Gå til innhold

Er bekymret for min lillebror som skal bli far!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han venter barn med kjæresten sin som han har vært sammen med noen mnd. Hun bor hos han. Han har nettopp kræsja bilen som er til reperasjon så det er litt trangt med økonomien. Han har måttet låne penger med mamma osv. Han bor på ett lite tettsted og har husleie på 2000kr + en dyr bil + strøm og alle slike vanlige utgifter.

Men det virker ikke som han og dama deler på utgiftene. Hun betaler ikke halve leia eller strømmen. Kjøper mat kun til seg selv fordi hun går på diett ifølge broren min. Foreldrene mine har knapt hilst på henne til tross for mange forsøk å be de på middag osv.

Både jeg og mamma har en dårlig følelse når det gjelder henne. (Har ikke møtt henne selv, men mamma forteller mye rart om oppførselen hennes) De må flytte vis de skal ha barn og ikke minst selge den dyre bilen. Men det virker ikke som de vil. Og vi er sikker på at de kommer til å slite økonomisk.

Vi føler hun lever av broren min. og de er knapt flylt 20!

Er jeg ei merr om jeg prøver å finne noe dritt på henne?? Både min mor og far er ganske så bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi nå jenta en sjanse da!

Dere har vel ikke akkurat blitt kjent med henne enda. Det må være rimelig skummelt å være i hennes sko nå.Jeg ble også brått og uplanlagt gravid, og til de grader svartmalt av min manns familie i begynnelsen. Det tok nesten 3 år før de så på meg som MEG og ikke en som var ute etter å ødelegge livet til sønn/bror/ barnebarn.

Det var helt ryktelig!

Skrevet

min mor har desperat prøvd å invitere henne på besøk flere ganger,men hun vil ikke. Hun gjør ikke mye selv for å bli kjent med vår familie. Min familie har prøvd så mange ganger nå.

HI

Skrevet

Det er dumt å gå inn for å ødelegge forholdet mellom en far og mor. Det går ut over barnet først og fremst. Dessuten dårlig gjort mot broren din. Han kan sikkert grave etter dritt selv om han er interessert i å vite. Kan du ikke heller støtte dem nå som de kommer til å ha en vanskelig periode i livet hvor de raskt må bli mer voksne?

Skrevet

Husleie på 2000 er jo ingenting.. :o Sikker på at hun ikke allerede betaler sin del?

Og at hu betaler sin egen del av mat når hun går på diett syns jeg heller ikke er rart.. Syns ikke dere gir henne noe sjanse.. Selv om dere har invitert henne.. Virker som om dere virkelig skal ta henne, og finne noe dritt om henne.. :o Hadde heller ikke villet møtt noen som jeg følte ville det.

Skrevet

Det blir jo bare en side vi får her,- og jeg vet ikke hvordan familien din er...

Men når de nå skal ha barn sammen ,- så er det vel litt i hennes interesse også å ha et godt forhold til svigers?? mtp råd, hjelp og støtt når den lille kommer..Iallefall når det er gått så langt at DE må låne penger av de....

En måte å få innpass på er jo å invitere de på middag,- og høre om hun vil være med å hjelpe deg å lage en "familieaften" for henne, din bror, deg og familie og foreldrene deres,- og evt andre søsken dere har m.fam....

SI at du spesielt ønsker å ha henne med fordi du gleder deg til å bli tante og har lyst til å bli bedre kjent med henne,- og at siden hun går på "diett" (kan jo være vegetarianer, laktoseintolerant, diabetiker...hva vet vi....) så ønsker du at dere kan lage noe hun også kan spise og kose seg med...?????

Om hun takker nei til dette,- DA vil jeg rett ut spørre om hun har noe imot familien til kjæresten,- og høre om hun ønsker at dere skal holde dere helt unna. Og hvis det er tilfelle så synes jeg det er rett og rimelig at de heller ikke får låne penger av din side av familien hvis de måtte trenge det....... Og dette må bli gjort klart for henne.....

Er jo litt vankselig dette altså,- kan jo hende at det er familien din (du og foreldrene) som er de "rare" her også, har rykte poå dere for å være spesielle på en eller annen måte?? MEn jeg tar altså for gitt i svaret ovenfor at dere er en familie som min :o)

Skrevet

ja da er du ei merr.ingen av dere som har tenkt tanken at hun kanskje kan være veldig sjenert.kanskje hun merker deres holdning til henne.samme hva dere synes om henne så er hun moren til din brors barn.hva har dere med økonomien dem imellom å gjøre?han klarer sikkert å si fra selv til henne hvis han mener det samme som dere.synes heller dere skal ønske henne velkommen i familien.virker ikke som dere har gitt henne en sjanse en gang.dere maser om at hun skal komme på middag,men samtidig sier du at hun går på diett.kan hende hun vil føle at hun er til bry hvis dere må lage spesialmat til henne.fortsetter dere å blande dere på denne måten så kommer dere til å miste både broren din og babyen.

Skrevet

Det kan være mange grunner til at hun ikke er interessert i å bli kjent med dere med en gang. Du kan jo ta en prat med broren din og spørre ham hvorfor hans utkårede er lite lysten på å bli kjent ... det er vel bedre enn å sitte å spekulere sammen med mor om hvorfor hun oppfører seg som hun gjør ;-) For alt hva du vet er det kanskje broren din som ikke synes for mye kontakt er smart ...

Skrevet

Må bare si litt mer:

TIl alle dere som kritiserer HI blindt og forsvarer brorens kjæreste uten forbehold;

Ikke alle unge piker som blir gravid er uskyldig små blomster som ble gravid ved uhell..

Det kan være at denne kjæresten faktisk er en av de kommende tenåringsmødre som om 15-20 år har 4 barn, med fire forskjellige fedre, som aldri har/får seg utdanning ut over ungdomsskolen, som aldri jobber en dag, men hopper fra mann til mann og får barn for å spe på inntektene.... Det KAN hende hun har planlagt dette for å få en inntektskilde fra HI's bror og at hun kke vil at familien hans skal involveres da det vil bli mer "styr" ved å dra... Det KAN hende det er en skikkelig BITCH av et Mehe,- men neida, dere må selfølgelig tråkke på den "fordomsfulle" HI og forsvare den "Lille jenta" som så uvitende har blitt gravid med en gut hun ikke liker familien til......

Selvsagt kan HI her være "den stygge ulven",- men å svare som om dere VET at alle gravide er de som har rett,- og de som kritiserer de har feil,- jeg blir bare litt provosert.....

Skrevet

Det er nok mange av de som 1348 nevner, men som ikke blir lagt merke til her inne for her er det sikkert mange som er slik selv...

Skrevet

må si jeg kjenner meg igjen her ja.min sambo var minstemann i familien.jeg ble gravid 2 mnd etter vi ble sammen,og både moren og søsteren hans mente jeg ødela livet hans.de ga meg ikke sjansen til å bli kjent med dem engang før babyen ble født.nå etter 7 år er vi fortsatt sammen,og venter vårt tredje barn.har blitt veldig god venninne med søsteren hans,men etter jeg ble gravid med tredjemann har mitt forhold til svigermor blitt dårlig igjen.hun mener at det holder med to,og at jeg skal ta abort.synes synd på dama til broren din.det er ikke lett å komme inn i en familie der mor og søster allerede har dømt henne

Skrevet

Klart dama kan være et ekte hespetre, men det blir for dumt å skulle prøve å ødelegge for et ungt par som venter barn sammen uansett synes nå jeg. At de bor sammen betyr vel at de har lyst til å gi forholdet en sjanse og ikke minst at han gjerne vil ha dette barnet i sitt liv.

Skrevet

Det er nettopp det jeg får på følelsen man ge ganger...Sånn som anonym under meg...

Og man er så sjenert at man ikke tør dra til svigers på besøk,- nåt hun skal føde deres barnebarn.... bare DET gjør meg mistenkelig,- men kan jo hende hun ER sykelig sjenert da,- og da skulle hun kanskje hattprofesjonell hjelp? Er selv VELDIG sjenert (faktisk blitt anbefalt behandling...., men nå går det greit),- men svigers MÅTTE jeg jo bare besøke i ny og ned,- og nå er de like mye mine foreldre osm hans :o)

SÅ sjenert er IKKE unnskyldning god nok...

Skrevet

jeg har også en "ung" bror på 19 år som skal bli far.. vi har slitt med å bli kjent med kjæresten hans..vi har bedt de på middag..mamma har bedt de på middag..+++

vi ba de på film,spill,turer med vesla.. osv osv..men hun ble aldri med..

jeg ville ikke funnet ut dritt om henne,det kan være en grunn til at hun "gjemmer" seg..ettersom de skal ha barn sammen etter kort tid....kan det hende hun er redd for at dere skal dømme henne før dere blir kjent med henne.. det er ikke lett å bli kjent med en person..som aldri viser seg....MEN dere må bare jobbe med det videre...fortsett å be de med på ting..så hun ser at dere er int i å bli kjent med henne..

så kanskje dere får se en annen side av henne..kanskje det viser seg at hun er ganske ålreit likevel=))

vi fortsatte å be de,og "mase" på de.... og tilslutt..så ga de(hun) etter...

å det viser seg den dag i dag..at jegnta er sjenert,men utrolig behagelig og en utrolig hyggelig og jordnær=))

handler om å gi det en sjanse..=))

kan hende de er i "sjokk" over den nye tilværelsen også... de må jo vende seg til tanken de også=))

Skrevet

Seriøst, kan du dømme henne uten å ha møtt henne? stakkar jente som har dere i familien da.. =S

Har det noen gang slått dere at mennesker er forskjellige? sjenerte? dere vet jo ikke hvordan hu er. Å teit av det å dømme henne bare for mor de er sååå bekymret!

Om de må selge bilen for at lille bror din har slengt me makken sin, er ikke hennes "feil". Virker som om du mener at dette er hennes feil?!.. De har vell kansje planlagt babyen, men uansett om babyen ikke var planlagt så kan du ikke beskylde henne for at han kanskje må selge bilden, for at han måtte låne penger av mor sin, at de er nødt for å flytte!

Skrevet

Ang det å invitere henne på besøk: Min mor har gjort det får å bli kjent med henne, men hun kom mer alltid med en unnskylding for å ikke bli med.

Når det gjelder penger:

Så har min bror selv sagt at hun ikke har betalt han noe selv om det ble endig om det. Og hvorfor gå på diett når man er gravid??

Hun kom flyttende inn til min bror når foreldrene hennes flyttet i leilighet og det ikke var plass til henne.

Min bror er en utrolig snill gutt. Han er ikke den som setter ned foten når han har fått nok. Han finner seg dessverre i altfor mye.

Og jeg mener ikke å ødelegge noe mellom min bror og hans barn. Jeg fikk selv barn for ikke så lenge siden med en jeg var sammen med i bare en mnd. Vi eier leilighet sammen og har det veldig bra. Så skal ikke dømme min bror på det området.

HI

Skrevet

Husleie på 2000,- er jo kjempe billig for det første.

Bilen er strengt tatt din bror sin, så det er ikke dama sin feil.

Regner med han var MED på å lage dette barnet så dem er 2 om det.

Jeg tror dama er sjenert.

Hva med å reise ut til dem på besøk?

Skrevet

min mor har vært der noen ganger på besøk, men blir ikke snakket til omtrent. Hun føler seg avvist

Skrevet

Vil bare svare på et av spørsmålene dine: Hvorfor gå på diett når man er gravid?

Dette kan ha flere grunner utenom at hun skal slanke seg. Det kan være hun har allergier eller andre helsemessige grunner til at hun MÅ gå på diett. Maten vil da ofte være dyr, så det kan være at hu allerede bruke dobblet så mye på mat som broren din. Siden du ikke kjenner henne kan dette være noe hun ikke vil at du eller din familie skal vite.

Dette kan også være en grunn til at hun ikke øsnker å reise på besøk. Det er ikke lett de første gangene man skal reise på besøk til svigers, ofte blir det disket opp med mat og man må kanskje si nei takk til det meste fordi man ikke tåler maten. Dette var grunnen til at jeg utsatte det første besøket lengst mulig.

Skrevet

Hvordan de velger å ordne sin økonomi er deres sak. Det er da helt vanlig at foreldre hjelper til litt i starten. Syntes faktisk man bør hjelpe hverandre i et forhold. Selv har jeg betalt alle utgifter i en periode der mannen min ikke har klart å jobbe og det gjør meg da aldeles ingen ting. Skulle bare mangle. Ta derer TID til å bli kjent med jenta, gjentatte småvisitter. Hun kommer nok når hun er klar for dere.

Skrevet

hun jobber tross alt fulltid selv! Da er det ikke rett at min bror skal betale alle utgiftene selv.

Mine foreldre har ikke råd å hjelpe han ut hele tiden de heller. De gjør så godt de kan...

HI

Skrevet

Jeg kan være enig der, men det er uansett deres greie og ikke noe andre har noe med. Du kan råde broren din til å sette opp en samboerkontrakt hvor slike ting som økonomien og fordeling av utgifter tas med, slik at de begge tenker gjennom det og får diskutert det. Det er nok bare sundt for forholdet deres uansett :)

Håper det ordner seg da, og at det viser seg at jenta bare er sjenert, eller noe. I det minste er hun "skikkelig" nok til å allerede ha heltidsjobb til tross for ung alder, det er mer enn man kan si om mange som er rundt 20 i dagens samfunn.

Skrevet

Dere må nok bare lære å leve med henne, så lenge forholdet varer.

Hun har sikkert mange positive sider, som lillebroren din ser, som er grunnen til at han falt for henne.

Jeg tenker litt sånn, hun er gravid, det er masse hormoner i kroppen, kanskje hun rett og slett ikke har energi eller gidd akurat nå, til å dra på besøk eller å få besøk å late som hun er blid og glad.

Jeg syns i allefall selv det kan være kjempe stress å ha svigers her på besøk nå som jeg er gravid. Jeg er glad i dem og alt det der, men de er spesielle, å jeg må lukke ørene å over se mye når vi er sammens med dem.

Hormonene mine gjør det vanslikere å kontrollere meg, så da er det ikke lenger hyggelig å ha besøk eller å være på besøkhos dem, selvom det normalt er veldig hyggelig, fordi normalt så lar jeg meg ikke irritere av alt tulle dems.

SOm gravid, så kan man jo la seg irritere av det mest utorlige.

Eller kanskje hun reagerer på lukten til foreldrene dine, MENER IKKE DE LUKTER VONDT! Det finnes jo folk som til o med reagerer på lukten til samboer/mann når de er gravide, å det er jo ikke akurat noe som er morsomt å si til noen.

Om hun går på diet nå som hun er gravid, så er det sikkert en grunn til det, kanskje det er noe hun har fått beskjed om av legen eller noe.

Kan også hende hun er ei megge, men på godt og ond, din lillebror har valgt henne akurat nå, å dere må bare godta henne, alt annet, er respektløst ovenfor broren din, uansett hvor godt ment det er.

Dere trenger ikke like henne, men godta henne.

Skrevet

eneste som slo meg er vel at det kan bli både mer synd på broren din og mye tøffere økonomisk for ham om de ikke holder sammen!

da må han i allefall selge bilen sannsynligvis... hørt om bidrag?

jeg ville lagt sjela mi i å like denne jenta og gitt henne alle mulige muligheter til å komme inn i familien på hennes premisser.

kanskje hun er sjenert, eller ikke så hypersosial, eller kanskje hun føler seg litt presset og er redd for en pågående, styrende svigerfamilie... kanskje hun ikke har noe godt forhold til sine egne foreldre og ikke forventer å ha et "venneforhold" til andre voksne i generasjonen over henne?

mange muligheter til at hun oppfører seg "avvisende" som du kaller det. kanskje hun er usikker og litt redd og er av typen som takler det best ved å forsvare seg og virke litt tøff? (sånn er jeg nemlig!)

gi dem en sjangse, stol på at broren din klarer å se hva som er best for ham.

vær stolt av at de valgte å beholde barnet og satse på hverandre og familien.

kanskje går det, kanskje ikke, men de er iallefall villige til å gi det et skikkelig forsøk.

la dem få gjøre det på SINE premisser, ikke deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...