun mat i tilleggg...men problemet er at når jeg har spist ferdig..er mett...altså..veldig mett...av en eller annen grunn er det alltid plass til mer..hvis du skjønner..jeg spiser selv om jeg er mett..
frua Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg spiser ikke snop, men koser oss med bakverk eller fruktsalat i helgene. Pluss at jeg også spiser noe potetgull eller tilsvarende i helgene. Jeg har kuttet ut søtsaker hver gang jeg har gått gravid - funker helt fint - savner det ikke. Jeg er ikke plaget med kvalme. Skjønner de som sliter med å få i seg næring - hadde jeg slitt med det og det eneste jeg kunne tenke meg å putte i munnen var søtsaker, så hadde jeg nok gjort det.
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Hmm det kan ha sammenheng med at fettcellene i kroppen din vil ha tilbake det de har mistet. Dette gjelder uansett om en går ned ett par kilo eller flere. Er ofte det som gjør at det blir så vanskelig å holde seg slank etter en har slanket seg forklart på en enkel måte. Fordi de sender signaler til hjernen som gjør at du får en "må ha" opplevelse. Ikke så mye annet å gjøre med det enn å være sterk å la være,selv om lysten og trangen er uutholdelig. Er vanskelig i begynnelsen,men blir lettere etter noen få dager. For når en spiser gjevnlig opprettholder du trangen bare enda mer! Mye sukker er IKKE bra,det kan utvikle seg til en svangerskapsdiabetes,er du skikkelig uheldig kan du måtte slite med diabetes i etterkant av svangerskapet. Frukt er kjempe godt,ekstra godt når den er oppkuttet og en bare kan "digg inn". Er sukker i frukt også men det er i allefall naturlig fruktsukker. Druer uten stener,eple/appelsin båter ,ananas,ass meloner. Er virkelig godt det også,faktisk bedre ;o) Anbefales som erstattning ;o)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg skjønner hva du prøver på men..jeg vil ikke ha frukt..jeg vil ha god mat og skjokolade!hehehe...huff...tragsik jeg:-p
Hemmeline Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har det akkurat likt...jeg er helt gal etter sjokolade for tiden. Klarer ikke å motstå heller så det blir flere sjokoladebiter hver dag. Selv om jeg er skikkelig mett så må jeg liksom bare avslutte det hele med en sjokoladebit! Vet jeg sikkert ikke burde spise så mye sjokolade, men orker liksom ikke å pine meg selv heller.
mor til 2 prinsesser. Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Jeg og er veldig glad i sjokolade og chips,men prøver å begrense det til helgene. Innrømmer at det kan bli mye inntak både fredag og lørdag. I julen var jo hver dag en fest, og det endte med inntak av masse snop hver dag i en uke. Men "fyttikatta" så kvalm jeg ble. Gikk konstant kvalm hele julen og bestemte meg derfor for å begynne et sunnere liv etter nyttår. Det har jeg gjort. Spiser epler og gulrøtter når søtsuget kommer. Kvalmebygene er nesten helt forsvunnet:-). Men lørdagen skal jeg unne meg litt snop og chips:-)
Baby<3 Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 jeg har det sånn som deg "Junibebis<3" hadde det sånn første gang jeg gikk gravid også, alt var bra med babyen forde
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Off, altfor mye! Har kuttet ganske mye ned på godteriforbruket nå, håper jeg klarer å holde meg:) Har lagt på meg 12 kilo til nå, er 26 uker.. Men, nå veide jeg 53 da jeg ble gravid, så JM sa det var bare bra at jeg hadde lagt på meg såpass mye..
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Spiser alt for mye snop.. Blir et eller annet hver dag.. En liten sjokolade her, en stor der... MÅ ha sjokolade hver dag.. Men sånn hadde jeg det egentlig før graviditeten også. Er i uke 17, og har lagt på meg 2-3 kilo. Spiser sunn mat, og frukt, men MÅ ha godis i tillegg..
Sofapute Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Mmmmmmmmm sjokolade! Jeg har også et utrolig plagsomt behov for sjokolade. Spesielt melkesjokolade som har ligget i kjøleskapet, og den fantastiske nye yoghurtiskremen Dream, med belgisk sjokolade. Men spiser veldig sundt ellers, mye frukt og grønnsaker.
Fint_Lite Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har mistet all lyst på søtsaker, noe jeg kunne gå å være omtrent konstant fysen på før jeg ble gravid. Nå orker jeg nesten ikke tanken på å spise sjokolade...Men gi meg en pose gullerøtter, for de blir fort spist opp! hehe
MღM Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Jeg spise mye mindre enn før og sjokolade har jeg mistet helt lysten på jeg har mer lyst på ordentlig mat og må gå og lage meg noe hvis jeg ser matprogram på tv eller bare reklame for noe Potetgull har faktisk blitt mer fristende nå og det styrer jeg glatt unna til vanlig hvis jeg kan velge i sjokolade eller smågodt istede. Vi prøver å holde inntaket til bare helger, men noen ganger spiser jeg litt kjeks i ukedagene også. Hvis jeg plutselig får søtbehov så spiser jeg knekkebrød/brød med honning eller syltetøy. Hva med å prøve grovbrød med nugatti feks? da får du litt sjokolade, mens også grovbrød og sjokolademelk? da får du i deg melk. Du har sikkert prøvd mye, men jeg ville prøvd til jeg klarte å slutte. Er ikke verdt svangerskaps diabetes eller diabetes senere. Har lest at man også sannsynligvis får større baby også, så tenkt på at den skal ut Lykke til!
siggen2 Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 jeg er kjempe sund til vanlig-men når jeg blir gravid mister jeg rett og slett vilje styrken-og da blir det potetgull og sjokolade og alt jeg har lyst på-ikke mer enn andre tror jeg,men kontrasten til mitt vanlige sunne liv er stor:) la på meg 30 kg med begge de to første-og da var jeg flink til å trene nesten hele tiden til slutt-denne gangen har jeg fått bekken prob.og må ta det med ro så huff av meg sier jeg-men er 22 uker nå og 10 kg opp:( har innsett at sånn blir det bare-får slite det av etterpå heller:)
mamma91 Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 jeg har mistet helt lysten på sjokolade å chips. Har heller aldri vært spesielt glad i det heller. Er heller helt hekta på frukt, spesielt appelsiner. Er 20 uker i mårra å har bare gått opp 1,5 kilo.
ulvepus *venter nr.3* Skrevet 11. januar 2009 #19 Skrevet 11. januar 2009 vet dere, jeg spiser ikke noe godis!! liker det ikke denne gangen... med de 2 andre MÅTTE jeg ha sjokolade, melkesjokolade!! klarer ikke tanken på godteri.. blir skikkelig kvalm av det,og det blir jeg litt frustrert over.... :s
Hormonelle Frikadelle Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 Å jeg vet godt hvordan du har det, du Har nesten ingen viljestyrke.. Har vært ganske flink før jeg ble gravid, men nå! Vil jeg ha sjokolade, så SKAL jeg ha det, og det fort, takk! Men jeg tar ofte et eple, eller bare noe annet spiselig istedenfor.. men så bor jeg rett vedsiden av 7eleven da... Så jeg har gått opp 8 kilo til nå, i uke 27, og er litt rund i kantene fra før av.
første lykke Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 har fått junk food dilla jeg.. :( spiste det før også, men ikke så mye som nå..prøver å slutte med det og lage middager hver dag, men ikke lett når det er såpass tilgjengelig som det er... skulle ønske jeg var glad i frukt!!! må liksom tvinge det i meg.. men må man så må man..
PrøvLykken Skrevet 11. januar 2009 #22 Skrevet 11. januar 2009 Spiser ikke så mye, hverken nå eller til vanlig. Føler jeg kan spise når jeg vil når det ikke er ofte. Men en periode (var ikke gravid da), MÅTTE jeg ha sjokolade eller sjokoladekake hver dag, og gjerne mye. Etter en stund fikk jeg vite at jeg hadde veldig tomme jernlager. Da jeg begynte med jern, spiste jeg ikke sjokis på over et år, hadde ikke lyst på lenger! Kan jo be legen ta blodprøver for å sjekke om du mangler noe, sånn for sikkerhets skyld.
LilleBebinMammanSin Skrevet 11. januar 2009 #23 Skrevet 11. januar 2009 jeg liker egentlig ikke sjokolade.. før så greide jeg meg fiiint uten.. hadde ikke et søt sug i det hele tatt.. helt til nå.. nå har jeg så lyst på dumle at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg.. og i jula.. la jeg på meg 2kg.. det er snakk om fra den 24.des til 31.des.. og det var ikke julematen.. KUN sjokoladen og julebrusen.. min jordmor sa at det verste jeg kunne spise var sjokolade pga veldig mye sukker.. og at det da var større fare for en tykk baby... så jeg prøver aaaaalt jeg kan for å ikke spise sjokolade.. men.. det er ikke alltid at viljestyrken holder mål:(
TreHjerter Skrevet 11. januar 2009 #24 Skrevet 11. januar 2009 Fint lite godteri, sjokolade og kaker og sånt gitt, har fått helt aversjon mot alt som er søtt (heldigvis da jeg er ganske godtegris til vanlig). Slik var det forrige gang også, kunne brekke meg av å se sambo spise et kakestykke :S Potetgull derimot er en annen sak. Kan nesten ikke få ting salt nok!!! Og det er jo ikke så bra.,.. Ellers er jeg sulten hele tiden, så blir nok noen kilo + denne gangen også.... Har allerede gått opp 3 kilo og er bare 12+5...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå