Gå til innhold

Craknypants/ monsterbukse - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt planer om å strikke ei ny ullbukse tl sønnen min, har bare vært litt tungt og velge. Problemet med å velge løste seg VELDIG sent i gåt kveld da jeg "falt" over "monsterbuksene". Jeg er tydeligvis litt på etterskudd i forhold til hva det nyeste innen strikkeoppskrifter er, (kanskje ikke så overraskende når jeg tenker meg om) men jeg er allefall helt frelst og fast bestemt på å strikke ei sånn bukse til sønnen min. Problemet er bare at de oppskriftene jeg finner tilgjengelig er i str 1,5 år og det er for smått. Er det noen som har oppskrifta i ulike størrelser, sånn omtrent 2 -3 -4 år?

Kan noen hjelpe? Hadde vært så supert altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel f ikke rart at en ikke greier å tilpasse oppskrifta når en ikke klarer å stokke bokstavene riktig engang..

C - R - A - N - K - Y - P - A - N - T - S, altså.

Skrevet

De buksene har jeg ikke sett før. Så stilige de var! :D

Skrevet

Jepp og dytt! ;D

Skrevet

Takker begge to, men problemet på denne oppskrifta er at den er i str 1,5 år og det er for lite. Får vel bare bite i det sure eplet og prøve meg fram til riktig størrelse. ;P Eller er det noen der ute som har strikket buksa i str 3 - 4 år?

Skrevet

Du kan alltid strikke med litt tykkere garn og større pinner for å få strørre størrelse.. Eller kikke litt på andre oppskrifter å se hva de opererer med...

Skrevet

Takker og bukker til dere også! Har konsultert selveste "strikkemonsteret" (med positivt fortegn altså ;P), min mormor. Hun mente at dersom 126 masker på pinne str 3,5 tilsvarte 1,5 år kunne jeg prøve 150 masker. Så vet dere også det, sånn i tilfelle, bare.. Ha ei fin helg. Jeg gleder meg bare til mandag, for da skal jeg i garnbutikken! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...