ta|ie Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg fikk den av legen pga. den fæle kvalmen jeg har har. Den funker mot kvalmen men jeg blir så sinnsykt trøtt av den Sover nesten hele dagen. Og noe jeg syns er merkelig... Det står at den ikke bør brukes av gravide, spesielt ikke i siste del av graviditeten. Rådfør deg alltid med lege eller apotek før bruk av phenergan under graviditet. Hvorfor får jeg denne da? Kan det ha med mengden å gjøre?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 I Felleskatalogen står jo dette: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten, men preparatet bør ikke brukes hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Bør ikke brukes i 3. trimester. Har ikke brukt Phenergan selv, men alt fra Stemetil, Afipran, Largactil, Zofran og Esucos Hehe... Satser på at det går bra likevel jeg. Tror nok ikke legene gir deg noe som er altfor farlig for den lille.
ta|ie Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 Håper ikke det nej! Satser på at alt blir mye bedre nå som jeg får i meg noe mat! Takker for svaret!
2prinsesserogbim Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Eg fekk desse mot allergi 25 mg.... Du blir trøtt av desse, eg pleide å ta de i kveldinga.. Men likte d ikkje, eg fekk sånn ekkel kribling i beina av de...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Har slitt med ekstremt mye oppkast og kvalme i tre mndr nå så før jul fikk jeg dette..ca tre uker siden..har brukt dette til i går..bare en tablett hver kveld...man blir trøtt av dette ja...men det blir ltit bedre etterhvert..ivertfall ble det til meg...men jeg sluttet å tadem i går og kvalmen er vekk=)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Og forresten..hvis du får dette av legen eller legevakt så skal du ike bry deg om hva som står i pakkningsvedlegget...de gi deg ikke dette hvis sjangsen er der for å miste pga av tablettene.
Rapunzella Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tatt det, og ble rådet til å ta det om kvelden pga trøttheten. Det har fungert veldig greit for meg, er jo trøtt, men jeg det var jeg jammen før jeg begynte med phenergan og, så det kan være flere grunner til. Merker at brekningsrefleksen definitivt er mye svakere, og kvalmen mye mindre. I forhold til det som står i pakningsvedlegget så er det helt riktig at legen skal oppveie ulempene mot fordelene før han gir det til gravide, men min lege sa at denne medisinen er såpass utprøvd over så mange år, og har ikke dokumenterte bivirkninger i forhold til fosteret. Så han foretrakk å gi meg phenergan fremfor en del nyere medisiner. Phenergan er jo egentlig en gammel anti-histamin (allergi-medisin), men det er ikke mange som bruker den som allergi-medisin lenger, sikkert pga trøttheten, vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå