Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg var i et dårlig forhold, og falt for en annen. Dette var over 3 år siden. Han jeg bodde med var utro, kjørte meg ned psykisk, og veldig egoistisk. Jeg slet med å få han ut av livet da jeg møtte han andre. Jeg hadde sex med begge en kort periode, men samboer da brukte kondom. Det gjorde ikke han nye. Det ble slutt med samboer etter et helvete. Måtte politi til for å få han ut. Og jeg fortsatte å date han nye. Etter en stund oppdaget jeg at jeg var Gravid. Noe som selvfølgelig ikke passet, men likevel valgte å beholde (takk og pris for det). Ble derfor samboer med han nye siden jeg var 100% sikke på at han måtte være faren. Men det forholdet varte ikke, og nå har han tatt farskaps test. Den viser at han ikke er faren likevel. Barnet er nå 2 år. Jeg har litt blandede følelser ang dette. Lei meg fori jeg ikke oppdaget dette tidligere, at ting ville vært veldig anderledes om jeg hadde vist da. Har hatt noen slitsome år med han nye, og ville nok ikke gått gjennom det om jeg hadde vist. Samtidig lettet fordi mine 2 barn har samme far, og at jeg da ikke trenger å forholde meg til han nye. (Ikke vært lett å takle etter bruddet selv om det er han som forlot oss og giftet seg med annen) Men nå vil ikke han nye at vi skal gjøre noe ang saken. Bare fortsette som før. Han truer til og med for at jeg ikke skal si det til noen. Men det kan jeg jo ikke, og vil jeg heller ikke. Så vanskelig som an har vært så tar jeg heller problemet nå enn å få det senere. Gruer meg veldig til å si det til min ex samboer da :-( Han vil nok ikke bli glad, og har forståelse for det. Jeg er også redd for reaksjonen. Men spørsmålet er egentlig: Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem for å endre farskapet? Hvordan fortelle den riktige faren? Hjelp
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 HAN valgte å ta farskapstest, da kan han ikke holde resultatet hemmelig bare fordi det ble som det ble. Barnet har rett til å vite hvem som er sin far, faren har rett til å vite at han er far osv. Så det er nok ingen vei tilbake nå... Du får spørre han hvorfor han tok testen da, dersom han ikke vil at det skal gjøres noe i forhold til resultatet...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Ja jeg har spurt han om det, men ikke noe godt svar på det. Sier han tok den fordi jeg valgte å gå til Nav for barnebidrag. Ville sinke meg litt. Og så påstår han nå at han har kontakter på lab en som har forfalsket resultatet. At han er faren og at testen da er feil. Hvor dum tror han at jeg er?? Det ble testet 3 ganger, og ingen er vel villig til å miste jobb og rykte for å forfalske en farskaps test he he. Nei sa som du sier at han valgte å ta testen, og da får vi handle ut i fra den. Men bare usikker på hvordan jeg går frem. Han har papirene fra testen, og vil vel neppe gi meg dem. Men jeg har utskrift fra ekstra testen men der står ikke resultatet. Bare at forige test var riktig, samt alle disse testene som ble gjort. Må jo snakke med den riktige faren først. Han vil kansje kreve test han også. Men det er jo greit. Bare redd for reaksjonen. Han er ganske hissig av seg, og jeg har som sagt opplevd det. Takk for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Hvis du er redd for reaksjonen til eksen, trenger du ikke møte han. Du kan nok bare gå ned på nav, fortelle det som det er, og få testen gjennom dem vil jeg tro. Uansett kan du jo bare fortelle dem det at du ikke har fått skriftlig bevis på at han ikke er faren, og at du vil ha dette bekreftet ettersom han påstår det. Det at han valgte å ta testen er noe han må stå til ansvar for. Han valgte å gjøre det, resultatet ble ikke slik han hadde trodd det skulle bli. Men det kan ingen gjøre noe med nå. Uansett må sannheten frem. Lykke til i alle fall:) Alt ordner seg til slutt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå