MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tatt helt av...er helt avhengig av skjokolade og potetgull nå. Har prøvd å baree kutte ut å spise så mye skjokolade men jeg er så skjokolade syk...jeg spiser nemmelig nesten aldri dette til vanlig...er kjempe sjeldent..vitker som om at jeg er underærnært på godisog nå spiser jeg til jeg blir grønn:-P Er det noe i dette...kan umulig være at jeg mangler vitaminer...må isåfall være noe i skjokoladen da..men hva? Noen som vet om det er farlig å spise for mye skjokolade under svangerskapet også? jeg spiseer ikke så mye om gangen men det er så ofte! Og hvem har det likedan?
Amabolla Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg spiser myyyyyye goddis! Mest sjokolade. Er vel ikke skadelig annet enn at det kan føre til noen ekstra kg som er vanskelig å få av igjen etterpå. Så lenge du er flink til å ha en variert,sunn kost ved siden av goddis forbruket så får babyen det den trenger av næringstoffer. Ved forrige graviditet så hadde jeg ett enormt behov for kjøtt-kunne ha noe med økt behov for proteiner kanskje-vet ikke.
togutter Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 jeg spiste maaaasse!! Nå har jeg blitt så redd for å få svangerskapsdiabetes at jeg tørr ikke spise så mye. Meeen, appelsinene er bare sååå gode nå!!! Jeg spiser sikkert 5 om dagen av de, mmmm!!!!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Ingenting! Har mistet helt lysten på alt som heter godterier. Og jeg som tidligere ELSKET sjokolade (ikke en dag uten sjokolade) og pepsi max (var jo pepsimaxoholiker). Så nå går det i saft og appelsiner
ta|ie Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Turbotrollet & LilleSkilpadde, jeg har det akkurat som deg! Har helst tatt av da (pga. kvalmen). Kunne ønske jeg kunne legge på meg noen ekstra kilo! Kjøpte mye snop for jula og alt ligger der ennå :/ Satser på skikkelig snopkick snart
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg burde kanskje nevne her som på 2 trimester at jeg har lidd av hypermesis i 8 uker ca og gikk ned betraktelig i vekt..og kan det ha noe med dette å gjøre at jeg kicker slik på snop nå? Jeg er ikke snopvrak i det hele tatt tio vanlig..ikke var jeg et før uke 7 heller,for jeg fikk den ekstreme kvalmen med oppkast.
Kari Trestakk Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg veldig mye, så denne gangen har jeg ambisjoner om å spise sunt - hver dag! Men den som klarte å prestere å smøre nugattig på sjokaoladekjeks for en halvtime siden var meg... Tror det sier det meste om hvor vanskelig det er når man bare MÅÅÅ ha sjokolade.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg tenker...best å ikke ha det i skapene...men da spiser jeg bare overflod av vanlig mat:P og butikken er ti meter fra huset mitt så er ikke all verden å springe bort dit å kjøpemeg en svæææær pose med nidar favoritter hvis jeg absolutt må! Jeg burde kanskje flytte for å sleppe å bli så svær:O Huffameg,.,,jeg er ike feit enda da men,,,jeg vet jeg kommer til å være det ved enden av dette svangerskapet hvis ingen stopper meg snart...har liksom prøvd å finne på noe ...men da blir det som regel at jeg bruker penger på feks kafeer og slikt...og da kjøper jeg meg ikke akkurat urtete og salat:-P Prøver å bevege meg mye...gå turer og slikt..men asså..når jeg kommer inn igjen er jeg sulten som en ulv og hiver meg over kjøleskapet...
scoobydo Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Jeg spiser også myyye sjokolade! Begynte i uke 16.... Hadde også ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp 6-10 ganger hver dag... så gikk ned 5 kg de første 12 ukene... Jeg spiste sjokolade da også, men det kom jo bare opp igjen hehe! Er veldig glad i sjokolade til vanlig også... og pepsi max! Men har kuttet betraktelig ned på brusdrikkingen... Har også fått dilla på klementiner og appelsiner...spiste myyye av det i desember Nå går det mye i smoothie...det hjelper veldig på søtsuget Også druer... mmm ...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2009 Jeg spiser også mye frukt og slikt=) Hjelper synes jeg ikke det gjør helt enda men..hehe...jeg spiser også mye grove rundstykker med jordbærsyltetøy..det hjelper litt dq ettersom jeg blir mett go det en del sukker i det...men huff..jeg har vurdert å komme meg på noe sånn sjekk av systemet...der man får sjekket verdier og slikt av hva man har og hva man trenger osv..jeg vet jeghar levt jern lager..kanskje det er defor jeg spiser så mye sukker da..
scoobydo Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Man får jo lett dilla på ting når man er gravid... ! Så det er nok veldig normalt Eneste er jo om man legger på seg fryktelig mye fordi man spiser mye godteri.. jeg har lagt på meg de 5 kg jeg gikk ned i begynnelsen av svangerskapet + 1 kg til...så er ikke så bekymret for det enda
erteposen + 4 Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Spiser lite, mindre enn før. Er ikke lysten på søtt, men det var jeg i forrige svangerskap. Er matsyk, og lager gjerne god mat hver kveld.
blebla Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 jeg også har et enormt snopesug. ekstremt. jeg ville ha noe hele tiden, noe hver dag. Jeg ble nødt til å inngå streng avtale med mannen, bare snop, kaker, chips, bakevarer og brus på lørdager, men da kan vi spise absolutt det vi vil. og bittelitt på onsdager, en sjokkolade eller noe annet. Og hvis vi er på besøk eller har besøk, men da også bare litt. Og det funker. Vi er veldig innstilt på det begge to. Og nå har det nesten blitt gøy, for når lørdagen kommer, er det kjempe digg og man har god sammvittghet når man trøkker i seg, da kjenner jeg at jeg koser meg mer enn før. Men vi syns det er viktig å ha en lillelørdag også, så det ikke blir en evighet mellom hver gang. men som sagt bare bittelitt. Noen ganger er det kjempe vanskelig, men da er den andre litt sterkere og kommer med en liten pepptalk.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 10. januar 2009 skulle ønske jeg hadde det som deg...jeg får vel prøve meg da...men jeg er så ekstremt hormonbombe også så jeg er redd jeg bare blir grinete av det:-p M.en legen sa det ikkevar noen fare så lenge jeg ikke la på meg altfor mye . . og jeg har ikke lagt på meg noe mer enn to kg og er i uke 19,så det kan vel gå bra likevel.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg spiser som vanlig, dvs på lørdager. Motstår evt søtsug utenom dette.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Men du junibebis, det er jo uansett mer næring om du overspiser på vanlig mat som du sier da. Mye bedre for fosteret å få litt næring annet enn sjokolade. Om du varierer litt mellom sjokoladen og maten går det sikkert bra.
1.gang :) Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 Hm, jeg er visst en av de færre, som blir helt motsatt. Elsker vanligvis sjokolade og drikker vanligvis litt cola zero hver dag, frukt og vann får jeg alt for sjelden i meg. Men nå er frukt og vann og alt såkalt sunt det eneste jeg har lyst på! Pussige greier! Men helt greit for meg (det kan kanskje snu lenger uti graviditeten :/ ?)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 10. januar 2009 Jeg spiser helt vanlige måltider ,bare myyyye mer enn før...blir liksom aldri mett...så stapper jeg i meg godis etterpå...magesekken min kommer til å sprekke:-P
2 vidunderjenter Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 ALT for mye! :-)) Gikk bra frem til jul, men da tok det helt av, og nå MÅ jeg jo bare spise opp alle "restene", som det stadig blir mer av.. Har en sånn merkelig ide om at jeg må passe på at jeg ikke bare spiser godterier som inneholder masse sukker eller masse fett, så da passer jeg på å blade litt.. sjokolade og pottis er feks bedre enn sjokolade og sjokolade.. Men etter helga..... skal jeg begynne et nytt og bedre liv.... igjen.... Har hatt mye hjelp i eplecidereddik tidligere når jeg har hatt søtsug, så tror jeg skal prøve det igjen. Litt eplecidereddik i vannglasset 3 ganger om dagen er jo bare godt også! (positiv psykologi på meg selv:-) )
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 11. januar 2009 Eh ja...jeg er fullt klar over dette med eplecidereddik..men jeg fikk beskjed av legen om å ikke drikke sånt når jeg er gravid...var visst ikke helt bra...ikke vet jeg men jeg gjør d ikke...bruker sitron istedet jeg,samma effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå