Gå til innhold

Kan man bli gravid... se her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har eggløsning en dag og hadde sex 2 dager før?

Ble litt usikker, hvor stor er sjansen egentlig? Eller hvis man har sex 2 dager etter eggløsningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli gravid da, ja. sjansen er riktignok mindre enn hvis man har det samme dagen, men det er fullt mulig. Noe prosentsjans vet jeg ikke og det tror jeg ikke det finnes nøyaktige tall på

Skrevet

Hovedregel som er fin å forholde seg til;

Har du pult, uten prevensjon kan du bli gravid!

Skrevet

begge de senarioene du beskriver gir rimelig god sjanse for graviditet, samleie før eggløsning gir litt større sannsynlighet enn etter

Skrevet

Jeg vil rette hovedregelen til: "har du pult, kan du bli gravid"

Sjansen er imidlertid større dersom du er en kvinne mellom 13 og 47 år, og ikke har brukt prevensjon.

Og jeg kan selv garantere deg at å "hoppe av i svingen" ikke nødvendigvis trenger å hjelpe;)

Skrevet

Jo, men jeg tror ikke jeg selv har så stor sjans for å bli gravid dersom jeg ikke "puler" (som dere så fint sier) den dagen jeg har eggløsning... mulig jeg tar feil der, men jeg har nå hatt mye sex i mitt liv uten å bli gravid.

Skrevet

Vel ... her holdt det med 5 dager før eggeløsning enda jeg brukte lang tid på å bli gravid da vi prøvde sist. Hvis det ikke er lenge siden, og du ikke har lyst til å være gravid bør du ta angrepille.

Og dessuten, om du allerede vet svaret selv, hvorfor gidder du å spørre?

Skrevet

jeg vet at man kan bli gravid, selvfølgelig er jeg ikke dum. Men for å omformulere meg, må man bli gravid? Jeg veit så absolutt ikke svaret. Jeg veit ikke når jeg har eggløsning, men syntes jeg hadde rart vondt i magen her om dagen.

Hvis det er slitsomt for deg eller irriterende å lese innlegget mitt, hvorfor gidder du å svare?

Skrevet

Hun syntes vel ikke det er slitsom eller irriterende?

Jeg også stusset over så dumt spørsmål...

Har du hatt ubeskyttet sex, kan man bli gravid :)

Skrevet

Noen bruker mange mange år på å bli gravide, andre hopper av i svingen, mens de går på ppiller og blir likevel gravid.

Den eneste som kan svare deg er en sånn pinne du pisser på.

Spørsmålet er ulidelig dumt.

Men et like dumt svar;

Du har blitt gravid om det var misjonærstillingen, men satt du oppå eller det var doggystyle så er du ikke det.

Var det noen som helst annen stilling enn de nevnt over så blir det gutt.

WTF liksom...

Skrevet

Hvis dere tenker på overskriften? hi hi det var vel for at folk skulle legge merke til den.

Jo jo, sikkert et dumt spm, men hvor mange dumme spm er det ikke her inne egentlig?

Får spørre litt anderledes da. Hvor lenge er spermen inni etter sex?

Skrevet

Neida, hovedinnlegget ditt var greit. Det var svaret lengre ned som irriterte meg og kombinert med et råttent humør fra min side ble det et irriterende svar. Du hørtes litt ut som en av de som burde løpe og kjøpe nødprevansjon liksom, men jeg tok vel feil.

Rart vondt kombinert med plutselig økt klar utflod er gjerne tegn på eggeløsning, men slapp av, du trenger jo slett ikke bli gravid og selv om egget ble befruktet er det jo ikke sikkert det fester seg. Det er vel noe sånt som en tredjedel av alle befruktede egg som aldri blir til noe mer. Men på den annen side kan du bli gravid, og hvis du ikke vil det og ikke synes abort høres fristende ut kan du få satt inn en kobberspiral som nødprevensjon dersom du selv tror det er grunn til bekymring (tror det funker hvis det gjøres innen en uke etter eggeløsning).

Skrevet

Ja sikkert et dumt spm, men som jeg skrev over her. Hvor lenge er altså sperm inni kroppen etter sex? Var vel misjonær ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...