Gå til innhold

Var hos legen idag- er nå bekymret:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 24 uker på vei med nr.2. Med nr 1 ble fødselen satt igang pga. høyt blodtrykk. Etter det har jeg hatt helt angst for å måle blodtrykket. Det har vært bra helt frem til idag. Sist måling lå på 120/70 og det er det beste jeg noen gang har hatt. Idag viser det seg at det ligger på 140/100. Etter 20 min gikk det ned til 130/90. Urinen og andre ting var i orden.

Jeg blir med en gang veldig engstelig og føler nå at jeg vil tenke på blodtrykk hele helgen selv om jeg vet at all tenkingen gjør bare at den blir høyre. Skal til legen på mandag igjen.

Prøver å trøste meg med at det faktisk gikk ned på den tiden jeg var der. Gikk nemlig ut og leste litt i blader før legen tok den siste målingen.

Noen med trøsteord til en bekymret mor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo ligge i underbevisstheten din og at du då va nervøs når du var der at da e derfor blodtrykket blei høgt... :)

Skrevet

Det har alltid vært den store utfordringen hos me dvs. at jeg blir så anspent før jeg skal måle, men de siste gangene og også idag følte jeg meg faktisk avslappet.

Men håper at du har rett...:)

Skrevet

Ja men da e jo ikkje sikkert at du va avslappa sjøl om du følte deg avslappa... Skjønne du:)

Eg hadde vertfall da problemet med første, så då blei da målinga i hytt og pine for da va for høgt... Men da va ingenting gale heldigvis...

Masse lykke til videre vertfall og håpe på da besta:)

Skrevet

Hei!

Bare lurer på noe. Du sier du ble satt igang med nr 1. Hadde du svangerskapsforgiftning da eller bare høyt trykk?og hva lå det på?

Jeg har selv litt høyt blodtrykk så bare lurer:)

Skrevet

De sa adlri at det var svangerskapsforgiftning, men som jeg husker begynte jeg å få proteiner i urinen selv om det var lite. Det var jeg som spurte om de kunne sette fødselen igang da jeg var lei av å hele tiden måle blodtrykk og inn og ut av sykehus. Tror at de kanskje hadde ventet om jeg ikke hadde spurt. Hva ligger trykket ditt på?

Skrevet

Mitt er på 145/95. Har mye hevelser(ødem) og har hatt +1 på protein noen ganger. Men ikke i det siste.

Går til kontroll en gang i uka.

Derfor jeg lurte på om du ble satt igang kun pga blodtrykket.

Mitt har vært høyt i ca en måneds tid. Mye man skal bekymre seg over som gravid hvertfall..

Skrevet

Hei=) hvis dere har høyt BT så må dere bare ta det med ro og slappe av. ikke la dere stesse opp av noen grunn. når man skal ta BT så skal man også sitte rolig i 15 min før det blir tatt. og når man er gravid så er det gjerne litt høyere enn normalt:) det normale er +\- 120 over 80. så 130/90 vil jeg si er normalt:)

Skrevet

hmm.. trodde av d ble lavere når man var gravid jeg. ha i hvertfall bare hatt lavere bt mens jeg ha vært gravid enn ellers. men 140 i overtrykk e ikke så høyt.. så lenge man ikke har andre tegn på sv.f.

Skrevet

janei det er jo individuelt. jeg har bare hatt "normalt" og litt over.. vi lærte at gravide hadde høyere, og legen min sir det og.. men som sagt så er det sikkert veldig individuelt.. er jo folk som har 90 over 60 osv som "normaltrykk" for dem med.. selv om det er litt lavt.. men er bare sånn av og til..:)

Skrevet

Det hjelper veldig med andres synspunkter:) særlig når de er trøstende:)

Får prøve å glemme trykket og slappe av... Ikke noe mer jeg kan gjøre,så får vi se på mandag...

Ønsker alle en fin helg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...