Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Noe som hjelper på å få vekk kviser? Har kviser på rygg, skuldre og brystet.. Jeg blir helt gaal!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 har samme problem som deg..men også i ansiktet.. har ikke lyst å stå opp om morgenen fordi jeg ser så jævlig ut..er flau for å gå ut med samboer i frykt for å skjemme han ut..gjøre han flau osv... har hatt problemet siden jeg var 13 og det er arveligt i familien min.. nå er jeg 24...og selvtilliten er på vei helt vekk... Det jeg ikke skjønner er at fastlegene ikke tar dette problemet på alvor...de aner ikke hvordan dette er for de som lider av det.. det er en stor psykisk påkjenning..men det har aldri mine fastleger skjønt..de har ikke tatt meg på alvor...har fått en salve og beskjed om at dette skal hjelpe..men neida..det er ikke noe som hjelper..ingenting.. har til og med kastet vekk 7000 kr på laserbehandling..men det hjalp ikke..var hos en turnuslege å la frem problemet mitt her for en tid tilbake.,,fikk enda en salve..som skulle hjelpe..den hjelper litt..men ikke nok..måtte grine meg til å få henvisning til hudspesialist.. har fått time i mars og gleder meg veldig og håper de kan hjelpe meg..for jeg blir gal jeg også..er absolut ikke noe kjekt å gå sånn.. Skjønner ikke hvorfor jeg har måttet vente så lenge på den henvisningen til hud spes..hater mine foreldre for at de ikke slo gjennom hos legen da jeg var 13-14-15-- ungdomsårene mine husker jeg som noe grusomt..ble mobbet og folk skrev ekle ting om meg på veggene i gymgarderoben...det kunne vært unngått om jeg fikk noe som hjalp på kvisene..MEN,,,neida..det var jo ikke så gale..i deres øyne...samme som legene sa.. mine fremtidige barn skal ha behandling så fort som mulig..de skal ikke lide på samme måte som jeg har måttet gjort i oppveksten..om de arver mine problemer med huden..så stakkars den legen som ikke sender de videre fort som f....!!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Heia, har slitt med dette alltid jeg også.. Å forstår deg godt. Men jeg har aldri tatt noe for dem. For jeg syns det er flaut å gå til legen også med kvisene. Men når jeg nå prøvde, så fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke kunne ta noe salver kremer for jeg var gravid.. Men jeg klør å river på de.. =( å har mye arr på ryggen og brystet =( Håper det funker for deg! Jeg må nok vente til svangerskapet er over ja =(
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Samboer'n har vært veldig plaga med kviser på rygg og hals. Han fikk til slutt resept på Dalacin, et middel som smøres på problemområdene 2xdaglig. Det fungerer utrolig bra for ham de periodene han bruker det. Jeg har lånt noen dråper selv de gangene jeg har fått skikkelig med mensen-kviser, tar knekken på det aller, aller meste.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har vært plaget med kviser siden tenårene, jeg er nå 30....Fikk etter hvert henvisning til hudlege etter å ha prøvd alle mulige salver og kurer hos legen..Når jeg kom til hudlege så tok det ikke lang tid før han sa at jeg kunne begynne på Roaccutan. Vet mange er negativ til denne tablettkuren men det var det eneste som hjalp på meg..Burde nok ha gått på den for lenge siden ja..Men virker som at legene er litt forsiktige med å sende videre til hudlege, kviseproblem går jo som oftest over etter tenårene. Men jeg føler virkelig med deg anonym nr. 2 som har hatt kviser så lenge..Du kommer helt sikkert til å få tilbud om å begynne på Roaccutan hos hudlegen, og den hjelper hos de aller fleste. Opplevde akkurat det samme som deg hos min lege, måtte virkelig jobbe for å få en henvisning til hudlege..og da var jeg 28 og hadde hatt problem med kviser siden jeg var 16. Legen mente at mitt problem ikke var stort nok til å begynne på Roaccutan. Men så lenge kvisene danner arr så var hudlegen ikke i tvil. Ang. HI sitt innlegg så vet jeg ikke hvor lenge du har hatt dette problemet, visst det har vart lenge så ville jeg bedt legen min om henvisning til hudlege.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Be om henvisning til hudlege. Der finnes medisiner som tar knekken på det meste. Der er midler til utvortes bruk og tabletter. F eks Dalacin, Tetracyklin, Roaccutan(sterk medisin, ikke helt anbefalt) og andre typer. Det er ikke flaut å gå til legen med dette, da det er mange som er plaget med slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå