Gå til innhold

Noen som vil dele budsjettet sitt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg må regne med til frisør, fotograf, blomster, pynting av kirke osv osv... Noen som vil dele sitt budsjett med meg??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er nesten umulig å svare på dette uten å vite litt mer... Prisene kan variere fra null til flere tusen, du må nesten selv bestemme hvor my du vil legge i det.

Frisør: prisene varierer stort fra sted til sted, og fra salong til salong. Det lureste du gjør er å ringe å spørre den salongen du kunne tenke deg! :) Bruker du en venninne kan det hende at det ikke koster deg mer enn en flaske vin og et takkekort.

Fotograf: fra null (amatørfotograf, feks en onkel eller fetter som er flink til å ta bilder) til 20 000-30 000 hos studiofotograf med print av noen bilder.

Blomster: også fra null (selvplukkede markblomster man binder selv) til flerfoldige tusen på brudebukett med svindyre blomster og store blomsteroppsatser til alle bord

Pynting av kirke: fra null (noen kirker trenger strengt tatt ikke mer pynt enn de lysene kirketjeneren tenner), til flere tusen på sløyfer på kirkebenker og store blomsteroppsatser osv.

Du skjønner tegninga? ;) Å gifte seg er helt gratis, så lenge man sokner til den kirka man gifter seg i. Alt det andre styrer brudeparet selv. Jeg vil anbefale deg å sette opp budsjettet med prioriteringer DU vil gjøre. Feks, dere setter av 50 000 til bryllup, Hvor mye av det vil du prioritere på frisør? Fotograf? Blomster? osv, så jobber du ut i fra det.

Skrevet

Her er mitt budsjett - til nå :) blir spennende å se om det holder!

Budsjett

Lokale

Mat 0,00

Drikke 0,00

(eller sum) 30 000,00

kaker 1 000,00

Kirke 0,00

Ringer 4 000,00

Klær Silje 3 000,00

Klær Daniel 2 000,00

Klær Sander og Vilde 1 500,00

Frisør og sminke 3 500,00

Bil 0,00

Bryllupsreise 15 000,00

Fotograf 2 500,00

Blomster 1 000,00

Invitasjoner 640,00

Bordkort 512,00

Takkekort 960,00

Skrevet

Veldig varierende hva man bruker penger på!

Vi betalte endel selv og fikk mye økonomisk hjelp av våre foreldre.

Ble dyrere enn planlagt fordi foreldrene våre ble med på laget - og da gjerne betalte litt ekstra for å få det litt flottere enn hva vi hadde planlagt på vårt budsjett. De kom med mye råd og tips - men vi tok de endelige avgjørelsene på alt, noe som gikk fint da vår familie er en sammenspleiset gjeng som kommer særdeles godt overens og har mye de samme ideene...

Vårt budsjett:for 80 pers. tre dager til ende.

Kjole ® 12000 (en brudekjole, brudepikekjole, annendagskjole, tredjedagskjole og jakke)

Sko: 2000

Frisør og makeup: 3500

Utistu( hvor vi holdt tredagersfest) 62.000 (-20000 gjestene betalte en liten egenandel for overnatting)

mat 30.000

Drikke 27.000

Frokoster, og div mat gjennom helga fra Rema: 13.000

Brudgom klær: 6000 (bestefarsdress som ble sydd om + litt ekstra..)

Bryllupsreise: 14000 (+25000 i lommepenger.... champagne er dyrt...)

Bryllupskake: 4000

Felespiller: 2500

Dansetimer: 750

Foto++: 6000

Servietter+pynt: 2500

Undertøy brud: 8000

Vigsler fra humanetisk forbund: 4700

Det var det jeg husket i første omgang. I tillegg kommer en hel masse ekstrautgifter som man bare må ha.... som strømpebukser, plastertape, transport+++

Men vi hadde et drømmebryllup med dette, tre dager til ende med alle gjester på et fantastisk sted i Oppdal. Anbefales om man har muligheten.

Tre uker etterpå ble vi også gravide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...