Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hva må jeg huske... tips til bordpynting evt sider på nettet jeg kan se på for ideer??? skal ha koldtbord...lage selv, hva MÅ være med?? dere vet alt, så derfor spør jeg dere;)
*Lissi* Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Dytter for deg. Driver å planlegger dåp selv. Skal ikke ha koldtbord, så har ingen gode tips der dessverre. Skal ha hvite duker, rosa servietter, lys og blir vel noen blomster med rosa i. Kunne godt tenkt meg noen flere tips da:-)
Krusemynthe Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Koldtbord anno 2009 er jo så mangt. Alt fra god gammel cabaret til heftig tapas. Og mellom det finnes det 100vis av variasjoner. Vi hadde tapas. Det er mye jobb, men på den annen side får jo alle noe de liker. Tipset mitt, enten du velger det ene eller det andre er å lage små lapper med hva som ligger på hvert fat. Da kan man både sikre allergikere mot en ubehagelig overraskelse og man kan gi noen tips om nye varianter og ikke minst pirre nysgjerrigheten til å få folk til å smake nye ting. Eks. svisker surret i bacon og stekt i ovn (kjempegodt!!) og tørket aprikos med brie og valnøtt (også kjempegodt!!) Vi har flere typer allergier, og særlig på kakebordet var det nyttig med lappene "Budapestkake (uten egg), kransekake (glutenfri) osv....
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Her er bordekkingen vi hadde nå sist. Under etiketten bordkort kan du se litt forskjellige som jeg har laget.
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Link er lurt: http://prinsessemari.blogspot.com/2008/11/bordekking-barnedp.html
It's all about me Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Mitt beste tips er å droppe stivheten og bordkort. La alle sette seg der de vil og prate med dem de vil. Dette har vi kjørt i to dåper og det har vært så deilig og avslapper, passe uhøytidligt men alikevel høytidelig. Ellers trengst det ofte ikke mer pynt enn kjønnest farge på servietter og lys oppå en hvit duk. Enkelt og fint ) Vi lagde også selv koldtbord og hadde til 20 - 30 personer. - en liten roastbiff skivet opp. - en liten juleskinke - en liten pæreskinke - 3 små pakker ferdig skivet røkt laks - eggerøre fra 36 egg - 3 dunker potetsalat - remulade - et glass sild + sennep - 3 formloff - 3 grove brød Tror det var alt, og det var mer enn nok og litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå